Announcement

Collapse
No announcement yet.

40% Pilot Extra

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Hvor er bildene? Lykke til med maiden!

    ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

    Comment


    • #17
      Ja , lykke til

      Comment


      • #18
        Beklager att ting tar tid Men det blir ikke mye tid til bilder og skriving når en skal jobbe og samtidig montere en 40% på 5 dager

        Men da er maiden gjennomført. Den fløy minst like bra som jeg håpet. Helt rå for min flystil. Jeg fikk 2 turer og storkoste meg. Den var veldig lik den gamle 35%. Trodde den skulle bli litt dauere, men det var heller motsatt. Overaskende respons på rora. Det var også mer enn nok power i motoren også.

        Vekta havna på 17.7 kg Da med 150g ekstra bly i halen. Måtte flytte tenningsbatteriet helt bak i halen også. Enda ligger tyngdepunktet ca 2cm foran anbefalt.

        Da ble utstyret som følger:

        Dle 170 med DA canistere og Biela 32X10
        4 stk TG 7955 på vinger
        2 stk 7950 på høyderor
        1 stk 7980 på sideror
        1 stk 7965 på trottel.

        Her er ett par bilder.
        Video kommer ettervert. Skal på møte i kveld så det blir ikke før i morgen.
        Attached Files
        Terje Egeberg
        "Opp ska det og det får bare virke"


        38% Carf Sukhoi ZDZ 180
        40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
        35% Pilot Extra 330 DLE 120.
        3DHS slick 89" EME 60.
        3DHS Slick 71"

        Comment


        • #19
          Grattis, klassisk og fin den der!
          ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

          Comment


          • #20
            Den er bare helt lekker. Gleder meg til å se video.
            Hvordan er det med støy. Er det mulig å fly denne litt skikkelig uten at man bryter støy grensen i bingen.
            Helikopter:
            T-rex 600E fbl pro, goblin 500, warp 360
            Radio
            Spektrum dx 18

            Comment


            • #21
              Stor fin extra du har fått
              Grattis

              Comment


              • #22
                Originally posted by palsor View Post
                Den er bare helt lekker. Gleder meg til å se video.
                Hvordan er det med støy. Er det mulig å fly denne litt skikkelig uten at man bryter støy grensen i bingen.
                Veldig fin og lugn, men på power så blir det problem ja. Tenkte kanskje jeg skulle prøve med en 3 blader, men da er jeg redd den blir litt for treg i responsen.

                Men en slik maskin er vel kanskje ikke noe rå 3D maskin alikevell, men helt perfekt for slow-acro.
                Terje Egeberg
                "Opp ska det og det får bare virke"


                38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                3DHS slick 89" EME 60.
                3DHS Slick 71"

                Comment


                • #23
                  Jo'a, er nok bygd for 3d denne ..........også ganske rå, det er jeg sikker på

                  Comment


                  • #24
                    Da er en liten snutt klar.

                    Ikke helt imponerende flyving første turen, men med litt småjusteringer og litt trottelkurver, så ble andre turen ikke så vinglete.

                    Sleit litt med stikkeposisjon på trottel, så den ble litt av og på.


                    Terje Egeberg
                    "Opp ska det og det får bare virke"


                    38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                    40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                    35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                    3DHS slick 89" EME 60.
                    3DHS Slick 71"

                    Comment


                    • #25
                      Ser fin-fint ut! Synes jo det er sprekt jeg da å hucke en 40% såpass på den første turen.

                      Er det Syvern jeg hører i bakrunden der? Er`n på flygern igjen? Kunne godt tenkt meg en 40% balsa-sak selv å slow-hucke rundt med, ser veldig artig ut. Hadde sansynligvis gått for en DLE170 selv!
                      ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                      Comment


                      • #26
                        Bra flyging!

                        Han med fotokameraet vil ikke dele han eller?
                        Tom I. Arntsen

                        Comment


                        • #27
                          Syns nesten denne ser finere ut enn 35%'n jeg. Den kler å være stor

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by anders e View Post
                            Syns nesten denne ser finere ut enn 35%'n jeg. Den kler å være stor
                            Helt enig. Vi var enig om at det egentlig var fint fargeskjema, nå når den ikke var lappet så mye.

                            Har fått ett par turer på den i dag også. Og den blir bare bedre og bedre. Jeg er superfornøyd.

                            Alf: Ja dette er kosemaskin for søndags-3D Men den er som sagt forbausende respons på rorene. Selv med veldig lav fart er det ordentlig respons. Ønsker du deg kosemaskin(og du som har fått stoooooor hangar) kan denne virkelig anbefales.
                            Vil jo være en god treningsmaskin for å fly "korekte" øvelser også.

                            Denne virker mye kjappere enn storextra`n du hadde Anders. Den virket liksom litt dorsk sammenlignet med denne.
                            Terje Egeberg
                            "Opp ska det og det får bare virke"


                            38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                            40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                            35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                            3DHS slick 89" EME 60.
                            3DHS Slick 71"

                            Comment


                            • #29
                              Jupp, er nok litt mere ''slapp'' den. Men så sier extremeflight at den er designet for imac, men tror ikke min gikk et eneste imacprogram.

                              Comment


                              • #30
                                meget fintt fly. er et av de fineste skjemaene jeg vet om på extra dette. roller den like kjapt på full gass og?
                                Ronny Andreassen
                                Sunndal/Vinnu
                                Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
                                3DHs 33" EPP
                                JR 9303 2,4

                                Comment

                                Working...
                                X