Announcement

Collapse
No announcement yet.

40% Pilot Extra

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ja, ser den, men det var over 30 i skyggen i Bingen i dag også.
    Tenkte mest på om den funker når motoren blir kald igjen.

    Litt skitt, hadde håpet å kunne flydd litt med den i helga.

    Noen som har en gasser liggende? Dle 170!!
    Terje Egeberg
    "Opp ska det og det får bare virke"


    38% Carf Sukhoi ZDZ 180
    40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
    35% Pilot Extra 330 DLE 120.
    3DHS slick 89" EME 60.
    3DHS Slick 71"

    Comment


    • Hvis den funker når den blir kald, er det muligens bensinen som koker i forgasseren.
      Kjetil
      oops: . . ! . .

      http://www.vingmfk.com

      Comment


      • Originally posted by kjetilmh View Post
        Hvis den funker når den blir kald, er det muligens bensinen som koker i forgasseren.
        Har en liten mistanke om det jeg også.
        Terje Egeberg
        "Opp ska det og det får bare virke"


        38% Carf Sukhoi ZDZ 180
        40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
        35% Pilot Extra 330 DLE 120.
        3DHS slick 89" EME 60.
        3DHS Slick 71"

        Comment


        • Fikk faktisk problemer med at bensinpumpa kaviterte på min GP 123 nå en dag det var så vanvittig varmt. Motoren døde ut på full fart etter noen sekunder. Jeg løste problemet med å koble en silikonslange til røyknippelen på eksosbenet for så å skjøte den inn på tankluftingen.

          Comment


          • Vi snakket jo litt om varme problem på stripa når du var oppe der Terje , men mest mot El og modeller med YS 30 grader er jo varmt ...men er det egentelig det?? se i land nedover de flyr jo der også for eksempel nedi østen var jo i Malaysiya for noen år sia ..var ikke en dag under 30 der, disse får jo også flydd men de har jo levd med dette og har kanskje løsningene
            Rune Gjelsnes
            Vikersund
            92624841

            Comment


            • Har nå fått skikk på motor, eller det var vel egentlig ingen feil på motor.
              Pga litt problem med slangeoppsette som er på Pilotsettene med T ledd og slange ut til fyllenippel, så fikk jeg en deadstikk landing på onsdag, så jeg byttet ut hele tanken og satte nå inn en 3W tank og med egen slange direkte til tanken for påfylling.
              Jeg har aldri hatt problemer med orginal slanger/tank tidligere, men nå i varmen ble slanger litt mykere og derfor datt den av på fyllenippel.

              Nok om det. jeg forsøkte og starte opp igjen uten hell, og det jeg oppdaget var en liten del av slangen fra tanken "produserte" luftbobler. Jeg kunne ikke se noe hull, ei heller noe "lekasje" men det kom luftbobler...
              Jeg byttet ut denne delen av slangen som tidligere satt mellom T stykket og tanken, og har ikke hatt problemer i etterkant, bortsett att jeg hadde skrudd meg litt bort i forsøke på å få den til å gå greit.
              Satte den tilbake på 1,5 omd på både L og H nåla, og nå gikk den som den skulle på Jarlsberg i går.

              Dessverre fikk jeg jo self ett tullete uhell å knakk den ene understellsleggen rett av på en litt for kjapp sving på asfalten, så nå er det litt krise med å få tak på nytt understell så jeg har den klar til siste Imac stevne.
              Vil helst bruke denne neste gang jeg skal delta.
              Terje Egeberg
              "Opp ska det og det får bare virke"


              38% Carf Sukhoi ZDZ 180
              40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
              35% Pilot Extra 330 DLE 120.
              3DHS slick 89" EME 60.
              3DHS Slick 71"

              Comment


              • Noen som har understell til 40% liggende. Behøver ikke nødvendigvis være til Extra. Men det må være i ett stykke, ikke to løse legger.
                Terje Egeberg
                "Opp ska det og det får bare virke"


                38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                3DHS slick 89" EME 60.
                3DHS Slick 71"

                Comment


                • Siden det ikke var noe org. understell å få tak i i Norge,bestilte jeg fra SDS Hobby. Var rimelig kjappe, hadde det 1,5 uke etter bestilling. Dette understelle var omtrent helt likt, bortsett fra at det ikke var boret noe huller i dette.

                  Så nå har jeg fått noen fine turer med kjærra Måtte inn med litt bly i halen for å nerme meg riktig CG. Driver også med å flytte batterier litt bakover også for å få enda mer tyngde bak. Der batteriene ligger nå, så er det litt knot med bakere vingebolter også, så derfor blir dem flyttet.

                  Har nå testet viglets også, men litt smårufsete vind, så kan jeg vel ikke utale meg så mye om disse enda.
                  Satte på 29X12 3b også, så nå er støybilde betraktlig bedre. Problemet med denne proppen er litt mye torking, sliter nesten med å holde den i ro i hoover, men det er ikke så mye hoovring i Imac, så det får gå
                  Attached Files
                  Terje Egeberg
                  "Opp ska det og det får bare virke"


                  38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                  40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                  35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                  3DHS slick 89" EME 60.
                  3DHS Slick 71"

                  Comment


                  • 3-blads er best, ingen protest!


                    For øvrig en til salgs her... Feil - Modellsalg.no
                    Fikk lyst på den også...
                    Tom I. Arntsen

                    Comment


                    • Det er den gamle min som Magne kjøpte!
                      ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                      Comment


                      • Har nå endelig gjennomført første imac konkuransje med denne. Hadde jo ett par uhell i forkant av begge konkuransjene jeg deltok på i fjord, så fikk aldri brukt den.
                        Det har ettervert blitt noen turer på denne nå, selv om den ikke var i bruk i vinter.Den funker veldig bra nå.
                        Jeg har til nå mest brukt en Biela29x12 3 blad propp, men har hatt litt høy støy med denne, samt ad den rippet denne ganske fort.
                        det blei ettervert litt "småklager"fra noboer også når jeg trente program. Blir jo litt større område en flyr på også.
                        Jeg har nå fått lånt en Muller 31x12 3blader for å se om det kunne funke. Disse proppellene blir brukt en del i imac miljøet i Sverige, og skal være bedre mtp. støy.
                        var skeptisk på om Dle'n greide denne str, men dette funka helt topp. Drar 5200 rpm, men det mått litt justering til for å få drag på'n. trenkte noe mer suppe. Så nålene spes h nåla måtte endel ut.

                        støybilde ble helt noe annet, og jeg syns også at den ble mer smood å fly også. Dette er helt klart ikke noe 3d propp, da den blir treg i spoolup, men til imack funker den topp.
                        Så nå er det bestilt 2 stk proppeller, en til 35% også. 25x12 3 blad

                        handles herfra:fly gas RC i sverige. Fly Gas RC – För modellflyg med kvalite välj ZDZ, Müller och MTV
                        Last edited by Tertitten; 07-06-15, 08:38.
                        Terje Egeberg
                        "Opp ska det og det får bare virke"


                        38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                        40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                        35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                        3DHS slick 89" EME 60.
                        3DHS Slick 71"

                        Comment


                        • Originally posted by Tertitten View Post
                          Så nå er det bestilt 2 stk proppeller, en til 35% også. 25x12 3 blad

                          handles herfra:fly gas RC i sverige. Fly Gas RC – För modellflyg med kvalite välj ZDZ, Müller och MTV
                          Bra Terje! Mikael leverer prop ja! Veldig mange i IMAC miljøet også her i Norge som benytter Muller propeller. God effekt og lite støy.
                          Last edited by gnistjeger; 07-06-15, 10:32.
                          Rune Haugen
                          // Asker Modellklubb // IMAC Norge //
                          // Jeti DS-16 // Futaba 7C // 3W Votec 322 - 2,7m// EF Laser 60" // EF Extra 300 78" //
                          // Dji Naza F550 // 2 stk Pilot Extra 330 2,7m // Krill Sukhoi 29 2,6m (R.I.P) //
                          // http://www.youtube.com/user/gnistjeger //

                          " It's all 100% electric ! "


                          Comment


                          • Noen som veit om andre plasser disse proppene kan handles? Han hadde self. Ikke disse på lager og ikke viste han om når han ville få inn igjen.
                            Terje Egeberg
                            "Opp ska det og det får bare virke"


                            38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                            40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                            35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                            3DHS slick 89" EME 60.
                            3DHS Slick 71"

                            Comment


                            • Bestilte meg nettopp en propell herfra.
                              Vrtule Fiala - Fiala Prop s.r.o.

                              Comment


                              • Artig å hucke litt igjen. Måtte manne meg litt opp før motet lot meg slippe 40% ned i snøen. Gir litt mer kikk en med en liten elektro sak.
                                Modellen er forøvrig til salgs.,
                                Attached Files
                                Last edited by Tertitten; 13-11-16, 17:41.
                                Terje Egeberg
                                "Opp ska det og det får bare virke"


                                38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                                40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                                35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                                3DHS slick 89" EME 60.
                                3DHS Slick 71"

                                Comment

                                Working...
                                X