Announcement

Collapse
No announcement yet.

LiPo batteri trøbbel med balanserings ledninger

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • LiPo batteri trøbbel med balanserings ledninger

    Kva for billige batteri har god ytelse og levetid? Har ein del Throttlestore batteri (3s 2200MaH) og er så lei av at balanserings ledningane dette av loddingane frå batteriet Dette har hendt meg altfor mange gonger, der man må ta fram loddebolten etter nesten kvar flytur



  • #2
    Da lodder du feil. Bruk så mye varme som mulig og sørg for at loddetinnet flyter skikkelig. Men, billigbatterier med stive balanseringsledninger har en tendens til å ryke, ja. Tricket er å tape ledningene til batteriet med feks elektrikertape, slik at du ikke stresser loddepunktene. Ellers er myke silikonledninger bedre mht akkurat dét problemet.
    Anders Eiebakke
    90078513

    Comment


    • #3
      Med tanke på batteriet ikke er så dyrt i seg selv på den str, så kjøper jeg Hyperion sine 3s 2100 25C batterier, veldig gode og aldri hatt noe problemer med dem

      Comment


      • #4
        Originally posted by bjeff View Post
        Da lodder du feil.
        Nei, nei. Omlodda batteri ledninger har ikkje gått opp. Kun batteria som har komen.

        Tricket er å tape ledningene til batteriet
        Begynte å gjere det etter eit par batteri


        Comment


        • #5
          Etter å ha lest meg firkanta på LiPo, ble det bestilt Turnigy Nano-Tech batterier denne uken.
          Klippet fra HK der jeg valgte å bestille mine LiPo Nano:

          Zippy: Great value for money. Average Cycle Life* (100+) and minimal voltage sag under load.
          TURNIGY Standard: Excellent value, Longer Cycle life* (160+) and very low voltage sag under load.
          TUNIGY nano-tech: Unbeatable performance, Longest Cycle Life* (250+) and almost 0 voltage sag under load.
          *Cycle Life results from discharging at full C rate to 3v. End of life when battery has 80% capacity.

          (Litt overdrevent er det nok, er tross alt Kina man snakker om )


          HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy nano-tech 2200mah 3S 25~50C Lipo Pack

          HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy nano-tech 2200mah 3S 35~70C Lipo Pack


          Du får dessverre bare ett batteri om du skal under bamsemums-grensen. Frakt på $6,99 kommer i tillegg.
          HSP Brontosaurus 1/10 - HSP Brontosaurus PRO 1/10 - Turnigy Desert Racing Buggy 1/10 - Turnigy Trailblazer 1/8 - Art-Tech WingDragon (missing in action) - FMS Cessna 182 Sky Trainer - Lanyu Cessna Mini Trainer - TechOne Spirit EPP - EPO Yak 54 50EP ARF - HK Atom Mini Glider - HK Bixler - WLToys v911.

          Comment


          • #6
            ligger buddycode ute her på foriumet faktisk, så du får nano tec 25cen til 10 dollar stk, ned fra 18, da får du 3 i 1 pakke under mva grensen

            frakten, kommer oppå, men siden varen er under 200, blir det ikke mva

            mr "newbie" la denne i buddycode tråden
            du må være innlogget HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy nano-tech 2200mah 3S 25~50C Lipo Pack


            ellers har jeg endel zippy/turnigy pakker i tilegg til nanotech, de er 7.99, funker overaskende bra, ingen ledninger løsnet enda, og ikke puffet, men regner ve med at de gjør snart, noterer cycles/ir på hver pakke, så har jeg ca oversikt,

            Comment

            Working...
            X