Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hobby king BF-109 Racer Fiberglass 1029mm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hobby king BF-109 Racer Fiberglass 1029mm

    Har en slik på vei i posten HobbyKing R/C Hobby Store : BF-109 Racer Fiberglass 1029mm (ARF) Noen her som har testet den? Planlagt å bruke en het-rc thypon 2w25 på 4s med en 6x4 apc på den. hvis det passer med vekta. håper det kan gi litt bra fart i den
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

  • #2
    fikk den i posten i går. og den er nydelig laget. kroppen er støpt i solid glassfiber. Blir elektro da det egentlig ikke er noe alternativ, fordi kroppen er støpt helt frem til propellen. og beregnet for att motoren skal sitte bak firewall. tenkte litt på en os32h som jeg har hett på en annen dogfighter men da må jeg begynne å kappe snuta og det gidder jeg ikke. Må flytte servofetene i kroppen bakover tror jeg for å få plass til batteriet da det kommer til å havne litt forran tyngdepunktet. blir å prøve med den hetrc motoren og nanotec 4s 2200mah 45-90c batteri

    Click image for larger version

Name:	2012-06-23-119.jpg
Views:	1
Size:	73.8 KB
ID:	589944

    Click image for larger version

Name:	2012-06-23-120.jpg
Views:	1
Size:	50.1 KB
ID:	589945

    Click image for larger version

Name:	2012-06-23-121.jpg
Views:	1
Size:	72.7 KB
ID:	589946

    Click image for larger version

Name:	2012-06-23-122.jpg
Views:	1
Size:	66.2 KB
ID:	589947

    Click image for larger version

Name:	2012-06-23-123.jpg
Views:	1
Size:	50.7 KB
ID:	589948
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • #3
      monterte motoren i dag for å teste. bare for å kjenne hvor mye drag i den så var jeg kjapt opp på full trottle i maks 1 sekund. da begynte det å ryke og luktet svidd glassfiber hehe

      ser ut til att motoren berget men den var veldig varm. snuta på flyet er såpass stor att jeg kan ikke gå noe ned på propellstørrelsen så da trenger jeg en annen motor.

      Noen som har ett forslag som ikke koster skjorta og vil gi bra fart på ett 4s 2200mah 45-90c batteri så tas det mot med takk. gjærne en som passer med en 8-9" propell.

      Helst en motor fra HK da jeg snart skal bestille derfra.
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment


      • #4
        Fikk tips av en på forumet her til å prøve en Turnigy 500 H3126 Brushless outrunner 1600KV. med 7x6 på 4s. Da det ikke har blitt noen bestilling fra HK på en stund. men jeg skulle ha noe fra hi-model så ble det til att jeg tok med en som skal være tilsvarende derfra. 1700KV Outrunner Brushless Motor for 500 Class Helicopter Type H3650 | HOBBYMATE

        Så håper jeg att den vil funke. skal teste med en 8x4 prop først da jeg har det liggende, og se hvor stort strømtrekket blir

        ellers så har jeg satt in motoren. regulatoren har fått plass. servoene er på plass. Må legge opp støtstenger til rorene også mangler det å få plassert batteriet bra. Der jeg hadde tenkt å sette det så kommer det litt i konflikt med servohornet til ballanserorservoen, men skal ta en ordentlig cg test, kanskje jeg kan trekke det såpass langt frem att jeg unngår konflikt med servohornet.

        Click image for larger version

Name:	CIMG1597.jpg
Views:	1
Size:	68.4 KB
ID:	591306Click image for larger version

Name:	CIMG1598.jpg
Views:	1
Size:	85.6 KB
ID:	591307Click image for larger version

Name:	CIMG1600.jpg
Views:	1
Size:	99.5 KB
ID:	591308
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment


        • #5
          Denne har nå fått en ny maskinist. ble ikke det helt store med den elektromotoren. Så satte inn den gamle dogfighter motoren min. en os .32 heli med pipe. total vekt med full tank er ca 1.5kg. Håpe det blir litt ordentlig fart i den nå
          Click image for larger version

Name:	me109.jpg
Views:	1
Size:	303.5 KB
ID:	614056
          Tom Nohr
          Tennisveien 9
          2450 Rena

          Frsky taranis 9+
          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
          + diverse små ting

          Comment


          • #6
            Alt er jo bedre en elektro så det blir nokk bra

            Comment


            • #7
              hehe ja hvert til sitt bruk. Startet opp den i dag, for ett griseri hehe. kom plutselig på hvorfor jeg ikke har flydd med glow på flere år. Alt bak vingen var dekket av ett tykt lag med olje
              Tom Nohr
              Tennisveien 9
              2450 Rena

              Frsky taranis 9+
              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
              + diverse små ting

              Comment


              • #8
                Aerodynamisk smøring det vet dere guttær! Nitro er tøft, ikke sånn guttunge-mottorsaggreier og jentepower! *klatrer under brua igjen*
                Propellen skal være på toppen!
                Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

                Comment


                • #9
                  Ja de 2t motorene griser en del men det er jo lett å vaske vekk med lit vindusspylerveskr. Faktisk langt verre å få rent et fly met 2t bensiner. Var å fløy lit i dag med en extre 300 som har blitt degradert motormessig fra YS DZ175 cdi til en DLA 32. Med YS motoren var det aldri noe søl på flyet men nå var det to svarte striper bak utløpene til pota. Måtte bruke bensin får å få de vekk. For øvrig var det en skikkelig degradering når en er vant å fly modellen med YS savner jo en den råe aksen og det behagelige lydbildet.

                  Comment


                  • #10
                    Ys 175 på f.eks. 10% i og og ned til 32cc bensin er jo en helt latterlig nedgradering da. Har vel fort mista minst et par hester, om ikke mer?
                    Propellen skal være på toppen!
                    Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

                    Comment


                    • #11
                      Ja det ble som sakt degradering men nå har faktisk flyet den motorstørrelsen produsenten EF anbefaler. Med YS motoren var den jo helt rå. Men nå er det slik at jeg skal ha YS maskinen inn i et F3A fly så da må EF Extraen ta til takke med 2t bensin.

                      Comment


                      • #12
                        Jeg driver stort sett med skala modeller/warbirds. og har bare 4t bensinmotorer bortsett fra denne ene metanolmotoren og ett par elektromotorer.
                        Tom Nohr
                        Tennisveien 9
                        2450 Rena

                        Frsky taranis 9+
                        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                        + diverse små ting

                        Comment


                        • #13
                          En liten oppdatering her. denne har bare blitt liggende men ble tatt frem nå i helga. og den fløy fint med den heli motoren bare jeg fikk den opp hehe. litt mye ballanseror utslag men ellers bra eller som han som kastet den for meg sa. det er ikke din skyld att hjula tilfeldigvis var ned når den touchet bakken i takeoff hehe
                          Tom Nohr
                          Tennisveien 9
                          2450 Rena

                          Frsky taranis 9+
                          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                          + diverse små ting

                          Comment

                          Working...
                          X