Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hobbyking KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board lansert

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hobbyking KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board lansert

    HobbyKing R/C Hobby Store : Hobbyking KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board

    (Husk å lete opp "buddy code" for denne. Over $11 rabatt.)
    Last edited by flarssen; 20-06-12, 17:00.
    Fred Larssen

  • #2
    Woho! Nice! Takk Lazybee for arbeidet du har gjort Er det mulig å gjøre denne om til en egen kamera-gimbal kontroller?

    Comment


    • #3
      Jeg bestilte denne før i dag, som han sier, går fra 30 til 18USD med buddycode. virker veldig kul!

      Comment


      • #4
        Regner med det ligger noen timer utvikling bak denne.
        Det ble fort tomt, noe som skulle tilsi at det kan ta en stund før min blir sendt. Den havner vel i en hexa jeg holder på med nå.
        Last edited by flarssen; 21-06-12, 17:43.
        Fred Larssen

        Comment


        • #5
          Er det noen som har fått testa denne? Frister veldig med selvopprettende multikopter..

          Comment


          • #6
            Originally posted by Hans_Holmboe View Post
            Er det noen som har fått testa denne? Frister veldig med selvopprettende multikopter..
            Den funket knallbra den. Men kjøp ikke denne for å få et kort som har bra selvoppretting, for foreløbig har ikke dette kortet bra nok fw for denne funksjonen. Men som fc funker det knallbra!

            Comment


            • #7
              Hvilket kort bør jeg velge for å få bra selvoppretting da?

              Comment


              • #8
                Originally posted by Rotorhue View Post
                Hvilket kort bør jeg velge for å få bra selvoppretting da?

                Noe som ikke er laget for å være billigst og enklest mulig. Om du vil ha plug and play kort kan du feks velge DJI naza som du kan utvide med GPS. Jeg er fornøyd med den så langt!

                Comment


                • #9
                  Takk

                  Det er egentlig DJI naza jeg hadde bestemt meg for.

                  Og med DJI naza blir Quaden mere som ett kontraroterende helikopter?

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Rotorhue View Post
                    Takk

                    Det er egentlig DJI naza jeg hadde bestemt meg for.

                    Og med DJI naza blir Quaden mere som ett kontraroterende helikopter?
                    Mulig det. Den henger av seg selv. Lettere enn kontraheli i grunn. Kan være litt tricky å programmere dersom man ikke forstår manualen skikkelig men bare gi en lyd så har jeg en manual skrevet 10x enklere enn DJI sin google translate manual.....

                    Comment


                    • #11
                      OpenAero har laget en egen FW for KK2. I neste versjon kommer støtte for Gimbal. Det er usikkert hvor bra dette vil virke, men her er en rask demo for hva man kan forvente seg. Jeg har planer om å bruke dette som gimbal controller og jeg har forhåpninger om at det er bedre enn Naza, for min test av Naza som gimbal controller var for å være ærlig svært dårlig. Venter spent på neste FW oppdatering fra DJI på dette..

                      Anyway, her er en film av KK2 brukt som gimbal stabilisering:

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Trulsen View Post
                        OpenAero har laget en egen FW for KK2. I neste versjon kommer støtte for Gimbal. Det er usikkert hvor bra dette vil virke, men her er en rask demo for hva man kan forvente seg. Jeg har planer om å bruke dette som gimbal controller og jeg har forhåpninger om at det er bedre enn Naza, for min test av Naza som gimbal controller var for å være ærlig svært dårlig. Venter spent på neste FW oppdatering fra DJI på dette..

                        Anyway, her er en film av KK2 brukt som gimbal stabilisering:
                        Trenger du en ekstra kontroller for å fikse dette - uttak for gimbal kontroll er vel standard på de fleste kontrollerne.

                        Videoen viser vel egentlig ingen ting - det man må gjøre er å sette en laserpeker der han har trepinnen - la den lyse på et punkt på en vegg som er en 5-10m unna
                        Så kan du begynne å bevege på "quad'en" står laserlys punktet i ro innenfor en sirkel på 0,5-1 meter så har du en bra kontroller, fyker det rundt på veggen så kan du like godt fly uten....
                        En halv centimeter feil ved kameraet gir veldig store utslag på noen meters avstand.
                        Videre må du sjekke hvor fort kontrolleren korrigere og eventuelt hvor mye delay det er før korrigeringen utføres.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Quadrocopter View Post
                          Trenger du en ekstra kontroller for å fikse dette - uttak for gimbal kontroll er vel standard på de fleste kontrollerne.

                          Videoen viser vel egentlig ingen ting - det man må gjøre er å sette en laserpeker der han har trepinnen - la den lyse på et punkt på en vegg som er en 5-10m unna
                          Så kan du begynne å bevege på "quad'en" står laserlys punktet i ro innenfor en sirkel på 0,5-1 meter så har du en bra kontroller, fyker det rundt på veggen så kan du like godt fly uten....
                          En halv centimeter feil ved kameraet gir veldig store utslag på noen meters avstand.
                          Videre må du sjekke hvor fort kontrolleren korrigere og eventuelt hvor mye delay det er før korrigeringen utføres.

                          Hei Q!

                          Nja, man trenger ingen ekstra kontroller for å fikse dette. Man kan i et hexa eller quad oppsett bruke M7 og M8 til gimbal på dette kortet mener jeg. De "fleste" andre seriøse kontrollere har vell også uttak for gimbal, ja. Men feks DJI naza som koster 1895,- på elefun har en ubrukelig gimbal kontroller. DJI Wookong til 6500,- har også ubrukelig gimbal stabilisering. Mikrokopter har OK gimbal stabilisering men dette er kostbare systemer som ikke er for oss i hobby segmentet.

                          Slik jeg ser det, og slik problemet/utfordringen er for min del er at gimbalen er isolert fra hexaen og dermed henger i gummioppheng slik at det er en viss flex noe som fører til at hoved kontrolleren ikke får tatt den siste bevegelsen skapt av flexen. Her vil en dedikert kameragimbal montert direkte på gimbal gi et vesentlig bedre resultat. Problemet er bare det at det er svært få som lager standalone kontrollere. Det er meg bekjent bare tre-fire stykker som er "brukandes" og dette er dyre systemer à Hoverfly til 350 USD noe som for min del blir for dyrt.

                          Her kommer KK kontrolleren inn i bildet som i utgangspunktet skal ha hardware bra nok for å gjøre en grei jobb som gimbal kontroller i følge noen poster på RCgroups. Rolf/KapteinKUK skal etterhvert lage FW for KK2 som gjør denne til en standalone gimbal kontroller og det til en pris av 30 USD. Det er et stort marked for dedikerte stabiliseringskort for gimbals, så dersom du føler kallet Q er det gode muligheter for slike dyktige folk som deg til å lage en som er relativt billig og dedikert kun til gimbal!

                          Videoen viser at det er mulig å bruke KK2 til gimbal stabilisering. Forøvrig er jeg enig i det du sier med måten å sjekke om det er brukendes på. Dette er bare en begynnelse og OpenAero skal gjøre et forsøk på å få dette til. Jeg gleder meg til å prøve ut! Forhåpentligvis om en uke eller to..

                          Comment


                          • #14
                            Er det noen som har siste firmware for dette kortet? Er mye å velge mellom på HK-sida ser jeg.
                            Flash-software hadde vært fint det også
                            Tom I. Arntsen

                            Comment


                            • #15
                              Flash tool finner du her.
                              Programmet kan hente firmware fra nettet direkte, eller du kan laste firmwaren ned lokalt til maskinen først.
                              Det er en del varianter av siste versjon 2.1. Noen har aktivert noe kode for autolevel, bug fix etc., men den siste offisielle versjonen fungerer greit: RC Groups - View Single Post - The new KK2 FC, info and Q&A in first post. Read it before asking a question.

                              PS: For at batterispenningsvisning/batterialarm skal fungere må det loddes en ledning til det ledige hullet i printkortet som er over og til høyre for LCD panelet. Denne ledningen kobles til batteripakkens + pol. Jeg loddet inn en pinne i stedet, slik at jeg kan koble til en kontakt.
                              Last edited by flarssen; 14-10-12, 13:22.
                              Fred Larssen

                              Comment

                              Working...
                              X