Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trivelig liten sak.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trivelig liten sak.

    Nå som sommerværet viser seg fra sin verste side, er det OK å ha noe å bygge på. Dette skal bli en Slingsby Swallow fra West Wing Models. Kjøpte den for under 200,- kr fra Wheelspin Models UK Artig å bygge balsa igjen. Delene er ikke laserskåret, men grov-saget. Så det blir en del finkutting. Man kan ikke få alt for den prisen heller.
    Vingespennet er 90 cm, og jeg kommer til å forsterke vitale punkter med litt glassfiber og karbon. Slik at den kan skytes opp forsiktig med strikk. Bestilt Mikro mottager og servoer fra R2 Hobbies, og regner med at jeg bare lager to kanaler. Skal visst fly bra med dette i følge Engelske forum. Blir kanskje noen fine dager, så det går an med litt rolig glideflukt i Sommer, eller?
    Attached Files
    Vennlig Hilsen
    Arne Husby

    Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

  • #2
    Så skikkelig old school ut
    Tom I. Arntsen

    Comment


    • #3
      Originally posted by ArneH View Post
      Blir kanskje noen fine dager, så det går an med litt rolig glideflukt i Sommer, eller?
      Ja, håper det så jeg kan prøve om Amigo 2 flyr. Det er jo litt hellende terreng på Bogstad så det går vel an å prøve noen korte glideflukter der.
      Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
      Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere

      Comment


      • #4
        Skikkelig Old-School Stick and Tissue. Tenker å teste den i skråningene på Bogstad først. Men det ser ut til at det har blitt noe rot med bestillingen fra R2 Hobbies. Men har tid til å vente.
        Vennlig Hilsen
        Arne Husby

        Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

        Comment

        Working...
        X