Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problem med FrSky DJT / V8FR receiver

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Problem med FrSky DJT / V8FR receiver

    Hei!

    Etter bare to flighter med mine nye FrSky Rx/Tx moduler så skjer det noe rart!
    Jeg lurer på om noen andre har vært borti lignende og har en løsning?
    Jeg bruker de sammen med en Turnigy 9x radio.

    Det virker som at det er en forsinkelse fra jeg flytter stikka på radioen til servoen reagerer. I tillegg flytter servoen seg bare bitvis. Det virker altså som at det er forbindelse mellom Rx og Tx, men det er jo umulig å fly med.
    -Jeg har selvfølgelig sjekket manualene, har også prøvd å binde opp på nytt.
    -Jeg har sendt forespørsel til FrSky, men ikke fått svar.
    -Jeg har også laget en tråd på det på Rcgroups.com, men foreløpig er det stille der også.

    Kan V8FR receiveren resettes på noe vis? Finner ikke noe i manualene.

  • #2
    Her er en video som viser hvordan sakene oppfører seg:

    Comment


    • #3
      Du har prøvd alle kanaler, forskjellige servoer, batterier og mottakere (hvis du har)? Første som slo meg var at det er servoen som er problemet, selvom jeg aldri har vært borti noe lignende.

      Comment


      • #4
        Originally posted by Kyrre View Post
        Du har prøvd alle kanaler, forskjellige servoer, batterier og mottakere (hvis du har)? Første som slo meg var at det er servoen som er problemet, selvom jeg aldri har vært borti noe lignende.
        Jepp, har prøvd flere servoer og i flere kanaler. Har dessverre bare en slik mottaker, men har en ny på vei fra HK nå. Men jeg testa servoene på en Lanyu mottaker og sender som fulgte med et RTF fly fra throttlestore. Funker fint der. Men jeg får ikke bundet opp den mottakeren med FrSky Tx'en selv om begge er 2.4

        Comment


        • #5
          Ser helt i starten av videoen at radioen står på FM-PPM. Er det riktig når du har 2.4 modul i den? Jeg har virkelig ikke peiling på turnigy-radioer, bare så det er sagt.
          Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

          Steinar B Johansen
          Lillehammer mfk

          Comment


          • #6
            Originally posted by bad scientist View Post
            Ser helt i starten av videoen at radioen står på FM-PPM. Er det riktig når du har 2.4 modul i den? Jeg har virkelig ikke peiling på turnigy-radioer, bare så det er sagt.
            Har lurt på det jeg også, men den har alltid vært sånn. Også når den virket. Har 2.4 modul ja.
            Nå har jeg fått kontakt med Allen hos FrSky, så da håper jeg det blir svar å få.

            Comment


            • #7
              vet ikke hva som er problemet..men ja når du bruker modul ..skal den stå på( ppm-fm)
              med hilsen Arvid

              Comment


              • #8
                Originally posted by EL-Corazon View Post
                vet ikke hva som er problemet..men ja når du bruker modul ..skal den stå på( ppm-fm)
                Ta en titt på videoen i post #2 så ser du.

                Comment


                • #9
                  Skal led'en på rx'en blinke?
                  Jeg har flere av denne typen og de blinker ikke, men lyser fast etter at at den er bundet opp.


                  Sent from my iPad using Tapatalk HD
                  Roger Strand

                  Comment


                  • #10
                    3.3 Receiver and Transmitter Setup Instructions
                    Follow the steps below to properly set up your system.
                    a) Turn your FUTABA OR JR transmitter on and switch it to PPM mode, power off the TX.
                    b) Turn the transmitter on while holding the programming button. Release it a few seconds later. The RED LED on the transmitter
                    module will flash indicating the transmitter is ready to bind the receivers.
                    c) Connect the battery to the receiver while holding the receiver’s button. The LED on the receiver will flash indicating the binding
                    process is complete. Turn off the receiver.
                    d) Turn off the transmitter finish the binding procedure.
                    e) Turn on the transmitter. Connect the battery to the receiver when ORANGE/RED LED on TX is on. The LED on the receiver will
                    indicate the receiver is receiving commands from the transmitter. In a few seconds system is ready to work (communication is
                    established).
                    After the steps above are completed, both the transmitter and receiver are ready to be used. Binding is required only to set up a new
                    link (like new or additi0onal receiver or transmitter module). Otherwise, just go to step e.
                    To control multi-receivers, every receiver should be programmed with the transmitter in binding state (step b). After all receivers are
                    binded, turn off the transmitter.

                    Saksa fra FrSky manualen til mottakeren.
                    Roger Strand

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by RoSt View Post
                      Skal led'en på rx'en blinke?
                      Jeg har flere av denne typen og de blinker ikke, men lyser fast etter at at den er bundet opp.


                      Sent from my iPad using Tapatalk HD
                      Nei, det er det som er så rart her! Den oppfører seg motsatt av hva den skal.

                      Uansett, nå har Mr. Allen fra FrSky tatt kontakt med meg. Han har fått se video av hvordan jeg prøver å binde opp og hvordan sakene oppfører seg. Inkludert test av flere nye servoer på flere kanaler.
                      Han var utrolig hjelpsom og ville sende meg en ny Rx/Tx Combo!

                      Comment


                      • #12
                        Bra at de yter så flott service
                        Jeg har ikke brukt FrSky mer enn en mnd. så jeg har ikke så mye erfaringer, men det virker veldig bra så langt.
                        Har bestilt en telemetrimottaker og display m m, så jeg får testa det også

                        Sent from my iPad using Forum Runner
                        Roger Strand

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by RoSt View Post
                          Bra at de yter så flott service
                          Jeg har ikke brukt FrSky mer enn en mnd. så jeg har ikke så mye erfaringer, men det virker veldig bra så langt.
                          Har bestilt en telemetrimottaker og display m m, så jeg får testa det også

                          Sent from my iPad using Forum Runner
                          Ja, jeg gir det gjerne flere sjanser! Hører flere som er fornøyd!
                          Har bestilt ekstra telemetrimottaker jeg også, men har null erfaring med det. Vet ikke om alle muligheter. Men det skal bli spennende å se hva jeg får til i kombinasjon med 9x'en. Tror det blir tøft å få lest opp f.eks batterispenningen av en stemme!

                          Comment


                          • #14
                            Du får ikke 9x'en til å vise telemtri med original firmware, du trenger tilleggskjermen til Frsky. Men med custom firmware kan du få telemtri rett på skjermen på radioen. Jeg har et slikt 9x Solderless Programmer Board with LED Backlight Support - $33.25 : SmartieParts, Smart Parts for Smart Cars på vei som lar deg enkelt bytte firmware, men det er mulig å få det til med originalkortet også (vet ikke hvordan).

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Kyrre View Post
                              Du får ikke 9x'en til å vise telemtri med original firmware, du trenger tilleggskjermen til Frsky. Men med custom firmware kan du få telemtri rett på skjermen på radioen. Jeg har et slikt 9x Solderless Programmer Board with LED Backlight Support - $33.25 : SmartieParts, Smart Parts for Smart Cars på vei som lar deg enkelt bytte firmware, men det er mulig å få det til med originalkortet også (vet ikke hvordan).
                              Stemmer, det var visst litt jobb å få til med originalkortet.
                              Derfor bestilte jeg et ERSKY9x kort herfra: http://www.ersky9x.net/
                              Det har også høyttaler og SD kortleser, så mulighetene er mange. Ble ganske imponert over voice-mulighetene de jobber med nå. Den fw'en utvikler de både til kortet du har bestilt og til det jeg får hvert øyeblikk!

                              Comment

                              Working...
                              X