Announcement

Collapse
No announcement yet.

A-10 Thunderbolt II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • A-10 Thunderbolt II

    Driver og sikler litt på denne:BananaHobby - Radio Controlled RC Airplanes, Helicopters, Boats, Tanks, Cars & Trucks Så lurer jeg på om det er noen som har flydd den?Den ser ut til å fly ganske bra.Har alltid hatt lyst på en A-10 med litt size Kom med brukererfaringer de som har.Og er det noen i norge som selger den? Har ikke så veeldig lyst å bestille fra bananahobby når jeg ser hvor dårlig de behandler kundene sine.Er det andre A-10'ere som er verdt en titt så kom med forslag.
    Stig-Arne Isaksen

    Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
    Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
    Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

  • #2
    Originally posted by P-51D_OLD_CROW View Post
    .
    .
    Har ikke så veeldig lyst å bestille fra bananahobby når jeg ser hvor dårlig de behandler kundene sine.
    .
    .
    Finn ut hvem som egentlig produserer flyet. Jeg har f.eks en "BlitzRCWorks" F-4U den er produsert
    av Art-Tech. Så finner du alternative forhandlere og kan sammenligne. Jeg viste at hardwaren
    mest sannsynlig var søppel så jeg sjekket alt og plukket ut ESC og BL motor som ligger på hylla
    + en servo som hørtes mistenkelig ut.

    Tipper du må gjøre det samme d.v.s. plukke hele A-10'n ned og sjekke alt at det funker skikkelig.
    Når alt er ok montere den igjen. Det har jeg gjort nå med 3 stykk Kyosho EDF og det funker.
    Fikke meg en overraskelse på det siste F-16, feil CG i bruksanvisning ... jeg valgte å ha CG mest
    mulig bak og fortsatt var det nesetungt.

    NB! Banana Hobby kan ha modifisert (puttet billigere deler inn) en det f.eks er orginalt i produktet.

    Comment


    • #3
      Du har jo denne 5501264 A10 Thunderbolt (EPO) Grønn Camo - J-Power - Nortrading AS, den er litt mindre og det er bare motorer som er inkludert, men det kan jo som Ofly påpeker over bare være en fordel. Og så er det jo en norsk butikk.

      Ellers får du den samme som Bananarama hobby selger (merket heter Lanxiang) i England her Lanxiang RC A-10 Twin 70mm EDF Jet (Grey)

      Comment


      • #4
        Takk for innspill!
        Fant en tom versjon av den her:

        http://www.ejf.com/index.php?main_page=product_info&cPath=70_241_243& products_id=930&zenid=69af8184dbc1556dec65e76bfc70 6980]A-10 [SF-A10] - $219.99 : EJF.com, Home of high performance electric jets, Authorized dealer for RCLander, HET, Fly Fly Hobby, Hyperion, EDF parts and accessories with the latest in Electric RC model Jets![/url]

        Da kan man jo putte inn så bra utstyr man måtte ønske!
        Og med $38.50 i frakt blir den ikke så himla dyr heller!
        Ser A-10 er dyrt i storbritannia!
        Kommer vel under den prisen med utstyr fra hobbyking f.eks.
        Men hva anbefaler dere som servoer? Tenkte på HXT 900 servoer...for slapt?
        Stig-Arne Isaksen

        Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
        Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
        Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

        Comment


        • #5
          Fy flate, nå fikk jeg lyst asså.
          Finnes ikke mer sexy flymaskin...
          Keep us posted!
          Peter Rahm
          Siggerud
          Cirrus RCFK

          Comment


          • #6
            Originally posted by Propepperell View Post
            Fy flate, nå fikk jeg lyst asså.Finnes ikke mer sexy flymaskin...Keep us posted!
            Hehe,må innrømme at A-10'ern er barsk! Et ordentlig mannefly! Den kommer ikke i rosa for å si det sånn! A-10 og Humvee, barskere kan det ikke bli! Må ha det,bare må ha det!
            Stig-Arne Isaksen

            Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
            Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
            Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

            Comment


            • #7
              Originally posted by P-51D_OLD_CROW View Post
              Hehe,må innrømme at A-10'ern er barsk! Et ordentlig mannefly! Den kommer ikke i rosa for å si det sånn! A-10 og Humvee, barskere kan det ikke bli! Må ha det,bare må ha det!

              Nei, den er ikke mye rosa. Jeg har fortsatt et simulert angrep mot Grøtsund Fort i friskt minne, selv om det er mer enn 25 år siden. Du er ikke mye høy i hatten når et par slike kommer i lav høyde rett mot deg.

              Comment


              • #8
                Originally posted by tronde View Post
                Nei, den er ikke mye rosa. Jeg har fortsatt et simulert angrep mot Grøtsund Fort i friskt minne, selv om det er mer enn 25 år siden. Du er ikke mye høy i hatten når et par slike kommer i lav høyde rett mot deg.
                Har sett dem ha skytetrening på Andøya flystasjon en gang på åttitallet. De skjøt rett ned i myra og flytta den likegodt 50 meter lenger bort.DET er det råeste jeg sett! Og du verden for en lyd fra den kanonen!! Det kaller jeg barsk musikk! Hehe!
                Stig-Arne Isaksen

                Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
                Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
                Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

                Comment


                • #9
                  Originally posted by P-51D_OLD_CROW View Post
                  .
                  .
                  Og du verden for en lyd fra den kanonen!! Det kaller jeg barsk musikk! Hehe!
                  Har aldri sett en A-10 live men TV opptak av kanonen var fryktingytende. Først ble
                  stillingen (Irakisk) pepret så kome det en vanvittige "fanfare" lyden går jo saktere enn prosjektilene.
                  For de som måtte ha overlevd så tipper jeg kampmoralen var på bånn etterpå. Ikke rart
                  Irakerne stort sett overga seg uten kamp eller flyktet.

                  NB! A-10 kan nok ha vert malt lys rosa i (ørken kamo) en eller annen gang ...

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Ofly61 View Post
                    NB! A-10 kan nok ha vert malt lys rosa i (ørken kamo) en eller annen gang ...
                    Så lenge det er camo så!
                    Stig-Arne Isaksen

                    Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
                    Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
                    Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

                    Comment

                    Working...
                    X