Announcement

Collapse
No announcement yet.

dle 30cc problemer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    da er yak`en justert og funker bra på tomgang og reagerer bra på throttle..MENN...det er selvfølgelig med halv tomgang, noen som har noen råd å komme med?? begynner å bli frustrert:-/

    Comment


    • #17
      Halv tomgang???

      Comment


      • #18
        hehehe..ja, ble litt kluss under tilkoblig på senderen så den ble koblet på ene pottmeteret.
        så nå får jeg justert så mye/lite jeg vil.

        Comment


        • #19
          nei pokker, leste feil. halv tomgang vet jeg ikke, skal ut å teste

          Comment


          • #20
            den stopper på halv gass også ja.

            Comment


            • #21
              Prøv å skru lavnåla en kvart omdrening ut for å se hva som skjer.

              Comment


              • #22
                den stopper fortsatt men syntes egentlig jeg fikk av mere shock nå

                Comment


                • #23
                  Med mindre du har dårlige venner som justerer bort motoren din når du ikke ser på, så tror jeg du heller skal følge første rådet til anders.. Av med forgasser, dynk i fuel, rengjør den 100% innvendig i alle kanaler osv med forgasser rens og trykkluft f.eks..

                  En motor trenger aldri store endringer på nåler bare for at den ikke er brukt på en stund.. Iallefall ikke så mye som du beskriver her, at den ikke går uten choke..
                  Det er nok rusk/avleiringer (bensinrester) i forgasser, med mindre du vet den har vært bortjustert..
                  Ola G Bråten -77
                  Sunndal flyklubb avd. Modellfly
                  Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
                  3DHS Slick 89" Q80-8m
                  Jeti DS-16

                  Comment


                  • #24
                    ok..vil ikke si dårlig vane kansje men heller veldig uerfaren med denne type motor.
                    men skal ta tak i sakene i kveld så får jeg se om det blir bedre i morgen den dag.( eller senere i kveld.)

                    Comment


                    • #25
                      Ops....trodde du hadde gjort det jeg sa første gangen jeg. Det blir nok ikke bedre av å prøve på det jeg sa om du ikke har gjort det

                      Comment


                      • #26
                        hei igjen, da har jeg gjort det som du sa, la gasseren i bensin en ja, ca en haltime tenker jeg, tok den opp, så ikke no rusk eller dritt.
                        monterte det sammen og som tidligere, snurrer seg nesten i døden før den endelig får et annfall og starter. men den er akkurat som før.
                        så nå er jeg mektig lei å frustrert. sjønner ikke hva som er årsaken til dette.

                        Comment


                        • #27
                          How To Clean & Rebuild A Walbro Carburetor


                          Holder ikke å legge den i bensin bare desverre..
                          Gjør en grundig rengjøring
                          Ola G Bråten -77
                          Sunndal flyklubb avd. Modellfly
                          Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
                          3DHS Slick 89" Q80-8m
                          Jeti DS-16

                          Comment


                          • #28
                            ahh.ser man det ja.
                            da blir d rengjøring i morgen. takker så mye.

                            Comment


                            • #29
                              da plukket jeg forgasseren fra hverandre og blåste den ren med trykkluft. så nå skal jeg vente til jeg får en slik keramisk klunk med filter som jeg skal ha i tanken.skal forsåvidt rense eller rengjøre tanken før jeg monterer på. så får jeg håpe det blir bra

                              Comment

                              Working...
                              X