Announcement

Collapse
No announcement yet.

Roroverføringer på F3A modell

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Roroverføringer på F3A modell

    Hei,

    Trenger tips på hva som er best å bruke til roroverføringer på en F3A modell, her skal jo alt være 100% tight.
    På rudder kommer jeg til å bruke Sullivan kevlar pull/pull men på balanse og høyde trenger jeg litt input.

    Rorhorn som følger med er 3mm gjengestang med en slik plastikkting, gjengestaget festes med epoxy, microballons og duk.
    Click image for larger version

Name:	rorhorn.PNG
Views:	1
Size:	18.0 KB
ID:	632187

    På forhånd takk.
    Stian Håvak (82)
    Fly low or crash trying!

    MFN @ Facebook - Like!

  • #2
    Ville kanskje valgt noe annet, sjekk denne linken: F3A Unlimited hardware : F3A Unlimited, A Webstore for the Serious F3A Competitor her finner du mye snadder for rorhorn.
    Espen Kvien
    Gruppeleder F3A
    Vingtor RC Club
    f3a.norge@gmail.com

    Mange fly og mye moro

    Comment


    • #3
      Originally posted by Superstar40 View Post
      Ville kanskje valgt noe annet, sjekk denne linken: F3A Unlimited hardware : F3A Unlimited, A Webstore for the Serious F3A Competitor her finner du mye snadder for rorhorn.
      Skal se, men tipper jeg bruker det som følger med, får mye bedre feste uten mye mikk makk, men uansett hvilke rorhorn jeg bruker gjelder spørsmålet med pushrods og clevis fremdeles
      Stian Håvak (82)
      Fly low or crash trying!

      MFN @ Facebook - Like!

      Comment


      • #4
        De fleste bruker karbonstang/rør med innlimt gjengefester i hver ende og ballinks som feste mot rorhor/servohorn.
        Espen Kvien
        Gruppeleder F3A
        Vingtor RC Club
        f3a.norge@gmail.com

        Mange fly og mye moro

        Comment


        • #5
          Originally posted by Superstar40 View Post
          De fleste bruker karbonstang/rør med innlimt gjengefester i hver ende og ballinks som feste mot rorhor/servohorn.
          Hvor finner jeg disse stengene?
          Stian Håvak (82)
          Fly low or crash trying!

          MFN @ Facebook - Like!

          Comment


          • #6
            Jeg har brukt 3 mm karbonstang og limt på loddehylser med 2 eller 3 mm gjenger. Du får kjøpt det hos de fleste butikkene som er nevnt tidligere i den andre tråden din. Central Hobbies har disse i titanium til å lime i karbonrør Titanium Pushrod Ends for RC Pattern Planes eller så har du Probuild i England Control Horns & Linkages

            Tror du finner det du trenger på de ovennevnte linkene
            Espen Kvien
            Gruppeleder F3A
            Vingtor RC Club
            f3a.norge@gmail.com

            Mange fly og mye moro

            Comment


            • #7
              Jeg bruker Hirobo kulelinker og Hirobo sine ferdig gjengede stenger, stengene fås i mange lengder og ser litt tynne og pinglete ut, men de er knallharde. Ellers lager jeg som oftest rorhornene selv med CNC-router. På sånne dingser som man skrur ned på en gjengestang (som vist i post #1) er det best med vanlige 2mm stål-linker. Noen bilder :
              Click image for larger version

Name:	B-ror overføring.jpg
Views:	1
Size:	24.5 KB
ID:	590584Click image for larger version

Name:	H-ror overføring.jpg
Views:	1
Size:	58.0 KB
ID:	590585Click image for larger version

Name:	S-ror overføring.jpg
Views:	1
Size:	36.9 KB
ID:	590586
              www.ofremmi.info

              Comment

              Working...
              X