Announcement

Collapse
No announcement yet.

STM Beaver

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Blir et spenstig prosjekt den store Beavern da. Ang. lakk så har jeg ikke prøvd på STM -modeller men på Multiplex EPO-modeller. På en Funcub brukte jeg Lady veggmaling fortynnet 50% med vann og sprøytet på. Blir vel ganske matt, men vil tro at Tresjerners vannbasert gulvlakk kan brukes som toppstrøk. Har ikke prøvd med gulvlakk selv men en fargehandel vet vel om Lady og Trestjerners går sammen. Fordelen med Lady er at den fåes overalt og kan blandes i den farven du vil ha.

    Sent from my LG-P990 using Tapatalk 2
    Olav Moe

    -- Uttrykket "flyinteressert ungdom" forteller ingenting om din fysiske alder. --

    Innholdet i min hangar, sånn ca

    Comment


    • #17
      Tenkte å fly min på flaksvann til mandag. Flyr du med det orginale batteriet Håvard?

      Comment


      • #18
        Hei, Jepp, all stock. Kanskje jeg dukker opp jeg og.

        Sent from my HTC One S using Tapatalk 2
        - Håvard Glad Andreassen
        - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

        Comment


        • #19
          Noen forslag til forandringer før man monterer modellen?
          Har en liggende på bordet her nå...
          Stefan Strand

          Gluing is an art,now where is Michelangelo when you need him...

          Comment


          • #20
            Etter mer en 500 fallskjermshopp fra Beaver er dette et av mine favorittfly. Aldri noe tull, untatt siste lift da motoren ga opp og det ble nødhopp. Men dette var fra 12.000ft så det var ingen dramatikk, ikke en gang for piloten som kunne glide in til rullebanen.
            Den gang en av dere greier å finne en rc-modell som er "turbin moddet" (med lang nese) slik som min gamle elskerinne SE-IYC kjøper jeg denne umiddelbart!
            Denne ble f.ø solgt etter motorhavariet og jeg tror denne lever videre i Alaska igjen.

            Peter
            Click image for larger version

Name:	1638TB21_SE-IYC_Jonny%20Anderson_Halmstad_20081989_565.jpg
Views:	1
Size:	161.1 KB
ID:	590817
            Last edited by Propepperell; 28-07-12, 23:37.
            Peter Rahm
            Siggerud
            Cirrus RCFK

            Comment


            • #21
              Originally posted by Propepperell View Post
              Den gang en av dere greier å finne en rc-modell som er "turbin moddet" (med lang nese) slik som min gamle elskerinne SE-IYC kjøper jeg denne umiddelbart!
              Peter
              [ATTACH=CONFIG]56405[/ATTACH]
              Fram med kortet og rydd plass på byggebordet:

              UVH010T - Dehavilland Beaver - 8' Turbo @ Great Hobbies

              Turbo Beaver (18%) - Aeromodelling - Products - MR AeroDesign

              Edit: ser at den Beaveren på bildet ditt har enda lengre nese enn turbo-versjonene jeg linket til, står dårlig til med skalakunnskapene her
              Last edited by bjeff; 29-07-12, 12:57.
              Anders Eiebakke
              90078513

              Comment


              • #22
                Absolutt ikke gærnt, men så var det det med kit og byggekunskaper da...
                Peter Rahm
                Siggerud
                Cirrus RCFK

                Comment


                • #23
                  Ikke lett å filme uten LCD backpack, men ble ett forsøk ihvertfall....

                  ____________________________
                  Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                  Comment


                  • #24
                    Flott video. Disse trådene som du stiver av flottørene til kroppen med følgte ikke med i mitt sett, har leitet overalt. Går greit uten tro?

                    Comment


                    • #25
                      Jeg monterte de ikke og fungerer fint uten.
                      - Håvard Glad Andreassen
                      - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                      Comment


                      • #26
                        Alternativt litt fiske sene og en tynn pianotråd som klippes of bøyes til.

                        Mvh
                        Alf
                        ____________________________
                        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                        Comment


                        • #27
                          Ja da er det jo bare å prøve Er mange år siden jeg sist var på flaksvann, husker ikke helt veien ned, kommer man helt ned til flystedet med bil, Håvard? Drar opp søndag rundt kl 18.

                          Comment


                          • #28
                            Kult, ja du kjører ned ved travbanen og helt ut. Selv er jeg i bodø på søndag ellers skulle jeg blitt med.

                            Sent from my HTC One S using Tapatalk 2
                            - Håvard Glad Andreassen
                            - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                            Comment


                            • #29
                              Var på flaksvann å fløy beaveren 2 batteripakker idag. Flyr jo helt nydelig og du verden så snill den er i landingene. Var litt bølger idag, men så ikke ut som det var noe problem.

                              Comment


                              • #30
                                Har endelig vært en dag med havblikk. Såpass blikk at det faktisk krevde litt å få flottørene til å slippe, men med halv flaps og litt eksperimentering funka det svært bra. Flyr som en drøm og morsom morgenstund i dag. Strikkene på vannrorene er allerede slappe og svake så må oppgradere disse, funker dog helt fint uten.

                                Video kommer...


                                mvh
                                Alf
                                Attached Files
                                ____________________________
                                Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                                Comment

                                Working...
                                X