Announcement

Collapse
No announcement yet.

Reparere knust glassfibercowling?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Reparere knust glassfibercowling?

    Jeg har noen stygge knusningsskader i cowlingen på EF Extraen min og vil gjerne prøve å fikse dette selv i stedet for å kjøpe ny. Glassfiberstria er synlig i sårene og det er i tillegg noen steder med hårlinjebrudd. Var på Clas og så på det de hadde men fant ikke helt ut av om jeg skulle bruke gelcoatfiller eller om jeg skulle sparkle. Bedre å spørre her først siden jeg er helt grønn på glassfiber!

    Gjerne produkter som er tilgjengelige på Biltema eller Clas! Tips mottas med takk

    Click image for larger version

Name:	20120722_195255.jpg
Views:	1
Size:	44.0 KB
ID:	632235Click image for larger version

Name:	20120722_195149.jpg
Views:	1
Size:	57.6 KB
ID:	632236Click image for larger version

Name:	20120722_195208.jpg
Views:	1
Size:	56.1 KB
ID:	632237Click image for larger version

Name:	20120722_195224.jpg
Views:	1
Size:	53.2 KB
ID:	632238
    Vbar Control - Tarot 450 - Goblin 500 - Trex 600N DFC - Goblin 700C - Trex 700N - Logo Xxtreme

  • #2
    Har brukt glassfiber sparkel jeg fungerer fint.

    Comment


    • #3
      Fyll sprekker med tynn CA, puss ned alt løst, på med glassfiber 2-komp. sparkel " denne fås i både grov og fin versjon hos Biltema " samt puss ned med grovt, fint og tilslutt type våtslipepapir.

      Skal du få den helt perfekt igjen må du nok ha type airbrush-set med matchende lakk, jeg har selv brukt Biltema lakk på flaske som funker helt greit, i alle fall slik at man får et helt og fint utseende igjen. Er du heldig er rødfargen på denne 78"ern av relativt vanlig slag.

      Alternativt kan du jo bestille ny av AP " om de har på lager dog.. " eller Hacker Motorshop om du trenger den helt perfekt igjen.

      ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

      Comment


      • #4
        Originally posted by alflovvold View Post
        Fyll sprekker med tynn CA, puss ned alt løst, på med glassfiber 2-komp. sparkel " denne fås i både grov og fin versjon hos Biltema " samt puss ned med grovt, fint og tilslutt type våtslipepapir.

        Skal du få den helt perfekt igjen må du nok ha type airbrush-set med matchende lakk, jeg har selv brukt Biltema lakk på flaske som funker helt greit, i alle fall slik at man får et helt og fint utseende igjen. Er du heldig er rødfargen på denne 78"ern av relativt vanlig slag.

        Alternativt kan du jo bestille ny av AP " om de har på lager dog.. " eller Hacker Motorshop om du trenger den helt perfekt igjen.

        Da blir det tur til Biltema i morgen Det er hovedsakelig sort og hvitt jeg må lakke etter pussing. Blir det helt for j.... får jeg heller bestille en ny hehe. Det er en 48" forresten, og nå har den vært i bakken 3 ganger så dette blir en beater før jeg bestiller en blå 60" til høsten.

        Imponert over kvaliteten på EF hvertfall...hadde aldri trodd balsafly hadde tålt så mye juling
        Vbar Control - Tarot 450 - Goblin 500 - Trex 600N DFC - Goblin 700C - Trex 700N - Logo Xxtreme

        Comment


        • #5
          De tåler ekstremt med juling
          Min 3dhs vyper fyrte jeg rett bakken ( tok feil på sideroret i en knife Edge passering ). Stor fart
          Ble ny canopy/cowling og motorbukk kit.
          Synes det er flott at de lager chrash kit til modellene
          Ble ca 500 i reprasjoner på flyet . Motor var helt fin en omega 103 gram
          Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1343108599.106762.jpg
Views:	1
Size:	122.5 KB
ID:	590722
          Min Hjemmeside..

          http://sveininge.iflogg.com

          Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

          Comment

          Working...
          X