Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kinesisk bensin 4 takter er på vei

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Kinesisk bensin 4 takter er på vei

    Ser fristende ut, den motoren der.

    Hva er egentlig årsaken til at det til nå har vært så få bensin 4t på markedet? På Glow er det jo langt mer populært med 4t kontra 2t?
    Er det noen ny teknologi eller byggeteknikk eller liknende som har gjort det nå slippes flere 4t bensinmotorer?
    Frank Thingelstad
    2050 Jessheim

    Comment


    • #32
      Originally posted by TapZ View Post
      Ser fristende ut, den motoren der.

      Hva er egentlig årsaken til at det til nå har vært så få bensin 4t på markedet? På Glow er det jo langt mer populært med 4t kontra 2t?
      Er det noen ny teknologi eller byggeteknikk eller liknende som har gjort det nå slippes flere 4t bensinmotorer?
      Kvitt deg med Rcg'n og kjøp en sånn! Passer mye bedre i Porteren din!
      Stig-Arne Isaksen

      Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
      Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
      Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

      Comment


      • #33
        Får testflyet på mandag igjen, men håper å få kjørt den i morgen med 20x8 og en 21" om den lokale dealeren har på lager. Greit å kunne sjekke litt statisk trekk.
        ____________________________
        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

        Comment


        • #34
          Hva synes du om motoren så langt? Er det verdt kronene?
          Lars Norberg

          Comment


          • #35
            Originally posted by Lars N View Post
            Hva synes du om motoren så langt? Er det verdt kronene?
            Hittil har den kun gått i benk og da har den vært eksemplarisk, lettstartet, fin idle, god respons og bra ytelse med de propellerne jeg har testa med., Ønsker å få flydd den før jeg kommenterer noe mer så får vi litt reale fakta på bordet og ikke bare benk og synsing.

            Til referanse så kostet vel min Moki 50VT firetakter ca 6000 NOK og trekker 20x8 på ca 58-5900 RPM....
            ____________________________
            Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

            Comment


            • #36
              Re: Kinesisk bensin 4 takter er på vei

              Har vært på Damtjern i - 12 og 5-10cm snø en tur i dag. Motoren fungerer utmerket. Idler bra god mellomrange og fin på toppen. Klarte å flise propellen på en av avgangene da modellen gjerne vil på nesa under takeoff i litt snø... Pussig
              Men fløy den allikevel da det ikke var noen vibrasjoner. Bare måtte..

              Det som er litt rart er at det finnes ikke kompresjon i motoren men allikevel går den såpass bra? Hva bør jeg sjekke ut?

              Kommer video litt senere

              Mvh
              Alf
              ____________________________
              Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

              Comment


              • #37
                Re: Kinesisk bensin 4 takter er på vei

                Og trekker nå 19*8 propell på snaue 6500rpm

                Mvh
                Alf
                ____________________________
                Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                Comment


                • #38
                  Morro at den fungerer bra. Etter min erfaring er den vanligste årsaken til dårlig kompresjon på en 4t motor at en ventil lekker. Om en lytter i innsug og eksos kanalen og tørner motoren vil en somoftest høre det om den lekker når du tørner stemplet opp i kompresjonstakt.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Kinesisk bensin 4 takter er på vei

                    På tynn is nå... Men jeg mener å ha hørt at kompen på bensin 4 taktere ér lav!

                    Comment


                    • #40
                      Originally posted by Calmato View Post
                      På tynn is nå... Men jeg mener å ha hørt at kompen på bensin 4 taktere ér lav!
                      Jepp, litt tynn is. Min Moki 50 har knallkomp og litt mindre på Saito sine, har FG 30 og FG 36
                      ____________________________
                      Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                      Comment


                      • #41
                        ____________________________
                        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                        Comment


                        • #42
                          Originally posted by bardp View Post
                          Morro at den fungerer bra. Etter min erfaring er den vanligste årsaken til dårlig kompresjon på en 4t motor at en ventil lekker. Om en lytter i innsug og eksos kanalen og tørner motoren vil en somoftest høre det om den lekker når du tørner stemplet opp i kompresjonstakt.
                          Samme tanker i mitt hode. Har det mye betydning for ytelsen? Erfaringer? Motoren går jo som ett skudd
                          ____________________________
                          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                          Comment


                          • #43
                            Vell kansj ikke så volsomt stor betydning for ytelsen om den lekker litt på eksosventilen men det vill fort forverre seg da ventilen vil brenne der den lekker. På innsugsventilen vil en lekasje fort merkes på effekten da du fyller eksos i manefoylen som motoren i neste omgang drar inn når den skulle hat friskluft og bensin. Generelt kan en vel si at lekasje på ventiler skjelden går over av seg selv men heller blir stadiv værre.

                            Comment


                            • #44
                              Da får jeg ta en kikk på det. Kan vel ikke få gjort noe galt med setting etc så lenge jeg tar av propell og skrur fra hverandre toppen og ikke dreier noe underveis?
                              ____________________________
                              Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                              Comment


                              • #45
                                Nei det er ingen fare på den motoren den har lavtliggende kam så det er ingen slike ting som berøres om du tar av toppen og dreier aler så mye.

                                Comment

                                Working...
                                X