Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fly for (relativt) uerfaren flyger?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fly for (relativt) uerfaren flyger?

    Hallo!

    For mange år siden fikk jeg et isoporfly som kunne fly relativt lett rundt som jeg lekte med. Det var gøy helt til det ble tatt av vinden og knuste inn i en betongvegg. Nå ønsker jeg noe litt større (4-kanals?) som tåler hvertfall LITT vind. Har fått anbefalt at vingespenn burde være på hvertfall 120cm for meg som nybegynner?

    Jeg har satt et budsjett på 1000,- da jeg ikke ønsker å legge alt for mye penger i dette, et førstefly som jeg garantert kommer til å være litt uheldig med.

    Jeg var på vei til å bestille denne før jeg så at der måtte det bestilles med masse tilleggsutstyr som gjør at jeg oversteg budsjettet relativt mye. Noen som har noe å anbefalle, med rask leveringstid? (Jeg planla å besøke den lokale rc-butikken idag, men viser seg at den er feriestengt en ukes tid nå).

  • #2
    Det er ikke så mange fly du kan få, med vingespenn på 120 og radio for 1000,- kr. Firebrd Stratos, fra Smallsize koster 1300,-, men er et ypperlig nybegynnerfly. Der følger det med en enkel radio, som du bare kan bruke på det flyet.
    Jeg har en Nine Eagles Sky Surfer 4 kanals fra Elefun, med radio. som flyr ypperlig, og jeg har hatt mye moro med. den er jo litt mindre, men tåler faktisk litt vind. STM Easy fly til 1400.- har jeg hørt en del bra om. STM lager fly som flyr godt. De aller billigste fra Throttlestore, tror jeg ikke jeg ville satset på. Selv om Clouds, som du så på er ganske bra, og er vel et av verdens mest solgte nybegynnerfly.
    Vennlig Hilsen
    Arne Husby

    Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

    Comment


    • #3
      multiplex funcub! så det lå noen tilsalgs på rcmarked også, BILLIG

      Comment


      • #4
        Budsjettet på 1000 er ganske stramt nå i starten.

        Har du lenke til flyet på rcmarkde, andersand?

        Comment


        • #5
          2 stk. en ny i eske. En flyklar uten mottager og sender, kr 1900,- RCMarked.no / 2 stk Funcub Multiplex
          Du får lete selv etter flere, men du må jo ha radioutstyr, i tillegg til flyet. Så du bør nok spare litt til, hvis ikke du kjøper et Mikro fly hvor det ofte følger med en enkel radio.
          Vennlig Hilsen
          Arne Husby

          Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

          Comment


          • #6
            Budsjettet er nok tight, så det blir ikke oversteget til hvertfall før neste lønning.

            Ender nok med å kjøpe noe litt mindre til å starte med, hvertfall.

            Comment


            • #7
              Jeg foreslår at du sparer en måned eller to til før du kjøper fly. Tusenlappene har blitt svært små idag, og hvis 1000kr er alt du har å bruke nå, så kan jeg garantere at du blir mer fornøyd og slipper billigere unna totalt hvis du bare venter til du kan legge i det dobbelte.
              Ingenting vondt ment, bare et råd.

              Comment


              • #8
                en venn ev meg kjøpte dette som første fly. og det fløy helt nydelig, der er alt med for 1300kr Good Boy 1000 4ch komplett RTF startpakke - ThrottleStore.Com
                Tom Nohr
                Tennisveien 9
                2450 Rena

                Frsky taranis 9+
                Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                + diverse små ting

                Comment


                • #9
                  Funshop.no selger komplett Bixler til pakkepris 1000,- inkl. frakt på Finn.no:
                  Nybegynner fly! hele 1400mm vingespenn - FINN Torget

                  Dette er en populær nybegynnermodell som har fått en del skryt på bl.a. RcGroups.com

                  Her er en video fra Flite Test:
                  http://www.google.no/url?sa=t&rct=j&...NrCAhjpOxXWzCw
                  If you're faced with a forced landing, fly the thing as far into the crash as possible. — Bob Hoover

                  Comment


                  • #10
                    Der har du sjansen til å få deg en populær modell til en bra pris. Selv om radioutstyret ikke er det beste, til den prisen. Så kommer du i gang.
                    Vennlig Hilsen
                    Arne Husby

                    Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                    Comment


                    • #11
                      Ser ut til at jeg går for sistenevnte

                      Venter på respons av de som har lagt ut annonsen nå!

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by havers View Post
                        .
                        .
                        Nå ønsker jeg noe litt større (4-kanals?) som tåler hvertfall LITT vind
                        .
                        .
                        I starten med det nye flyet, fly kun når det er vindstille. Når du etter hvert mestrer
                        det så kan du prøve deg på litt vind på et sted med god plass og så flatt som mulig
                        uten hindringer.

                        Å fly nær hindringer i vind er vanskelig p.g.a. turbulenser, ujevne vindhastigheter o.s.v.
                        + at det er lett å treffe hindringen ...

                        Husk at i starten går alt galt! Er det en stolpe på jordet du flyr, så treffer flyet den
                        stolpen i løpet av de tre første flyturene ... garantert! Er det en stein der så
                        skjer det samme o.s.v. Husk også å plasser deg med ryggen mot solen og ta av
                        og land mot vinden.

                        Simulator trening kan vere til stor hjelp.

                        Comment


                        • #13
                          Nevnte Bixler med radio får du for +/- 850 kroner inkl frakt fra Hobbyking. Se her: HobbyKing R/C Hobby Store : Hobbyking Bixler EPO 1400mm (RTF Mode 2 Throttle Left Radio)

                          For øvrig et veldig OK nybegynnerlfy, med gode flyegenskaper og propellen bak
                          Kristian Westgård
                          Nittedal

                          Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                          Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                          — Neil Armstrong

                          Comment

                          Working...
                          X