Announcement

Collapse
No announcement yet.

TREX 450 Pro 3GX Super Combo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • TREX 450 Pro 3GX Super Combo

    Hei, jeg har idag ett raptor 50, men kunne tenkt meg ett lite heli også for å få flydd litt her hjemme og, Blitt anbefalt Trex 450 av mange. fant dette på en side TREX 450 Pro 3GX Super Combo - HeliPal

    Er dette noe å satse på for meg som er rimelig fersk?? Følger alt jeg trenger med?

  • #2
    helikopter er veldigt bra og du kommer å blir førnøjd , den ESC er bra med meget bra softstart , servo har eg haft og fungerat bra før meg , eg bruker DS410M på min og haft många krasher med dem det endaste eg har gjørt er å bytte plast deksel
    men eg har ikke pejling på 3GX , noe har fårt den til og andra ikke

    kom igen folk , dere som kør denna kombo , vi mår får lite mer guff i forum , det skjer veldigt lite på forum nu for tiden
    Goblin 700 : vbar 5,3 pro
    Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

    HD 500 Cell : brain2

    DX9

    Comment


    • #3
      jeg synes ikke 3GX'en er så fin kontra andre FBL enheter som er tilgjengelig.

      servoer, esc og motor derimot, samt heli er knallbra.

      ellers er jo 450x alternativ.

      Comment


      • #4
        Jeg anskaffet 450 3GX som mitt første helikopter. Er ikke enig med Anders And om at 3GX'en ikke er fin, det er et rått helikopter...

        Som sagt var dette mitt første helikopter, likevell klarte jeg å sette opp 3GX sensoren uten nevneverdige problemer. Bruksanvisningen som følger med er veldig god.
        Uansett hvilket helikopter du velger, anbefaler jeg deg å gå for FBL da FBL ser mye bedre ut, samtidig som at det er mindre leamikk som kan gå i stykker ved kræsj da også flybaren vel er største årsaken til knekt halebom mm..

        Nå har jeg flydd helikopteret et halvt år og fått litt erfaring på det. Om det er noe negativt å si om 450 3GX, må det være dårlig kvalitet på canopy (gjelder alle Aligns helikoptere har jeg skjønnt), og en dårlig konstruksjon på Tail pich assembly som gir noe slark i pitchen på halerotoren. (her finnes det nå en uppgrade til ca $30 som skal gi "zero play")

        Ellers har jeg bare ros å komme med når det gjelder dette helikopteret. Fantastisk byggekvalitet, nesten utelukkende alluminium og carbonfiber. Jeg var faktisk så fornøyd, at jeg etter 4 mnd kjøpte meg storebroren, T-Rex 600 EFL da jeg ønsket et helikopter som takler mer vind (Bor i Bodø, så det trengs) og som jeg kunne montere et GoPro i nesa på. Sammenligner jeg disse to er 600'n en helt annen liga, men det er vel pga størrelsen
        Tormod
        _________________
        SAB Goblin 380 - Spartan Vortex, T-Rex 700E DFC - Vbar, TBS Discovery PRO - Naza M V2, Durafly Spitfire Mk1a

        Comment


        • #5
          Trex 450 er et bra heli. Men det er lite og kan dermed oppleves som klient å fly. Jeg ville vurdert en trex 500. Flyr stort, men trenger ikke veldig stor plass.
          Kristian Westgård
          Nittedal

          Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


          Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
          — Neil Armstrong

          Comment


          • #6
            Lærte meg å fly på en 450 selv, det funker bra det for de fleste. Og 3GX er mer en nok for folk som begynner, du trenger neppe noe mer på et par år. Men du trenger radio, batteri og lader ut over det som medfølger i kittet for å få ting i luften.

            Comment


            • #7
              Takk for gode svar gutter, radio og alt annet som trengs har jeg, har jo 8stk fly og en Raptor 50 fra før

              Comment


              • #8
                Klarte misse litt at du hadde raptor 50 og skulle ha noe mindre.

                Siden du kan fly heli, og fly og bare skal ha noe lite, er 450 pro nok det som er mest gøy, evnt en mini protos

                Jeg hadde gått 6s med en gang align har en 450mx 1700KV + de fleste selger pakker for det.

                Begge mine 450 3s skal nå bli 6s.

                Om vi skal FBL krangle synes jeg ikke 3gx har imponert så stort de få turene jeg hatt med den, synes selv tarot zyxen (hei kristian det var jeg som kjøpte din) flyr bedre.

                Nye SK540 har fått knallbra rykte på kort tid, ellers er jo beastx en vinner, og v-bar... *snurr debatt*

                Comment


                • #9
                  Ok, er mye å sette seg inn i for meg som er nybegynner, jeg har raptor, men sier ikke at jeg kan og fly
                  Jeg hadde ett raptor for noen år siden, fikk flydd noen timer med den for det smalt. Etter det så har jeg bare drevet med fly, men med alt drittværet som vi har hatt i sommer så har ikke flyene blitt brukt så mye som jeg skulle ønske, så derfor har jeg lyst til å lære meg å fly heli, går fortere å få i lufta og tåler vell mere vind enn fly uten at det blir alt for hardt og holde det i lufta

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by andersand View Post
                    Om vi skal FBL krangle synes jeg ikke 3gx har imponert så stort de få turene jeg hatt med den, synes selv tarot zyxen (hei kristian det var jeg som kjøpte din) flyr bedre.
                    Det er en evig debat, men siden han selv beskriver seg selv som rimelig fersk, ser jeg ingen grunn til å bruke penger på Vbar, BeastX eller noe annet. Med mindre du får kjøpt 6S oppsett ferdig i pakken, hadde jeg styrt unna det også. Bortkastet tid og penger å bytte ut ting som fungerer.

                    Jeg fikk selv masse gode råd om å styre unna 401 gyro fordi den ikke holdt konstant pirohastighet og masse sånne argument, det er bare det at før jeg kom opp på et nivå der slikt betyde noe, hadde jeg for lengst skiftet ut alle gyroene flere ganger. Kjøp noe fornuftig som virker, og ikke tenkt på oppgraderinger før du faktisk har behov for dem. Den komboen der til 450$ er sinnsykt mye helikopter for penga, og du skal fly ganske bra for å ha behov for noe mer.

                    Comment


                    • #11
                      Hei igjen Donald (andersand)
                      Takler ESC'n som følger med i Comboen (3GX) 6s 24V? I såfall, blir det ikke litt mye vekt? hvor mange mAh sikter du til??

                      Skal ikke FBL krangle, jeg har ingen erfaring med andre FBL systemer enn 3GX, så her stiller jeg svakt. Men må bare understreke at uten å ha andre systemer å sammenligne med, synes jeg at 3GX er fantastisk lett å sette opp, og fungerer utmerket for folk med mitt erfaringsnivå "out of box" uten behov for for mange justeringer..
                      Tormod
                      _________________
                      SAB Goblin 380 - Spartan Vortex, T-Rex 700E DFC - Vbar, TBS Discovery PRO - Naza M V2, Durafly Spitfire Mk1a

                      Comment


                      • #12
                        Halsen89: Anbefaler deg på det sterkeste å gå til anskaffelse av en simulator før du skal ta nyhelikopteret i bruk, så slipper du å totalhavarere helikopteret etter noen turer.

                        Helikopterne tåler mye mer vind enn flyene, men om det å kunne fly i vind er et av argumentene for å bytte til heli, ville jeg gått for noe større enn 450. 450'n takler vind opp mot 15-20 knop, men da begynner den å bli utfordrende å fly. Prøvde å fly helikopteret i 17 knop med 30 knop gust, og helikopteret fløy greit, men da jeg skulle lande flippet helikopteret over rett før jeg skulle sette det på bakken. (kom et vindkast som snudde det rett på hodet).

                        Ellers er jeg enig med Hanzo. Utstyret du får i en hvilken som helst combo (ihvertfall om du velger såpass bra helikopter som Align sine), er bra nok ift de ferdigheter man har i begynnelsen
                        Tormod
                        _________________
                        SAB Goblin 380 - Spartan Vortex, T-Rex 700E DFC - Vbar, TBS Discovery PRO - Naza M V2, Durafly Spitfire Mk1a

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Tormod.ihlen View Post
                          Hei igjen Donald (andersand)
                          Takler ESC'n som følger med i Comboen (3GX) 6s 24V? I såfall, blir det ikke litt mye vekt? hvor mange mAh sikter du til??

                          Skal ikke FBL krangle, jeg har ingen erfaring med andre FBL systemer enn 3GX, så her stiller jeg svakt. Men må bare understreke at uten å ha andre systemer å sammenligne med, synes jeg at 3GX er fantastisk lett å sette opp, og fungerer utmerket for folk med mitt erfaringsnivå "out of box" uten behov for for mange justeringer..
                          Escen som følger med takler ikke 6s nei, men på generell basis blir ikke 6s setups nødvendigvis tyngre

                          Det fine med 6s, er jo at A halveres, så du kan ha en 25-30A 6s ESC som er veldig lett, og det går fint, batterier kjører man 1100-1300mah 6s vanligvis da. Esc'en i min 450 pro er allerede 2-6s 40/60A, så jeg må bare skifte motor/pakker, passer bra da jeg har kvelda 2 motorer i den nå...

                          Dette sporer vel kanskje litt av tråden.

                          450er tåler overaskende mye vind ja, på landing kan det bli litt køddent med kastevind da de kan generere litt løft på feil tidspunkt, nå på søndag når vi fløy var funcuben til vennen min all over, mens heligutta storkoste seg, også de med 300x, morten som fløy 130x sleit endel med vinden, de som fløy 600 merket det vel knapt, og med 500en min var det bare tidvis det var plagsomt.

                          Du burde fått lurt med deg noen bekjente som har 450 og 500 så kan du se forskjell på de i vind, kanskje de også kan fly litt med deg, med trainer kabel?

                          Comment


                          • #14
                            Hei, jeg begynte og med Raptor 50, og det var en veldig fint sted å starte synes jeg pga stabiliteten i dette. Litt erfaring med nitro motorer hadde jeg fra bil og fly i forkant. Hjelp til oppsett og prøveflyging fikk jeg i den loakle klubben, og det anser jeg som veldig viktig når en starter på såpass store helikoptre. Men den biten er vel du allerede forbi halsen89

                            Click image for larger version

Name:	Hobby_20080708_046-1.jpg
Views:	1
Size:	105.0 KB
ID:	590887

                            Videre tenkte jeg akkurat som deg at jeg ville ha en mindre maskin å kunne fly hjemme med. Så jeg kjøpte en T-rex 450. Den eldre varianten med todelt ramme og reimdrift. (Dette var vel i 2008 så FBL var vel ennå ikke kommet, og i såfall kun for spesielt interesserte). Når jeg mottok denne var den mye mindre enn jeg hadde forestilt meg og veldig kilen å fly sammenliknet med Raptoren. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har gått ned med den. Trøsten er at deler er relativt rimelig, og man blir etterhvert ganske trent i å skru. Men skulle jeg tatt akkurat det valget der en gang til hadde jeg kjøpt 500 istedet.

                            På ene bildet under ser du gamøe 450'en ved siden av Raptor 50. Blir liten ja
                            Click image for larger version

Name:	Hobby_20080914_010.jpg
Views:	1
Size:	194.7 KB
ID:	590889 Click image for larger version

Name:	Hobby_20081026_012-1.jpg
Views:	1
Size:	175.6 KB
ID:	590888

                            Dagens T-rex 450 flyr bedre enn den gamle som jeg hadde, og med FBL blir den veldig mye mer stabil og flyr mer som et større heli. 3GX er etter mine preferanser en drittgyro, men som nybegynner er den kjempefin så sant du ikke er uheldig å får en med masse tail vag du ikke klarer å bli kvitt. Men det ser du jo når du kommer i gang. Den følger gjerne med i kit'et så bare tull å bytte før du har prøvd. Mest sannsynlig funker den helt fint. Oppsett på denne er veldig enklet så sånn sett egner den seg og fint for en nybegynner synes jeg. Tror og den har forbedret seg mye siden jeg prøvde 3G for et par år siden. Siden du allerede flyr Raptor og har en formening om åssen et heli skal fly så bør du være i stand til å si om det er noe feil med oppsettet eller ikke.

                            Det der med 6S som ble nevnt over er mildt sagt bare tull for en som er i startfasen på dette her. Fordelen med 6S på en 450 er å få mer punch i maskinen når du utfører manøvre som krever det. Vent heller til den dagen det blir et reelt behov.

                            Siden du allerede har alt av utstyr så er det jo ikke så stor kost å komme i gang med en 450 heller så da er det jo bare å prøve De fleste er vel svært fornøyd med 450 størrelsen. Selv har jeg vel egentlig aldri blitt helt fortrolig med de. Men 500 derimot er vel den maskinen som gav meg mest fremgang til å begynne med

                            Her er bildet av 500'en. Til høyre for den på ene bildet der er samme 450'en som på bildene over. Som du ser er en 500 veldig mye større. Den røde på bildet er en T-rex 600 og den gule en 700.
                            Click image for larger version

Name:	Hobby_20090406_017.JPG
Views:	1
Size:	248.1 KB
ID:	590891 Click image for larger version

Name:	Hobby_20090516_003.jpg
Views:	1
Size:	165.4 KB
ID:	590890
                            arhennie

                            MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                            http://hadelandmfk.no/
                            www.henniehobby.no/arne

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Tormod.ihlen View Post
                              Halsen89: Anbefaler deg på det sterkeste å gå til anskaffelse av en simulator før du skal ta nyhelikopteret i bruk, så slipper du å totalhavarere helikopteret etter noen turer.

                              Helikopterne tåler mye mer vind enn flyene, men om det å kunne fly i vind er et av argumentene for å bytte til heli, ville jeg gått for noe større enn 450. 450'n takler vind opp mot 15-20 knop, men da begynner den å bli utfordrende å fly. Prøvde å fly helikopteret i 17 knop med 30 knop gust, og helikopteret fløy greit, men da jeg skulle lande flippet helikopteret over rett før jeg skulle sette det på bakken. (kom et vindkast som snudde det rett på hodet).

                              Ellers er jeg enig med Hanzo. Utstyret du får i en hvilken som helst combo (ihvertfall om du velger såpass bra helikopter som Align sine), er bra nok ift de ferdigheter man har i begynnelsen
                              ''

                              Ja simulator har jeg liggende en plass, er ett par år siden jeg har brukt den faktisk! Jeg har en Parkmaster (isopor akrofly) som jeg bruker når jeg skal lære inn noen nye manøvre før jeg prøver dem på større fly Så den er vell "real life simulator" for meg...

                              Ja jeg har jo raptoren og den er jo forholdsvis stor da, så den bør vell takle vind brukbart?
                              Jeg driver og vurderer 500 istede nå, som de bildene arhennie la ut så ble 450 meget lite sammens med raptoren ja!

                              Comment

                              Working...
                              X