Announcement

Collapse
No announcement yet.

FBL til Raptor 50 titan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • FBL til Raptor 50 titan

    Hei!

    Jeg er på jakt etter FBL til mitt raptor 50, er fersk på området og lærer nye ting hver dag

    Har hørt at beastx er bra? Noen som har peiling på hva jeg trenger for å bygge den om? Gjerne med noen linker

    På forhånd takk

  • #2
    hei.

    BeastX er bra saker.. Mange som bruker RJX hode. Eller så slipper Thunder Tiger et hode som er laget til Raptor serien nå snart.
    For og få god utnyttelse av FBL bør du ha digitale servoer. helst fra 0,12sec eller raskere. På en sånn model holder det med servoer fra 6-7 kg. Flyr man litt hard 3d kan det være lurt med sterkere servo. Men for basic flyving og litt roll og loop klarer man seg fin med servo fra 6kg og oppover.
    Vet ikke hva du kan av flyving. men her har du noe og gå etter. Valg av hode til denne modelen har jeg ikke noe godt forslag. aldri bygd om raptor 50 til fbl. så jeg vet ikke hvilket hode som passer godt til denne modellen, gor og få bra geometri.
    Jan-Thomas MAXFACTOR Sollie
    Viking-Smackdown.com

    Whiplash 90N YS 91SRS V-Bar5,3-Rave ENV 90 YS 91SRS V-Bar5,3-Rave Ballistic FSO V-Bar5,3
    PM Yak53 DL50 KS pipe - TWM 46% Ultimate 3W 150QS - PILOT-RC 40%Extra 260 3W 150QS

    Jerofuel
    Lynx Heli Innovations

    Comment


    • #3
      Originally posted by jan-t View Post
      For og få god utnyttelse av FBL bør du ha digitale servoer.
      Jeg prøvde å fly BeastX med analoge servoer. Det ble spennende, for å si det sånn Halen gikk bananas og cyclic var helt ape. Anbefales ikke.

      Ellers: jeg har kun BeastX på mine helier. Jeg har lært meg å sette det opp sånn nogen lunde skikkelig og jeg er strålende fornøyd med den. Og så et det litt billigere enn v-bar, som ellers er et bra alternativ. Jeg kommer til å fortsette med BeastX
      Kristian Westgård
      Nittedal

      Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


      Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
      — Neil Armstrong

      Comment


      • #4
        Originally posted by jan-t View Post
        hei.

        BeastX er bra saker.. Mange som bruker RJX hode. Eller så slipper Thunder Tiger et hode som er laget til Raptor serien nå snart.
        For og få god utnyttelse av FBL bør du ha digitale servoer. helst fra 0,12sec eller raskere. På en sånn model holder det med servoer fra 6-7 kg. Flyr man litt hard 3d kan det være lurt med sterkere servo. Men for basic flyving og litt roll og loop klarer man seg fin med servo fra 6kg og oppover.
        Vet ikke hva du kan av flyving. men her har du noe og gå etter. Valg av hode til denne modelen har jeg ikke noe godt forslag. aldri bygd om raptor 50 til fbl. så jeg vet ikke hvilket hode som passer godt til denne modellen, gor og få bra geometri.
        Ok, jeg har bare digitale servoer, 24kg servo på elevator.. ellers standard. har GY401 gyro og den standard servoen som følger med gyroen.
        Jeg kan veldig lite om heli flyging, drevet med fly i 6 år nå cirka, men har fått mer å mer interesse for heli i det siste
        Har bestilt meg ett mpcx, så får jeg begynne å trene med det

        Comment

        Working...
        X