Announcement

Collapse
No announcement yet.

Min første tur med Parkzone Icon A5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Min første tur med Parkzone Icon A5

    Ta en titt

    Last edited by RCNorge; 06-08-12, 00:27.

  • #2
    Ha sett den "live". Er det noen som har brukt den som sjøfly ennå?
    Vennlig Hilsen
    Arne Husby

    Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

    Comment


    • #3
      Originally posted by ArneH
      Ha sett den "live". Er det noen som har brukt den som sjøfly ennå?
      Javisst! Fryktelig artig, men den er veldig ustabil sideveis i vannet - vingene har en tendens til å grave seg ned, og da har du plutselig ubåt.

      Vil også anbefale 4S 2200 på denne - den blir ikke noen rakett, men veldig mye sprekere enn stock.

      Comment


      • #4
        Hva mener du med ubåt? Tviler på at flyet går under vann

        Comment


        • #5
          Originally posted by RCNorge
          Hva mener du med ubåt? Tviler på at flyet går under vann
          Det var en lett overdrivelse, men det er fullt mulig å flippe flyet i vannet om man ikke er forsiktig. Som nevnt er den fryktelig ustabil sideveis (altså langs vingeaksen), og når vingetuppene i tillegg peker nedover skal det lite til før den graver seg ned.

          Comment


          • #6
            Ok. Har ikke prøvd selv, men de videoene jeg har sett virker det som den fungerer fint på vann. Kan jo prøve selv men jeg må ha litt mere flytimer først

            Comment


            • #7
              Originally posted by RCNorge
              Ok. Har ikke prøvd selv, men de videoene jeg har sett virker det som den fungerer fint på vann. Kan jo prøve selv men jeg må ha litt mere flytimer først
              Som nevnt flyr jeg med 4S 2200-batteri som er betraktelig tyngre enn stock 3S, så det kan nok påvirke tyngdepunktet en del.

              Men det er bare å prøve på vann, det virker mye skumlere enn det egentlig er. Man trenger en del plass for takeoff og _må_ ta av mot vinden, men landinger er overraskende greie så lenge man setter halen nedi først med maks høyderor.

              Comment


              • #8
                Originally posted by RCNorge View Post
                Ta en titt
                Mye skrik og lite ull. Flyet er tungt og undermotorisert typisk RTF.

                Reduser vekt er mitt tips. Gå for et lette og effektiv motor/ESC/batteri
                oppsett. Når så flyet har kraft overskudd så ville jeg prøvd det på
                ferskvann!

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Ofly61

                  Mye skrik og lite ull. Flyet er tungt og undermotorisert typisk RTF.

                  Reduser vekt er mitt tips. Gå for et lette og effektiv motor/ESC/batteri
                  oppsett. Når så flyet har kraft overskudd så ville jeg prøvd det på
                  ferskvann!
                  Jeg sliter vel litt med å se hvordan "tungt og undermotorisert typisk RTF" skal være et konstruktivt innspill her. For det første virker OP (og mange andre) mer enn fornøyd med flyet sitt, for det andre er dette en skalamodell av et fly som i beste fall kan kalles ei flyvende ku. Point being? Vektfordelingen er temmelig absurd (men åpenbart gjennomtenkt all den tid det flyr såpass bra som det gjør) og man bør ikke begynne å bølle for mye med den uten at man vet veldig godt hva man gjør.

                  Noe av grunnen til at den er såpass tung er at den skal være enkel å lande på kort distanse på vann. Trimmer du ned for mye vekt blir det fiskesprett. For all del - mere oomph er artig, men gå da for mer power over hele linja (batteri/motor/esc) heller enn å trimme vekt.

                  Comment

                  Working...
                  X