Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pilot-RC 40% Extra 330SC

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pilot-RC 40% Extra 330SC

    Det blir et nytt prosjekt..........selv om jeg aldri hadde i tankene å selge ultimaten min.
    Men pga av samarbeidet med AP så bør jo min showmodell være noe han forhandler. Også Elefun forhandler disse, og de er den Norske forhandleren Så det blir en Pilot-rc extra 330 i custom-skjema.
    Vi snakket noe om en ny EF-extra 125'', men jeg ble ikke helt fortrolig med den forrige da den var litt treg i 3d. EF har visst nok forbedret hengslingen på rorene nå så det kan hende den er bedre, men vi tar ingen sjangse. Skjemaet kommer jeg tilbake til når jeg har fått et endelig svar.

    Jeg falt veldig for extra 330 etter at jeg kjøpte 88''n min fra Elefun. Tøft fly med fint skjema. Vet ikke om Elefun har dem på web'n enda, men dem skal ha noen 30% og 35% på lager fortsatt tror jeg.
    PS: Jeg har fått mange gode tibakemeldinger på min 88''

    Motor som skal brukes er DA-200L med proflow canistere. Mest sannsynelig den som sitter i Ultimaten nå.
    Servor er litt usikkert enda, men det heller mot trofaste hitec TG og hitec 7980........men kunne tenkt meg å prøve noen savox-servor fra Elefun i hovedvingene.
    Så blir det nok montert airman wheels også. Mye pga utseende, men også pga holdbarhet.

    Batterier blir hyperion LiFe 6.6v på tenning og til servor.
    Brytere: ?
    Tank: ?

    Dette er bare i startfasen, så det tar nok 8-9 uker før jeg har den.

    Wingspan:
    122 in(3.1M)
    Wing Area:
    2790 sq in(18005sq cm)
    Fuselage length:
    115 in(2.9M)
    Weight:
    37.9 lbs(17.2kg)
    Engine:
    150~170CC
    Last edited by xilian; 19-09-12, 08:57.

  • #2
    Litt mere info:

    Strong Light Weight Construction
    • Professional designed for 3D and precision aerobatics
    • Professionally covered in Oracover(Ultracote) from Germany
    • Fuselage is set up for canister installation
    • Cowl with cowl ring. No exterior screws exposed

    • Complete hardware included
    • Removable wings and stabs

    • Removable rudder
    • All control horns included

    • Aluminium hub tires included
    • Laser cut engine mounting templates


    Important note:

    There are three servo bays on per stab. The middle servo bay is for one servo per stab, other two servo bays are for two servos per stab.don't cut the Ultracote with the wrong hole.





    High Pre-installation :

    • Pre hinged wings and stabs
    • Pre hinged Fin and Rudder
    • Pre installed fuel tank
    • Pre installed firewall
    • Pre mounted and painted Canopy
    • Pre drilled servo control horns with beautiful translucency color


    • Pre installpull pull wire with ball links on rudder
    • Pre install push rods with Ball links


    Carbon Fiber accessories version:

    • Carbon Fiber wing tube include
    • Carbon Fiber tail wing tube include
    • Carbon Fiber landing gear include , Paint to match the color scheme.

    • Carbon Fiber tail wheel include
    • Carbon Fiber spinner include , Paint to match the color scheme.

    Comment


    • #3
      Ser ut som man får ganske mye servo for pengene med Savox og kvaliteten skal vist også være meget bra.
      Hadde man bare hatt økonomi, oppbevaringsplass og lang nåkk flystripe til å drive med fly av denne størrelsen så hadde det vært bra. Men er vel kansje ikke helt der riktig enda :P
      Hvordan er Pilot-RC 3D flyene sammenlignet med f.eks. EF?
      OMO ProYak - OS 55AX m/ Macs muffler
      PA Addiction - PA Thrust 20
      RCF Yak 55 - Hacker A20-22L

      Comment


      • #4
        Smukt! Kunne tenkt meg en slik selv..

        Du får kjøre på med bilder, film og alt som hører med - godt å se noe "nytt" her på forumet igjen! hehe..

        Ps. Er Ultimaten solgt da eller?
        ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

        Comment


        • #5
          Javel,ja

          Da får du virkelig en maskin som er topp å fly. Du har jo sett min i aksjon, selv om det er en 300, så er jo de her like bortsett fra canopy og litt på cowling.
          Her har du noe å glede deg til.
          Blir jo brukbart med krefter med 200, men kanskje litt tyngere. Vær litt ops på CG, jeg måtte legge tenningsbatteri helt bak i halen for å få riktig CG. Og alt annet er også trekt mest mulig bakover.
          Du vil kanskje få enda større problem med dette med den motoren.
          Terje Egeberg
          "Opp ska det og det får bare virke"


          38% Carf Sukhoi ZDZ 180
          40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
          35% Pilot Extra 330 DLE 120.
          3DHS slick 89" EME 60.
          3DHS Slick 71"

          Comment


          • #6
            Originally posted by alflovvold View Post
            Smukt! Kunne tenkt meg en slik selv..

            Du får kjøre på med bilder, film og alt som hører med - godt å se noe "nytt" her på forumet igjen! hehe..

            Ps. Er Ultimaten solgt da eller?
            Ja om ingen kjøper den innen kommende helg så går den til Sverige

            Comment


            • #7
              Hva tenker du mtp. servo til sideror?

              Håper noen her i Norge tar den da!
              ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

              Comment


              • #8
                Kommer til å montere 2x7980 bak i halen hadde jeg tenkt. De er litt tyngere enn TG og jeg trenger vekt bak.
                Men 2xTG holder nok, for det bruker jeg på ultimaten.

                Ja, jeg hadde håpet det jeg også, men det ser desverre ikke ut som noen vil ha denne.......Enda den selges grisebillig.
                Jeg regner faktisk med at den nye ikke kommer til å fly så bra som ultimaten, for den er helt ekstremt bra på alt.

                Comment


                • #9
                  Jeg har kun en 7980 på sideroret på min, Hørte ikke noe om at den ikke holdt mål når palsor testet den, så regner med at det er nok, om du ikke skal prøve å rive viger og ror av den da, men da ryker noe annet alikevel før en av 7980`n svikter.

                  Ellers kan det være lurt å plassere den/disse bak i halen,ja. Men jeg ville nok testet ut CG før du monterer 2 stk. Er vel ikke så mye tyngere 200`n en DLE 170`n min?
                  Terje Egeberg
                  "Opp ska det og det får bare virke"


                  38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                  40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                  35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                  3DHS slick 89" EME 60.
                  3DHS Slick 71"

                  Comment


                  • #10
                    Jeg vet at en holder, men det var du som sa jeg måtte passe på cg så den ikke ble framtung, så da tenker jeg 2 stk Din feil at jeg kjøper 2
                    Dessuten prøver jeg ofte å fly vingene av flyene mine når jeg blir litt ivrig

                    PS: Du flyr jo aldri over halv gass ......................Jeg gjør det ofte......lol

                    Btw, 200'n er nok en del tyngere.
                    Last edited by anders e; 15-08-12, 21:33.

                    Comment


                    • #11
                      He, he, du tok den ja(med vingene)

                      1 kontra 2 servoer så er det kanskje best med tanke på vridning og slik på rorhornet å kjøre med 2 stk når det ikke blir wire- system.
                      Og du får helt sikkert ikke store problemet med CG, for du har noe å gå på med plasseringen av batterier også. Jeg har alt dette liggende på plata til siderorservoen, så dette kan jo flyttes frem om behov også.
                      Attached Files
                      Terje Egeberg
                      "Opp ska det og det får bare virke"


                      38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                      40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                      35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                      3DHS slick 89" EME 60.
                      3DHS Slick 71"

                      Comment


                      • #12
                        Er nok ikke dum den avlastningsarmen der Terje, hvor kjøpte du den - Esprit?

                        Hvilket skjema får du på din Anders..?

                        Åssen blir det egentlig mtp. varme på disse 4cyl motorene - tenker du å åpne cowling i front 'alla EF 125"?
                        Last edited by alflovvold; 16-08-12, 10:21.
                        ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                        Comment


                        • #13
                          Åpning i front ala ultimate og 125'' extra. Men mere som ultimaten da jeg gjorde luftinntakene ganske mye mindre
                          Skjema ja. Dette er noe jeg liker derfor vil jeg ha det sånn

                          Bildet under er en pilot-rc extra 330 som etter min mening har stygg farge kombo, rød, gul og hvit. Men jeg har bestilt mørk rød med sølv sjakk-mønster/striper og samme sølvfarge i feltene på vingene.....og selvfølgelig oracle-merkene.

                          Click image for larger version

Name:	photo%203.jpg
Views:	1
Size:	97.8 KB
ID:	591332

                          Comment


                          • #14
                            Et bedre bilde dette egentlig. Bare at jeg vil ha mørk rød og sølv.

                            Click image for larger version

Name:	flying%201-5-12%20111.jpg
Views:	1
Size:	77.1 KB
ID:	591333Click image for larger version

Name:	flying%201-5-12%20111.jpg
Views:	1
Size:	77.1 KB
ID:	591333

                            Comment


                            • #15
                              Veldig tøff den siste der, blir nok bra!

                              Blir artig å følge med.. men 8-9uker unna? Får smøre seg med tålmodighet da!
                              ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                              Comment

                              Working...
                              X