Announcement

Collapse
No announcement yet.

modelljet nede for telling - setter fyr på Volvo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Spørsmålet er vel om Notodden er en egnet plass for jetfly. Jeg mener det ikke er det. Alt for kort vei til p-plasser og trafikk for øvrig.
    Dette blir vel tatt opp til nøye vurdering, håper jeg. Hell i uhell for en uheldig utøver av vår hobby. Men dårlig reklame også.
    Vennlig Hilsen
    Arne Husby

    Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

    Comment


    • #17
      Jet gutta er vel de som har kommet lengst innenfor sikkerhet og rutiner for flyging - det er bare å se sikkerhetshåndboken for flyging på Rakkestad Flyplass.

      Alle slike hendelser er triste både for flyger og minst like ille for den som får sine verdier ødelagt. Det som blir viktig nå er å finne årsaken og eventuelt lage rutiner i etterkant når årsaken er kartlagt for å forhindre slike hendelser i fremtiden.
      Espen Kvien
      Gruppeleder F3A
      Vingtor RC Club
      f3a.norge@gmail.com

      Mange fly og mye moro

      Comment


      • #18
        Jeg håper å tror at det kommer info et sted om hendelsen som nøktern forteller hva som skjedde og hva resultatet ble til slutt med forsikringer og lignende. NLF regner jeg med at skriver noe.
        Så håper jeg at partene er som havarikomisjonen i luftfarten der de prøver å finne svar og nye løsninger for å hindre tilsvarende.
        ikke skyte og henge ut noen. Politiet med lovverket kan lage noen til kriminelle for noe som kan være et uhell som ikke var til å unngå.
        Og media har ord som drapsmann, monstersnø, mordere,

        Notodden hadde beredskapen i orden. Tårnet fulgte med og gjorde jobben sin.
        Mvh Andreas
        Stevensaero, glede i noen balsaflak.
        PCM.at mye glede i litt carbon
        Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

        Comment


        • #19
          Shit, der var det gjort ja. Nå tenker jeg det blir fortgang i regelverk og forskrifter...
          arhennie

          MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
          http://hadelandmfk.no/
          www.henniehobby.no/arne

          Comment


          • #20
            Jepp. Ser at enkelte medier (varden) omtaler det som en eksplosjon. Det var det jo langt i fra. All støtte til piloten, for som sagt, dette kunne hendt oss alle.

            Politiet var på stedet, og det er klart; ut i fra det som møtte dem fremstod det som soleklart at skadepotensialet var enormt - her var det den berømte flaksen som gjorde at ting gikk greit. Rutinemessig ble det opprettet sak på forholdet. Ikke for å "ta" noen, men for å finne ut hva som faktisk skjedde.

            Engasjementet her på forumet og sikkert i NLF m.m. tyder i hvert fall på at vi er en gjeng som tar sikkerhet på alvor. Det er knallbra. Sånne hendelser er langt fra hverdagskost og det sier jo litt i seg selv.
            Geir


            3D plane - 1D brain

            Comment


            • #21
              Sett litt i perspektiv, så har det vel vært ekstremt lite turbinulykker i forhold til antall
              år man har drevet med dette. Samtidig blir jo sikkerheten bare bedre og bedre.

              Vi får bare håpe at dette ikke blir tatt helt ut av proporsjoner.
              Det er potensielt dødelig med biler på veien, fly i lufta og salg av hagler...
              Tom I. Arntsen

              Comment


              • #22
                Hei, en kort uttalelse fra meg som fagsjef i NLF/Modellflyseksjonen:

                Som dere allerede vet fra nettavisene så har en skala turbinmodell krasjet på parkeringsplassen til Kvantum kjøpesenter som ligger rett ved rullebanen på Notodden flyplass og antent en bil. Ingen personskader. Årsaken er at høyre stabilisator løsnet fra flyet, som da kom ut av kontroll. Årsaken til at stab'en falt av er ikke fastslått, og det bør ikke spekuleres i årsaker. Flygingen foregikk iht. de instruksene som foreligger for jetflyging på Notodden, og piloten har gyldig medlemsskap og forsikring.
                NLF Modellflyseksjonen sørger for at pilotens interesser blir ivaretatt overfor forsikringselskapet. Videre vil dette uhellet bli en sak mellom NLF, piloten og de respektive forsikringsselskap.

                MVH

                Jon Gunnar Wold
                Fagsjef Modellflyseksjonen i NLF
                e-post: jgw@nlf.no
                Tlf: 41620374
                MVH

                Jon Gunnar Wold

                Comment


                • #23
                  Hei,
                  Tillater meg å informere om følgende:
                  Dette var en modell av høy kvalitet og standard. Høyderorene er festet midt på sideroret med 2 stk 10mm karbonstaver som går ut til hvert høyderorstab. Skader på deler som er funnet viser at en gjenstand har truffet det. Det mest nærliggende er at det har blitt truffet av en fugl!

                  mvh
                  Trond Hammerstad

                  Comment

                  Working...
                  X