Announcement

Collapse
No announcement yet.

2 stk STM blaze hotliner med samme problem, trenger litt hjelp :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    yepp, det er jo det som er så rart, skal jo ikke være noe annet man trenger en radio og mottaker. det står ikke noe i annonsen om at man trenger v-hale mixer eller at radioen må støtte v-hale, så det er merkelig. enda til så har jeg samme radioen som er avbildet i manualen til flyet, (st6df).
    så hær er det noe som ikke stemmer :P

    Comment


    • #17
      Kanskje det skulle vært med en egen vhale mikser i pakken som kina mann har glemt å legge i eska

      Vent å hør på hva elefun sier du. de ordner sikkert opp i det
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment


      • #18
        Haha,nå skal dere høre. De hadde glemt å skrive i anonnsen at man måtte ha kontroll med v-hale mixer eller et sånn v-hale adapter.
        Radioene jeg har er ikke noe v-hale mixer innebygget. De skulle ordne noe greier.
        Så da fant man det ut vertfall

        Takk for hjelpa,for dere hadde jo rett hele tiden

        Comment


        • #19
          Hmmm, selvfølgelig....
          Vi fikser alt - det umulige tar bare litt lenger tid

          Bra at du fikk løst problemet og at Elefun fikser opp i dette.

          Comment


          • #20
            Haha,rikti du!
            Får bare vente på mixerne,kommer tilbake om det skulle være noe,ha en fin dag

            Comment


            • #21
              Jeg lurer på en ting til, når det gjelder lading av lipo batteri (har en datalader,supermate 6 elns)
              Hva betyr eks 25c ?
              Hvis jeg har ett batteri som er eks 3S 1500mAh - 25C, og når det står "bør lades på 1-2 c" er det hvor mange amper det skal lades på eller ?

              Comment


              • #22
                25C betyr at du kan tappe batteriet 25 ganger kapasiteten, alltså 1,5A X 25 = 37A. Og du har helt korrekt angående lading, 1C er det samme som kapasiteten og 2 er da det dobbelte. En leveregel for lading er at du lader på 1C hjemme og 2C på stripa, jo lenger tid du bruker på lading jo lenger levetid vil du få på batteriet, men har man dårlig tid skader det ikke å lade litt ekstra en gang i blant.

                Comment


                • #23
                  Okei,nå skjønner jeg! Så ett 55c er bedre en et 25c? Tenkte at jeg burde spørre,en kompis av meg ødela sitt lipo batteri pga feil lading
                  Kjedelig å ødelegge batteriet.

                  Og en ting til,hvis man tømmer et lipobatteri,og det er så lite volt at det ikke kan lades. Har hørt at det skal gå ann å "kicke" batteriet igang.
                  Er det rett eller bare tull?

                  Comment


                  • #24
                    Jo høyere C verdi jo bedre, men skal du ha mer effekt ut av batteriet så er større kapasitet en vel så god vei å gå. Og man kan "kicke" igang batteriet med å lade det på program for nihm batterier, men vær veldig forsiktig og følg med på spenningen på cellene hele tiden. Prøv å start ladingen på lipo-balanserings program så tidlig som mulig, gjerne på 0,5C og følg nøye med på batteriet om det skulle begynne å blåse seg opp e.l. Test det også nøye etterpå, det kan hende at en celle er skadet og vil utlades mye fortere enn de andre og da er det bare å hive det.

                    Comment


                    • #25
                      ahaaaa, den er grei, da vet jeg det om jeg måtte ha gjøre dette en gang

                      takker!

                      Comment


                      • #26
                        Er radioen fra et annet STM sett? I så fall er den ikke laget for v-tail. Da er det ekstern v-mixer som gjerler.

                        Et godt tips er at om økonomien og interessen rekker til, så kjøper du en skikkelig radio med programmeringsmuligheter. Type JR/Spektrum/Futaba/Hitec. Du vil ikke angre på det.
                        Last edited by JayBee; 21-08-12, 20:50.
                        Jon-Brage Hoel Andorsen
                        -------------------------------------------------------------------------
                        Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

                        Alt flyr bare du har nok motor!

                        Comment


                        • #27
                          yepp har bestillt v-hale mixer,så da funker det nok som det skal.
                          får se hva man gjør etterhvert,takk for tipset!

                          Comment


                          • #28
                            da hadde man fått v-hale mixerne! og gjett hva som funket kjempe bra? begge flyene funker supert

                            Comment


                            • #29
                              Hei. jeg og en kamerat hadde motsatte problemet .
                              Kameraten min kjøpte en stm salto arf.
                              Men ville bruke radioen til et annet fly. uten V hale.
                              fant ut etter mye leting på nett at det er mulig å butte om på mixingen på den kontrollen. men det er ikke noen bryter for dette.
                              Man må skru opp radioen og mellom av/på brytern og høyre stikke. og omtrent midt mellom bunn.
                              er det tre "sett med pinner som stikker opp. Disse styrer mixinger. mener og huske at det er den midterste som styrer v hale mix.
                              De andre er til andre typer mixing. som flaps og sånn tenker jeg. eller tilsvarende mixinger for helikopter.
                              Er skoa på så er det v mix. uten fungere hale /side ror normalt.

                              Regner med at STM ikke bygger mange forskjellige sendere. Billigere å bare produsere 1 type sender, men med basic settup som gjøres om før de blir sendt ut fra fabrikk ved hjelp av en liten "sko".

                              Har ikke sett inni andre STM sendere men regner med at sendere for fly/ helli og andre ting er ca samme sak så lenge antall kanaler er det samme.
                              Attached Files
                              Last edited by Seilfylybygger'n; 27-02-15, 13:18.

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by j.i.y View Post
                                hei, har fått anskaffet meg 2 stk STM ARTF blaze hotliner.
                                koblet opp begge to, veldig lett å skru sammen, men så kommer problemet. jeg får ikke halerorene til å være paralelle(gå sammen)
                                jeg satt de på den kanalen som er rett med stikken, men da funker bare en av halerorene. drar jeg elevatoren bak så går bare det ene haleroret opp. svinger jeg til eks. venstre så funker det andre. hvordan får jeg disse til å gå likt? ellers så funker resten som det skal. og jeg prøvde å finne ut dette, men siden det var samme problemet på begge flyene, så tenkte jeg at det kanskje skulle være sånn(selv om det er helt feil.) prøvde å fly med begge flyene men de var ikke enkle å kontrollere pga dette, endte opp med kresj... (har flydd en del før så stikke kontroll er i boks :P )

                                er dårlig forklart men håper noen av dere skjønner problemet
                                Du må sette opp radioen til V-hale.
                                Det er ikke alle radioer som støtter dette! - jeg kjenner ikke til STM og hva de gjør så svarert mitt er på et mer generelt grunnlag.

                                Dermed mikser den om signalene som normalt går til Høyde/Side-ror kanalene på mottakeren til en kombinasjon av høye/side-ror signalet som er tilpasset V-hale.

                                Når du har satt opp radioen med V-hale miksen er det bare og prøve seg frem til hvilken av de to servoene som skal inn i "sideror kanalen" og hvilken som skal inn i "høyderor kanalen".
                                Sett inn servoene og sett opp servo rettingen i radioen slik at de går riktig i.h.t. høyderor bevegelsen på stikka, går også side-roret riktig er du klar - går det feil vei så bytter du kanalene servoene sitter på å starter fra begynnelsen igjen.

                                Hvis du drar i høyde / dykk ror stikka og det kun er en servo som beveger seg så har du enten valgt feil utganger på mottakeren eller at radioen ikke støtter V-hale.


                                Hvis du ikke har et V-hale program i radioen må du ut å handle et "V-hale mikser kort" som du setter mellom de ordinære Høyde/Side-ror portene på radioen og selve servoene - denne konverterer signalet fra H/S til V-hale
                                Last edited by Quadrocopter; 27-02-15, 19:41.

                                Comment

                                Working...
                                X