Announcement

Collapse
No announcement yet.

Valg av fly

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Valg av fly

    Hei.er på utkikk etter nytt fly å har sett på 2 stk som ser aktuelle ut, flyet må være solid å lett flyd for en nybegynner. Noen som har erfaring med disse: Joysway j3 cub sport. Og Trainstar epo bl fra trottlestore?

  • #2
    Heisann! Jeg testet Trainstar fra TS i dag og det fløy faktisk ganske fint. Det har store solide landingshjul foran og det er en enorm fordel kontra hjul bak. Det som kan være ennå bedre er et fly kan være ett med propellen bak ala dette.

    Comment


    • #3
      Jeg har et slik fly, sky runner heter det, veldig lettflyd. Har også et cessna 182 epo 141. Men valget står mellom de jeg nevnte over, men fortsatt litt usikker

      Comment


      • #4
        Da var valget tatt, å det ble STM j-3 cub. Bestilte også med en lader (E6680 skyrc 80w)

        Comment


        • #5
          Noen som har erfaring med den laderen? På flyet så stod det at det var fartsregulator med brems, hva vil det si?

          Comment


          • #6
            Originally posted by koda View Post
            Noen som har erfaring med den laderen? På flyet så stod det at det var fartsregulator med brems, hva vil det si?
            Laderen er sikkert helt ok uten at jeg har noen personlig erfaring med akuratt den...
            Fartsregulator med brems tror jeg er at propellen stopper ganske momentant når du slår av gassen....

            Comment


            • #7
              Okei. Takk for raske svar.

              Comment


              • #8
                Hvilke erfaringer har dere med Cessna fly? Kjøpte mitt første fly fra trottlestore, en cessna 182 epo 141. Å må si meg veldig fornøyd. Eneste negative ting jeg har å si om flyet er landings understellet, iallfall for en nybegynner. Er dårlige hjul noe som går igjen på de fleste cessna modeller? Vurderer med tiden å kjøpe meg en ny cessna modell, med flaps, noe å anbefale?

                Comment


                • #9
                  Har hat en slik og denn har iallefall bra understell og programmerer du inn flaperon på den flyr den jo i gangfart.
                  Cessna 177 Cardinal - ThrottleStore.Com

                  Comment


                  • #10
                    Hvordan justerer man ror på flyet? Jeg har kjøpt ferdig pakker med fly å sender, så senderen er ikke akkurat avansert.

                    Comment


                    • #11
                      Du har mange spørsmål, så jeg vil foreslå at du setter av en kveld og starter med å se igjennom de vel hundere episodene til Home | Flite Test gutta, her har de mange triks og noen fly tester osv.. Men de forklarer mye grunnleggende som alle kan ta lærdom av...

                      De har sin egen youtube,kanal med nye episoder hver uke...
                      Audun Johnsrud
                      Nittedal - HMFK

                      * Flyr divserse planker og noen visper.
                      En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

                      Comment


                      • #12
                        Se om du finner en klubb i nærheten, så drar du dit å spør om hjelp De er pliktige til å hjelpe deg hils fra meg

                        Comment


                        • #13
                          Som nybegynner så har man gjerne mange spørsmål..!

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by koda View Post
                            Som nybegynner så har man gjerne mange spørsmål..!
                            Desto viktigere er det å høre på rådene her inne og finne seg en klubb i nærheten som kan svare deg på mange, mange viktige spørsmål. Og ikke minst hjelpe deg skikkelig i gang!

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by koda View Post
                              Hvordan justerer man ror på flyet? Jeg har kjøpt ferdig pakker med fly å sender, så senderen er ikke akkurat avansert.
                              Når du har koblet til batteri og slått på sender skal rorhornet stå 90 grader ut fra servoen. Dette er det første du må sjekke. Står det ikke beint skrur du ut hornet og setter det rett.

                              Videre har du ett horn på servoen med 3-4 hull, og tilsvarende på roret. Hullet nærmest servoen gir mest utslag, og hullet lengst ut på rorhornet gir mest utslag. Som nybegynner bør du nok ha små utslag, men sjekk manualen din for anbefalt oppsett.

                              Det går et drag mellom servohorn og rorhorn som har en justerbar "clevis" i hver ende. Etter at du har satt opp 90 graders vinkel på servohornet som nevnt over, må du sørge for at også rorene er justert. Koble til batteri og sender, sjekk at det ikke er satt noe trim på senderen og se om rorene står parallelt med enten stabilisator eller vinge. Gjør de ikke det, kobler du fra alt og gjør justeringer ved å skru på clevisen. Normalt sett må du skru til dersom et ror står for høyt, og ut dersom det står for lavt.

                              Comment

                              Working...
                              X