Announcement

Collapse
No announcement yet.

Test av Trainstar EPO BL 2,4GHz RTF

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Hei.

    Bestillte dette flyet hos thottlestore på bakgrunn av denne tråden her. Bestillte også med et 3300mAh batteri (3 cellers 11.1v) + noe annet ekstra.

    Når jeg mottok det og skulle i gang med monteringen var det ikke noe å montere motoren i. Hullene i plastikken var alt for store, og etter hva jeg ser på tråden her skulle det vært noen slags finer eller lignende å montere motoren i. OK tenkte jeg og sendte dem en epost gjennom deres webside. (Jeg fant ingen support epost på deres webside, kan være jeg ikke var flink nok med å finne en..) Ingen svar her. Så jeg fant frem litt finer selv og begynte med min lille håndsag og dremmel for å lage noe som passet i plastikk bodyen til flyet. Når jeg nå har laget noe så finner jeg ut at det ikke fulgte med muttere til skruer. Eneste mutterne jeg finner er dem som skal til undersetellet.

    Jeg kjøpte det for 4 uker siden, enda ikke fått flydd pga alle delene jeg har måttet lage selv, eller skaffe selv. Håper jeg klarer å få det i luften, da mine "handy" egenskaper er hakket dårlige og jeg vet ikke om dem finer klossen jeg har laget vil fungere bra.

    En annen ting er at jeg bestillte et ekstra batteri på 3300mAh 3 celler 11.1 v. Men når jeg mottok pakken lå det et 4 cellers batteri oppi. I samme mail via deres hjemmeside spurte jeg om jeg kunne bruke dette på lik linje med det 3cellers jeg hadde bestillt. Men venter fremdeles svar på dette. (Jeg regner ikke med jeg kan bruke det, men hadde håpt å fått i svar at dette var en feil fra deres side og at jeg kunne sende det tilbake og så nytt..)
    Last edited by ETroll; 20-05-13, 00:05. Reason: Gramatikk

    Comment


    • #32
      Har du tatt kontakt med gutta hos TS? Det er ihvertfall det første jeg ville gjort. De er som jeg kjenner de ihvertfall rimelig flinke til å hjelpe folk i trøbbel.

      Min erfaring med modellen er som beskrevet i tråden her og har faktisk bestilt en modell til tidligere i dag
      ____________________________
      Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

      Comment


      • #33
        Skal prøve å ringe dem en dag nå snart. Har prøvd epost gjennom deres webside uten resultat. En annen ting er at de quick links som fulge med var rotnet bort. I det jeg skulle feste dem til servo-tingene (vet ikke hva de trekantene heter..) så gikk dem i stykker. Det var typisk plastikk "sprø/"britte" ting. I det jeg skulle klippe dem på så knakk dem. Jeg har prøvd å kjøpe nye uavhengig uten hell. Så langt har det ikke vært noen butkker som har hatt quick links med denne dimensjonen i sortiment. Kommer tilbake til denne tråden så fort jeg har snakket med Throttestore og forteller om hva som skjedde når jeg hadde en samtale med dem. Forhåpentligvis kommer jeg tilbake med gode nyheter.

        Comment


        • #34
          motor

          Hei.

          Fikk mitt Trainstar i går. Satt det sammen å skulle teste det.
          Motoren står bare å vibrerer. har prøvd de fleste kobinasjoner med kabene.
          Noen som kan hjelpe meg med dette?

          Comment


          • #35
            Har du sjekket om det evt. er dårlig kontakt på noen av ledningene?
            Noe som har gått i klem f.eks?
            Tom I. Arntsen

            Comment


            • #36
              Originally posted by xilian View Post
              Har du sjekket om det evt. er dårlig kontakt på noen av ledningene?
              Noe som har gått i klem f.eks?
              Har sett på det. Men kan ikke se noe løse kabler eller noe i klem.

              Comment


              • #37
                Har nå sjekket alle koblinger og alle er ok. Ingen brudd. Motoren står fortsatt å hakker. Har prøvd å få tak i Throttelstore uten hell

                Comment


                • #38
                  Har du en annen esc evt motor liggende du kan prøve? TS setter nok pris på at du feilsøker litt selv!

                  Comment


                  • #39
                    Prøv å trim ned trottlestikka noen hakk

                    Comment


                    • #40
                      Fikk tar i TS nå har prøvd alt så de sendte meg en ny esc krysser fingrene at flyet er i lufta i løpet av uka

                      Comment

                      Working...
                      X