Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jetfly

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Jeg har multiplex sin twister. Flyet er utrolig fint og flyr knall bra. Men den er jo undermotorisert så det holder. Flyr på full gass hele tiden. Nå skal det sies at jeg flyr på 3s. Ikke sikker på om den tåler 4s (?).

    Comment


    • #17
      Ja, du kan lade på 1.0A (Amper). Da tar det som regel ein time å lade batteriet. Husk å lade på ballanserings funksjonen, og ikkje Charge funksjonen. Dette kan du lese deg opp, på denne siden: ModellflyNytt.no - Guide for innkjøp, bruk og lading av lipobatterier.


      Comment


      • #18
        Originally posted by koda View Post
        Kan å fly vanlig fly ja. Bare et spørsmål. Fikk den nye laderen min i dag, en E6680 skyrc. Ettersom jeg aldri har hatt en skikkelig lader før så ringte jeg en rcbutikk som sa att batteri mitt( 1000mah. 11.1v. 10c.3cell ) skulle lades på bare 1.0a Stemmer dette? Om laderen så står det at et 3cell kan lades på ca 6a
        En gylden regel er å lade lipo med 1c. c er kapassiteten til batteriet. ditt er på 1000mah som er lik 1 Ah så da lader du på 1 ampere
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment


        • #19
          Originally posted by koda View Post
          Kan å fly vanlig fly ja. Bare et spørsmål. Fikk den nye laderen min i dag, en E6680 skyrc. Ettersom jeg aldri har hatt en skikkelig lader før så ringte jeg en rcbutikk som sa att batteri mitt ( 1000mah. 11.1v. 10c.3cell ) skulle lades på bare 1.0a Stemmer dette? Om laderen så står det at et 3cell kan lades på ca 6a
          Vanlig at LiPo lades med 1C (dvs. at et 1000mAh batteri lades med 1000mA = 1A). At laderen kan levere 6A til et 3s batteri betyr akurat det - at laderen er i stand til å levere den strømmen. Om batteriet tåler det, blir en annen sak. For at 3s/6000mAh batteri, vil jo 6A være normal ladning på 1C. Noen batterier kan lades med mer enn 1C også. Les på batteriet hva det tåler. Om det ikke står noe, er 1C er sikkert valg.
          Originally posted by surpass View Post
          Jeg har multiplex sin twister. Flyet er utrolig fint og flyr knall bra. Men den er jo undermotorisert så det holder. Flyr på full gass hele tiden. Nå skal det sies at jeg flyr på 3s. Ikke sikker på om den tåler 4s (?).
          Helt enig. Flyr veldig pent - nesten helt rene roller for eksempel. Men flyet trenger mer kraft ja. I følge en rekke brukererfaringer fra f. eks. RC Groups, er 4s på kanten, eller snarere litt over kanten. Mange melder om brente motorer etter 4-5 flighter. Men pen gassbruk går det kanskje, men ettersom Twisteren virkelig trenger den ekstra futten, er vel kanskje det heller tvilsomt.
          Knut

          Diverse fly; de fleste med propell...

          Comment


          • #20
            Var en fyr på stripa her som hadde satt motoren på sin twister helt i enden, og montert prop på den. Fløy mye kjappere så mulig jeg skal prøve

            Comment


            • #21
              Takker for raske svar. Har også et anna batteri, til cessnaen. Det er 11.1V/2200MAh/20C. Kan jeg lade det på 2A da?

              Comment


              • #22
                jepp eller 2.2A for å være nøyaktig
                Tom Nohr
                Tennisveien 9
                2450 Rena

                Frsky taranis 9+
                Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                + diverse små ting

                Comment


                • #23
                  Den er grei kan også bruke laderen på bilbatteri. Må man ha med eget batteri til det, eller kan man koble laderen rett på batteri som sitter i bil?

                  Comment


                  • #24
                    Bare å koble rett på bilen

                    Comment


                    • #25
                      Kan å fly vanlig fly ja]
                      Var ikke for å være frekk. Men jeg har sett en del som har prøvd seg, med trist resultat. Lykke til.
                      Last edited by Quadrocopter; 23-08-12, 08:05.
                      Vennlig Hilsen
                      Arne Husby

                      Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                      Comment

                      Working...
                      X