Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jetfly

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jetfly

    Noen som har erfaring med rc jet? Har sett litt på et fra trottlestore(goshawk t-45 epo jet) Og et på smallsize (F-27Q stryker PNP)

  • #2
    Søk litt rundt så finner du svar

    Hvor bor du forresten???

    Comment


    • #3
      Finner ingenting om dem desverre. Bor ca 3 mil sør for gjøvik

      Comment


      • #4
        Strykeren er nå ingen jet, den har propell, men du kan lese litt om den her (MFN) ModellflyNytt.no . Og hvis du ikke kan finne noe om den på nett så kan du ikke google rett og slett, det er bare å søke på feks F-27Q.

        Comment


        • #5
          Strykeren er knallbra. Flyr veldig bra, så den anbefales.

          Comment


          • #6
            Jada, Strykeren er velkjent og selger i bøtter og lass. I tillegg til tråden nevnt ovenfor har du jo "litt" info her også: New ParkZone F-27Q Stryker - RC Groups. I tillegg til et utall andre tråder/omtaler andre steder. Google finner dem. Så med Strykeren skulle det ikke dukke opp mange overaskelser.

            Den andre (med vifte) er det sikkert litt vanskeligere å finne info om. Samme fly dukker ofte opp med ulike merkenavn rundt om i verden, og om en ikke vet hva som er hva, er det ikke alltid like enkelt å søke. Generelt er jet (vifte) mindre effektivt enn propell, så du trekker mer strøm og får kortere flytid. Mange av de rimelige elektro jet'ene gå ikke spesielt fort heller, men det varierer selvfølgelig.
            Knut

            Diverse fly; de fleste med propell...

            Comment


            • #7
              Hvis du er spesifikt ute etter et "jetfly" (edf) så er jo Twisteren fra Multiplex et godt valg Multiplex Twister kit med børsteløs motor White - elefun.no - Radiostyrt hobby Den kommer med motor, men resten må skaffes i tillegg. Ellers har man jo Habu'en til Parkzone, den flyr utrolig bra. Hvis du ikke bryr deg om det er propell eller vifte så gå for Strykeren, den er både rask og akrobatisk og vil by på mye morro.

              Comment


              • #8
                Har aldri kjørt jet før, men så en video fra goshawk, å det kunne man kjøre veldig sakte også, noe som er en fordel for en nybegynner vil jeg tro.

                Comment


                • #9
                  Jeg tror nok at Goshawken er lett å fly. En kompis av meg hadde en Red Arrows Hawk fra en annen produsent som var ekstremt lettflydd, og hvem som helst som hadde flydd før vill klart å fly den. Men den var ikke særlig rask, og det tror jeg ikke Goshawken du ser på er heller.

                  Comment


                  • #10
                    Eg har fløge T-45 frå Throttlestore og heilt ærleg, så er den ikkje noko å ha. Den flaug ikkje enkelt, for å seie det sann. Den er ikkje særleg rask heller, men det er min meining.


                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by koda View Post
                      Noen som har erfaring med rc jet? Har sett litt på et fra trottlestore(goshawk t-45 epo jet) Og et på smallsize (F-27Q stryker PNP)
                      Før du kjøper EDF bør du lese litt se link
                      Check list before you buy an EDF!! - RC Groups

                      Comment


                      • #12
                        Jeg vedder 50 spenn på at du får mest morro med strykeren. Som nevnt kan man leke seg mye med den og den har mere fraspark enn de fleste standard edf-maskiner. Hadde ikke tvilt et sekund.

                        Comment


                        • #13
                          Bare et spørsmål: Kan du fly? Hvis ikke kan du regne med veldig kort levetid på din nye jet. Ca 4 sekunder. Jetfly er vel noe man begynner med når man er god til å fly. Dette tema er stadig oppe på RCG.

                          Last edited by ArneH; 22-08-12, 18:59.
                          Vennlig Hilsen
                          Arne Husby

                          Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                          Comment


                          • #14
                            Er enig med Anders. start med en stryker. da har du ett stabilt fly som går fort men også kan flys veldig sakte uten å bli ustabil
                            Tom Nohr
                            Tennisveien 9
                            2450 Rena

                            Frsky taranis 9+
                            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                            + diverse små ting

                            Comment


                            • #15
                              Kan å fly vanlig fly ja. Bare et spørsmål. Fikk den nye laderen min i dag, en E6680 skyrc. Ettersom jeg aldri har hatt en skikkelig lader før så ringte jeg en rcbutikk som sa att batteri mitt( 1000mah. 11.1v. 10c.3cell ) skulle lades på bare 1.0a Stemmer dette? Om laderen så står det at et 3cell kan lades på ca 6a

                              Comment

                              Working...
                              X