Announcement

Collapse
No announcement yet.

Radio

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Ha is i magen å vent til det kommer noe billig å bra på rcmarked.no!
    Man får ikke gull til den prisen, om man må ha nytt.
    GOMFK -|:|- Geir Olav Nilsen -|:|- VFKM
    sigpic



    Comment


    • #17
      Virker da som om folk er veldig fornøyd med Dx6i. Å for meg som skal ha min første radio, så holder den vel mål

      Comment


      • #18
        Valget står nok mellom Dx6i og Jr Xg6 dMSS. Disse ligger til nesten samme pris.

        Comment


        • #19
          Kunne selvsagt spart litt til å gått for en JR XG8 DMSS. Har sett litt videor av det, å den ser veeldig komplisert ut

          Comment


          • #20
            Re: Radio

            XG8 er en god og lett programmerbar radio. I tillegg dekker den dine behov i mange år.

            Jeg flyr den på min 2,3m Warhawk med doble balanserorsservoer, doble flaps servoer, opptrekkbart understell, killswitch ++

            Mvh
            Alf
            ____________________________
            Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

            Comment


            • #21
              Men hvis valget stod mellom JR XG6, og DX6i, hva ville dere valgt da? Tenker på kvalitet og brukervenlighet.

              Comment


              • #22
                Av en eller annen grunn ville jeg i ditt tilfelle valgt JR, men noe sier meg at mottakerne til spektrum er billigere...? Vet ikke.. Sikkert en smakssak. Men XG8 er over hodet ikke en komplisert radio. Syntes den er enklere enn DX7 som er en relativt simpel radio.

                XG8 har alle funksjoner, men er ikke komplisert. Koster nesten to ulltepper mer enn dx6 da, men tror den er verdt det i lengden.
                Jon-Brage Hoel Andorsen
                -------------------------------------------------------------------------
                Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

                Alt flyr bare du har nok motor!

                Comment


                • #23
                  Ikke glem at du kan få tak i veldig billige mottakere til Spektrum fra feks HobbyKing, helt ifra 6$ og opp. Og 6 kanaler kan holde i massevis, så lenge du holder deg unna fly med flaps, understell osv, men ser du for deg allerede nå at du kommer til å skaffe deg slike modeller så skaff deg minimum en 7 kanals radio. Selv har jeg fått bygd opp en stor samling fly, men det er stort sett fly i parkstørrelse, og med noen få unntak så ville en DX6i vært mer enn tiltrekkelig. For meg ble det heller modellminne som ble for lite, så jeg har nå en DX8 som kan lagre 30 modeller i minnet, samt nærmest uendelige på minnebrikken i tillegg. Og jeg kan jo ikke nekte for at jeg setter stor pris på de ekstra mulighetene den tilbyr når det gjelder miksing og servo justeringer.

                  Comment


                  • #24
                    Jeg har sånne gule spektrum mottakere fra kina i noen av mine fly, og de fungerer utmerket, står ikke i mine dyreste fly, men jeg har ikke vært redd for å brukt dem der heller om jeg måtte

                    JR har jeg null erfaring med, men har trykka litt på hitec og futaba, og må si jeg synes det er verre å lære seg for en nybegynner, enn på en Spektrum radio...

                    Comment


                    • #25
                      Jeg er fornøyd med min DX6i. Bruker både kopi mottagere og originale. De gangene jeg har krasjet, har det nok ikke vært feil på utstyret. Heller Piloten. Men DX6i har sine begrensinger. Lagringsplass for 10 fly, blir ganske fort brukt opp når man har noen mikro fly og litt annet. Jeg kunne også tenke meg en glidebryter, for trinnløs flaps f.eks. Og så har den bare to miksemuligheter. Men for den prisen er det en god og brukervennlig radio. Med forståelig bruksanvisning.
                      Vennlig Hilsen
                      Arne Husby

                      Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                      Comment


                      • #26
                        Blir nok enten den dx6i som selges nå med 2 ekstra mottakere, ellers blir det å vente en stund til å heller kjøpe dx8 eller Jr xg8 dmss.

                        Comment


                        • #27
                          Da har jeg funnet ut at den blir en JR XG8 dmss. Hvordan gjør man det når man skal koble opp mottakeren? Bare bytter jeg ut mottakeren som sitter i flyet mitt med den nye, kobler til servoa å binder den til senderen?

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by koda View Post
                            Da har jeg funnet ut at den blir en JR XG8 dmss. Hvordan gjør man det når man skal koble opp mottakeren? Bare bytter jeg ut mottakeren som sitter i flyet mitt med den nye, kobler til servoa å binder den til senderen?
                            • Setter inn ny Rx
                            • passer på at alle servoer sitter i riktig plugg (ror stemmer med kanal)
                            • binder opp Tx/Rx
                            • programmerer radioen
                            • binder opp Tx/Rx på nytt hvis dette kreves for failsafe
                            • dobbeltsjekker alle ror bevegelser - slik at man ikke blir medlem i høyderor klubben
                            • kjører range test!
                            • dra ut å fly
                            Last edited by Quadrocopter; 24-08-12, 10:56.

                            Comment


                            • #29
                              Hva er RX og TX? Å rangtest?

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by koda View Post
                                Hva er RX og TX? Å rangtest?
                                Bra spørsmål!

                                Rx = Receiver = Mottaker
                                Tx = Transmitter = Sender
                                Rangtest er en test som utføres med hensikt å sjekke at du har tilstrekkelig kommunikasjon mellom sender og mottaker (normalt at du har montert mottaker riktig). Fremgangsmåten på denne testen kan variere fra produsent til produsent men det grunnleggende er å sette senderen i en modus som gir en liten sendeeffekt. Så får du en kompis til å beve en av stikkene jevnt mens du beveger deg med modellen vekk fra senderen.
                                Når roret slutter å bevege seg går du et par meter tilbake, ta så å snu rundt på modellen i alle retninger. Hvis roret beveger seg uten stopp og avstanden mellom deg og sender er i.h.t. det som produsenten oppgir så har du en riktig montering av mottakeren.
                                Last edited by Quadrocopter; 24-08-12, 11:00.

                                Comment

                                Working...
                                X