Announcement

Collapse
No announcement yet.

Radio

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Takk for raskt svar. Når jeg hadde fått i mottakeren å sett at alt var i orden, så stod noen av rorene i litt feil posisjon, men det justerte jeg med å bruke de trim knappene på kontrollen.

    Comment


    • #47
      Det er det du skal bruke subtrim til, trimknappene skal du egentlig bare bruke når du flyr.

      Comment


      • #48
        Da skl jeg ta med flyet inn nå å prøve

        Comment


        • #49
          Har sett når folk bruker flaps, så bruker de den spaken på venstre side som det står flaps på, pluss at de også bruker en spak på høyre side. Bruker man da det spaken det står Mix TH hold på?

          Comment


          • #50
            Ja, man bruker den spaken når man vil ha forskjellige innstillinger på flapsen. I utgangspunktet kan man bare ha en innstilling for flaps når man bruker selve flapsmenyen, men med å lage en miks så kan man få to innstillinger, feks 10% til take off og 15% til landing.

            Comment


            • #51
              Okei. Kan man få takeoff flapsen på venstrespaken da, å landings flapsen på høyrespaken?

              Comment


              • #52
                Nei, du må alltid bruke venstrespaken. Du lager en såkalt "flaps til flaps" miks som øker eller reduserer utslaget i forhold til det du har satt i flaps menyen. Les manualen og prøv deg frem, det er den absolutt beste måten å lære seg på.

                Comment


                • #53
                  På den sendere fulgte det med en mottaker. Men det lå en anna ting oppi der Å, en svart liten boks med masse tapper ut på. Hva er dette? Står mottaker på den å

                  Comment


                  • #54
                    Hei,
                    Det er også en mottaker vil jeg tro, men kanskje en park flyer mottaker. Dvs med kort rekkevidde of små elektromodeller.. De pinnene du snakker om er tilkoblingspunkt av servoer ol..

                    Om jeg ikke tar helt feil, så er rekkevidden på en park flyer mottaker ca 500m (Her kan jeg ta feil) men det burde stå på utsiden om den er full range eller low range.
                    ---
                    Mvh
                    Hasse Andre Ruud
                    Vingtor Rc Club - www.vingtor.org

                    Gratis annonseplass for Rc utstyr - www.rcsalg.no

                    Comment


                    • #55
                      Det står park flyer på de to små som fulgte med. Står ar6115e.

                      Comment


                      • #56
                        Ser den ut som på bilde så er det en mottaker

                        Click image for larger version

Name:	19259.jpg
Views:	1
Size:	6.7 KB
ID:	592586

                        Comment


                        • #57
                          Jepp var med 2 slike

                          Comment


                          • #58
                            kjøpte ikke du en dx6?

                            Siste tilbud jeg så på disse var at det var en samle pakke med 3 stk mottakere,
                            2 av disse var av type (PARK range), noe som er mottaker for småfly som du ikke skal fly så langt.
                            Audun Johnsrud
                            Nittedal - HMFK

                            * Flyr divserse planker og noen visper.
                            En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

                            Comment


                            • #59
                              Jo kjøpte dx6i. Men ikke no spesiell pakke. Så dem reklamerte for det på smaalsize. Men kjøpte min på elefun

                              Comment


                              • #60
                                Originally posted by koda View Post
                                Jo kjøpte dx6i. Men ikke no spesiell pakke. Så dem reklamerte for det på smaalsize. Men kjøpte min på elefun
                                Antar at du kjøpte pakken som vist her: Spektrum DX6i DSM2/DSMX m/AR6210 mottaker - elefun.no - Radiostyrt hobby

                                Denne pakken skal i følge teksten inne holde sender og en AR6210 mottaker, har selv denne motakeren i 3 av modellene mine og den er en helt grei og enkel full blods motaker. Men det er viktig at du husker på at denne motakeren består av en hoved del, den med alle kontakten samt en ekstra "remote" som er egen motaker men har ingen kontakter til Servoer osv. Da denne ekstra motakeren som man ofte omtaller som "satelitt" er en ekstra motaker du plaserer litt anderledes inne i flyet, og dette sikrer deg bedre mottaks forhold.
                                (Dette kan forklares nærmere senere, men du monterer denne 90grader på hoved mottakeren, slikt at antenne mellom hoved og ekstra motaker da danner et kors, og du da for en bedre antenne dekning totalt sett.

                                Antar at Elefun, kjører på med samme tilbud som eks Smallsize der de legger med 2 stk AR6110E mottakere om er også fine motakere men disse har ikke samme mottaker egenskaper. Denne motakeren er laget for bruk på små modeller som man ofte kaller "parksize" og er egnet for fly som holder seg innenfor midre områder som eks 2-3 fotball baner i lengde osv. Har selv en AR6115E som jeg benyttet i en 90cm deltavinge og denne fly jeg så langt oh høyt unda at jeg tilstadighet opplevde at det var på kanten av "rekkeviden" og mistet i perioder kontakten med flyet. men etter at jeg satt inn nettopp en AR6210 hadde jeg ikke noe problemer med avstanden jeg kunne fly...

                                Så kort fortalt disse park ragne motakerene er fine åbenytte i shock flyer og andre ting som du har innenfor en radius av (tja 3-600m) mens en full range motaker kan du nok fly så lant du ser flyet i lyufta...og naturlig blir vel 1km på en modell (2m) vinge spend veldig vansklig å styre på denne avstanden.

                                NB: Avstandene her opp gitt er veldig avhengig av "hvordan" motakeren er installert i flyet, lokale forhold osv, så ikke ta disse som et mål på hvor langt eller kort du kan fly... Et fly utenfor radio kontroll, er normalt tilsvarende med et knust fly i bakken.

                                Om du ikke har noen direkte planer om disse eksta motakerene, legg de i esken og så har du noe du fint kan bruke på andre modeller i fremtiden, alternativt rop ut disse for salg.
                                Audun Johnsrud
                                Nittedal - HMFK

                                * Flyr divserse planker og noen visper.
                                En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

                                Comment

                                Working...
                                X