Announcement

Collapse
No announcement yet.

Radio

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Jeg bruker kun den største ( full range) i flyet mitt nå. Å bestiller med en maken mottaker når jeg bestiller nytt fly. De to små får jeg antagelig vis ikke brukt for

    Comment


    • #62
      Send dem til meg da

      Comment


      • #63
        Hehe ja kjett å ha den nye senderen liggande her uten å ha fått prøvd den, har vært rene orkanen i dag, så klart. Satse på en test i marra. Fikk Mail fra elefun i dag, å de får ikke ikke multiplex funcub før uti neste mnd:\

        Comment


        • #64
          Radio

          Syntes det er bra å støtte norske forhandlere, men dersom du ikke klarer å vente så har jeg handlet herfra med god erfaring:

          403 Forbidden
          * T-rex 450 PRO DFC 6S * T-rex 500 PRO EFL DFC * DJI Inspire 1 * E-flite Carbon Z Cub * Multiplex Dogfighter * Futaba 14SG *

          Comment


          • #65
            Mye kommer det på a med frakt å hele pakka?

            Comment


            • #66
              Originally posted by koda View Post
              Jeg bruker kun den største ( full range) i flyet mitt nå. Å bestiller med en maken mottaker når jeg bestiller nytt fly. De to små får jeg antagelig vis ikke brukt for
              Jeg tørr tippe at de to mottakerne kommer til å holde i massevis til dine neste fly. De vil feks være gode nok til å brukes i en Funcub eller Beaver, jeg hadde iallefall ikke hatt no problem med en slik i min Funcub, annet enn at den har for få kanaler.

              Comment


              • #67
                Har ikke de to små 6 kanaler?

                Comment


                • #68
                  Den kan brukes, men det blir enklere med 7 når man har radio med flere kanaler.

                  Comment


                  • #69
                    Nå har jeg bundet opp den største mottakeren på det ene flyet, å nå i stad sku jeg binde opp den ene lille på det andre flyet, å når jeg hadde gjort det så fungerte ikke den første igjen. Prøvde begge på nytt, men så fort jeg får bundet opp den ene, så fungerer ikke den andre. Hva kan dette være?

                    Comment


                    • #70
                      Har du bundet de til hver sin model? Du kan kun binde en mottaker pr model på radioen om gangen, og radioen har plass til ti modeller i minnet.

                      Comment


                      • #71
                        Ja jeg bandt først det ene flyet til mottakeren på modell1, å så valgte jeg modell2 å bandt opp neste fly der. Å når modell2 fungerte så skulle jeg prøve modell1 igjen å ingenting skjedde. Ikke noe lys på mottaker heller.

                        Comment


                        • #72
                          Har du husket på å fjerne bindepluggen fra mottageren etter at denne er bundet? Om du setter strøm på mottageren med bindepluggen tilkoblet, vil jo mottageren starte opp i "binde modus" og det vil du normalt ikke (når den først er bundet opp mot senderen). Men det burde jo komme et eller annet lys i mottageren ..?.. Sikker på at du har valgt riktig modell på senderen? Om senderens "Modell1" er bundet mot "mottager A", og "modell2" mot "mottager B", skal ikke "mottager B" fungere sammen med "Modell 1". Dette for å sikre at du ikke tar av med feil oppsett (iflg. Murphy ville i så fall balanserorene helt sikkert gå feil vei )
                          Knut

                          Diverse fly; de fleste med propell...

                          Comment


                          • #73
                            Ja modell 1 er bundet til den største mottakeren, og modell 2 er bundet til den lille. Men nå fikk jeg bundet opp begge, å da testet jeg først modell2 med den lille mottakeren, å den fungerte, så skulle jeg prøve modell1,( som akkuart hadde fungert) å da skjedde det ingenting

                            Comment


                            • #74
                              Det jeg gjør når jeg binder er: setter bindepluggen i mottakeren der den skl, sÅ setter jeg i esc der den skl, så kobler til strømmen og holder bindespaken på radion inne mens jeg slår på radion. Da binder den seg å jeg tar ut bindepluggen, så kobler jeg til alle servoa, å finjusterer posisjona og lager navn på modellen. Så slår jeg av radion( da står det, saving data) så kobler jeg ut batteri på flyet. Så kobler jeg til at batteriet, holder bindespaken inne å slår på radion å da skjer det ingenting.

                              Comment


                              • #75
                                Sånn jeg forstår det så prøver du å binde hver gang du skrur på radioen, men det skal du ikke. Etter at du har bundet så bare skrur du på radioen, for så å koble strøm til mottakeren.

                                Comment

                                Working...
                                X