Announcement

Collapse
No announcement yet.

Radio

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Radio

    Til dere som har kjøpt egen radio utenom, kjøper dere komplette flypakker da å bare setter mottakere i? Eller får man kjøpt fly uten radio og mottaker? Vurderer etterhvert å kjøpe ny radio (har sett på spectrum Dx6i) som jeg kan bruke på de to flya jeg har nå. De kontrolla som fulgte med er ikke særlig gode

  • #2
    Det er vel ikke noen bra fly som selges med radio. Vil tro at de fleste har en radio de bruker på alle flyene de har. Ettervert vil en nokk oppdage at en trenger en radio med 8-10 kanaler for og dekke behovet på et normalt fly.

    Comment


    • #3
      Okei. Har sett På noen fly, men enten så selges dem som komplett pakke, eller uten sender,elektronikk.

      Comment


      • #4
        De fleste fly selges vel uten elektronikk ja, så man trenger servoer, motor og slikt i tillegg. kjøper du en dx6i så dekker den de fleste behov Jeg har hatt den i flere år nå.

        Comment


        • #5
          Like greit da å kjøpe komplett pakke, å bare bytte ut mottakeren ja hørt veldig mye positivt om den senderen

          Comment


          • #6
            Har vel tilgode og se et fly jeg hsr lyst på som selges med radio. Kjøp deg likegot først som sist en skikkelig radio med gode programmeringsmuligheter det vil du ikke angre på. 8-10 kanaler vil en fort få bruk for om en faller fot denne fantastiske hobbyen.

            Comment


            • #7
              Dessverre så er det sjelden komplette pakker når det kommer litt større fly... Og hvilke servoer du trenger kommer ofte an på din flystil, flyr du heftige akro øvelser så trenger du kjappe å sterke servoer, flyr du normalt så trenger du det ikke, så da holder det som regel med noen som kanskje koster halve prisen...

              Man får hva man betaler for innen denne sporten

              Comment


              • #8
                Driver bare med "kose" flying, så trenger nok ikke servor for akro. Med 6 kanaler er vel et minimum.

                Comment


                • #9
                  6 kanaler blir veldig fort for lite.

                  Comment


                  • #10
                    Hva bruker man mer enn 4kanaler til?

                    Comment


                    • #11
                      De fleste fly med balanseror bruker 5 kanaler for å kunne justere balanserorene uavengig av hverandre. Det tillater også "flaperons", altså at balanserorene også fungerer som flaps. På helikoptere er det alltid minimum 6 kanaler.(da snakker jeg ikke om de leketøyene med kontraroterende rotor). Seilfly har ofte 6 kanaler og oppover, og bensinfly (30cc og opp) har minimum 6-7 kanaler.
                      Jon-Brage Hoel Andorsen
                      -------------------------------------------------------------------------
                      Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

                      Alt flyr bare du har nok motor!

                      Comment


                      • #12
                        Personlig kan jeg anbefale Spektrum DX7, og jeg kan spesielt anbefale JR XG8. XG8 er en radio som kommer til å tilfredstille de fleste behov du vil ha de nærmeste årene. DX6 er mer en "entry level" radio.
                        Jon-Brage Hoel Andorsen
                        -------------------------------------------------------------------------
                        Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

                        Alt flyr bare du har nok motor!

                        Comment


                        • #13
                          Kommer jo litt an på om man vil bruke y-kabler og da, trenger jo ikke mere enn 6 kanaler vis man mixer med litt y kabler....

                          Comment


                          • #14
                            Jr xg8 var litt drøy på fris, iallfall på elefun. Men xg6 koster i underkant av 2000kr. Var i den prisklassen jeg tenkte.

                            Comment


                            • #15
                              du får jo dx6i med 3 mottakere under 2000 hos smallsize for tiden

                              Comment

                              Working...
                              X