Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kina tur

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kina tur

    Noen som skal reise på denne turen i regi av NLF?
    Personlig synes Jeg det kunne vært interessant, men turist preget opplegg gjør at dette ikke er interessant i det hele tatt...
    Er jo mer sightseeing i byene enn modell relaterte besøk...

    Blir sikkert en flott tur for de som er interessert i kultur og porsellens krusefikser...
    -Jim Johansen-
    Flyklart:
    Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
    Under construction:
    Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

  • #2
    Kina tur

    Har vært der, i regi av MittKina. Anbefaler turen - det er uforglemmelig!
    Med litt RC på programmet er det bare enda bedre. Dessverre passer det ikke for meg denne gangen, men jeg håper på en mulighet en annen gang.
    I hangaren:

    SpeedFire F5B
    X-plane fra www.yuri-models.com
    Hawk F5B
    MiniHawk (2stk)
    3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
    UM Stryker Q 180
    FPV Raptor
    EPO Cessna (156cm)

    Comment


    • #3
      Det var enklere før

      Nå skal det være usagt hvorfor. Kan nok ikke skylde alt på "Jaglandblemma". Men man får høre det. Selv av den jevne kineser. Selv om de ikke er så for styre og stell i Kina. Og det offentlige Kina har offisielt boikottet Norge etter det. Nok om det. Lite å få gjordt med det.

      Det er nok skjedd en innstramming generelt ang innreise til Kina. Gjelder nok ikke bare nordmenn, men hele verden. Skjønner egentlig ikke hva de har å tjene på det?

      Tidligere kunne man, problemfritt, få seg et fra 30 dager enkelttur visum og opp til 6 mnd "så mange turer bare ville" på max 30 dager hver tur(multiple) visum.
      Hoppe på et fly nesten når som helst til ca 4-5000,- tur/retur Gardermoen, og farte rundt uforstyrret i max 30 dager.
      Det er det helt slutt på.

      I dag får man normalt kun et enkelttur visum, der reiseruten er spikret og forhåndsbetalt. Som en slik tur.
      6 mnd multiple visum får man nå bare etter at en kontakt i Kina har søkt lokale myndigheter der og fått søknaden godkjennt.

      Drar til Shanghai messen i morgen tidlig, med retur innen 5 dager til Hong Kong.
      Alt booket og betalt; for å få visum; men ....
      Hong Kong billetten ser ut til å gå fløyten, da tidskjema er endret i forhold til kontaktene i Kina.

      Så; alt er ikke like enkelt i Kina som før.
      Vi har det litt enklere slik i Norge og Europa.

      RCModeller

      Comment


      • #4
        Jeg tror programmet som er laget gjør at man får mulighet til å se og oppleve deler av Kina som man har vanskelig for å få som vanlig turist på pakketur, dette er således en fin mulighet. Jeg vil tro de fleste som reiser så langt også vil få med seg noe av det unike ved Kina, og ikke bare modellfly. Det skal være mulig å ta med kona på dette også, ikke bare ha det som guttetur. Litt kultur tåler selv vi modellflygere

        Vi har også fått spørsmål om Mitt Kina er medlem av reisegarantifondet, og det er de selv om vi glemte å få det med i annonsen. Veldig hyggelig å høre at Mitt Kina er bra!
        MVH

        Jon Gunnar Wold

        Comment

        Working...
        X