Announcement

Collapse
No announcement yet.

Imac Basic - > sportsman

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Originally posted by kjetilmh View Post
    Mypack er ikke og anbefale fra rcpro. Bestilte den 14. Antatt levering er 27. Det var ikke med i regnestykket.
    Såpass ja... Det var drøy tid.... Har en pakke fra RcPro på vei selv nå. En EF Extra 300 48". Måtte ha et litt mindre leketøy! 78" 'n blir ofte litt stor og ha med sammen med 36% 'n. Også flyr jo 48'n nydelig vet jeg

    Har også batterier på vei fra HK. 6x 5s5000mAh, 3x 4s3300mAh og 3x 3s2600mAh. Men det tar vel litt tid vil jeg tro....
    Fant ut at nå når konk sesongen starter er det greit å ha nok batterier i backup!
    Rune Haugen
    // Asker Modellklubb // IMAC Norge //
    // Jeti DS-16 // Futaba 7C // 3W Votec 322 - 2,7m// EF Laser 60" // EF Extra 300 78" //
    // Dji Naza F550 // 2 stk Pilot Extra 330 2,7m // Krill Sukhoi 29 2,6m (R.I.P) //
    // http://www.youtube.com/user/gnistjeger //

    " It's all 100% electric ! "


    Comment


    • #62
      Prøvde oss i vinden på Ølstad i dag. Syk crossvind fra øst - det holdt med en tur med Votec'n og 4 med EF Extra'n.
      Ellers ble det god tid til programmering av både ny Futaba og Jeti

      Click image for larger version

Name:	DSC_0003.jpg
Views:	1
Size:	136.5 KB
ID:	600585 Click image for larger version

Name:	DSC_0006.jpg
Views:	1
Size:	45.7 KB
ID:	600586 Click image for larger version

Name:	DSC_0009.jpg
Views:	1
Size:	88.1 KB
ID:	600587Click image for larger version

Name:	DSC_0014.jpg
Views:	1
Size:	119.5 KB
ID:	600588 Click image for larger version

Name:	DSC_0015.jpg
Views:	1
Size:	124.9 KB
ID:	600589 Click image for larger version

Name:	DSC_0016.jpg
Views:	1
Size:	50.3 KB
ID:	600590Click image for larger version

Name:	DSC_0017.jpg
Views:	1
Size:	41.9 KB
ID:	600591 Click image for larger version

Name:	DSC_0018.jpg
Views:	1
Size:	37.5 KB
ID:	600592
      Rune Haugen
      // Asker Modellklubb // IMAC Norge //
      // Jeti DS-16 // Futaba 7C // 3W Votec 322 - 2,7m// EF Laser 60" // EF Extra 300 78" //
      // Dji Naza F550 // 2 stk Pilot Extra 330 2,7m // Krill Sukhoi 29 2,6m (R.I.P) //
      // http://www.youtube.com/user/gnistjeger //

      " It's all 100% electric ! "


      Comment


      • #63
        Fikk mange turer på lier stripa i dag , blåste mye men ikke så mye som hos dere tror jeg , syntes at det begynner å sitte litt bedte nå ,
        Rune Borgersen

        Comment


        • #64
          Originally posted by ruborg2 View Post
          Fikk mange turer på lier stripa i dag , blåste mye men ikke så mye som hos dere tror jeg , syntes at det begynner å sitte litt bedte nå ,
          Ja du blir en hard nøtt å knekke i Sportsman i år!
          Rune Haugen
          // Asker Modellklubb // IMAC Norge //
          // Jeti DS-16 // Futaba 7C // 3W Votec 322 - 2,7m// EF Laser 60" // EF Extra 300 78" //
          // Dji Naza F550 // 2 stk Pilot Extra 330 2,7m // Krill Sukhoi 29 2,6m (R.I.P) //
          // http://www.youtube.com/user/gnistjeger //

          " It's all 100% electric ! "


          Comment


          • #65
            det får tiden vise, Rune, får samle oss en kveld å ta noen runder, vanskelig å ha noen formening hvordan jeg ligger ann når en står alene å knoter haha
            Rune Borgersen

            Comment


            • #66
              Flyr du med 3meteren nå Rune?

              Comment


              • #67
                ja har fått testet den ut , gjort noen endringer på motor trekk å det virker meget bra, er litt anspent enno , men dette går over når jeg blir bedre kjent med den, flyr den med en 3 blad propell så det er ikke en 3d kjærre ,men til imac er den veldig bra, blir artig å se hvordan det går i år , men klarer jeg A beviset er jeg fornøyd haha
                Rune Borgersen

                Comment


                • #68
                  Ha ha.....har du testet med 2-blader som du hadde lyst til da?

                  Comment


                  • #69
                    Originally posted by anders e View Post
                    Ha ha.....har du testet med 2-blader som du hadde lyst til da?
                    nei det har jeg ikke fått prøvd
                    Rune Borgersen

                    Comment


                    • #70
                      Originally posted by ruborg2 View Post
                      klarer jeg A beviset er jeg fornøyd haha
                      Vi kan ha en "oppflyging" hvis du kommer til Gjøvik i juni. Jeg har sett deg fly så mange ganger at jeg tror du klarer det.
                      Attached Files
                      Karl Hans Glommen.
                      Mjøsa Modellflyklubb

                      Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

                      Comment


                      • #71
                        Originally posted by Karl H. View Post
                        Vi kan ha en "oppflyging" hvis du kommer til Gjøvik i juni. Jeg har sett deg fly så mange ganger at jeg tror du klarer det.
                        takker for det karl, klart vi stiller opp på gjøvik alltid koselig å være der, får vel et Abevis i nordisk tror jeg
                        Rune Borgersen

                        Comment


                        • #72
                          Da er elektro oppsett testet på starmoen. Meget fornøyd. Vekten gikk opp fra 8,5 (bensin med full tank) til 9, 0 (10s10ah) kg. For imac er ikke den økte vekten noe problem.

                          Click image for larger version

Name:	ForumRunner_20130602_203308.jpg
Views:	1
Size:	84.7 KB
ID:	600821

                          Snart går ferden til sunne.
                          Attached Files
                          Kjetil
                          oops: . . ! . .

                          http://www.vingmfk.com

                          Comment


                          • #73
                            ser bra ut dette kjetil, men selv holder jeg meg til bensin, er vel snart den eneste med bensin i imac, det begynner å bli fler å fler som går over til elektro, ja gleder med til å reise til sunne nå, får trent litt her hjemme så lenge, men tar tid å venne seg til nytt fly, men får gjøre det beste ut av det
                            Rune Borgersen

                            Comment


                            • #74
                              Du kan trøste deg med det Rune, at dem som går over til el klarer ikke å justere motorer.
                              Det finns jo ikke el-fullskala i imac, så dem burde hatt poengtrekk .........for det er vel langt utenfor 10% regelen..............lol

                              PS: Dere for ta skriveriet pent damer da det ikke er vondt ment

                              Lover å stille vertfall en gang for å støtte deg Rune bare jeg får fly til 200'n min
                              Last edited by anders e; 02-06-13, 22:54.

                              Comment


                              • #75
                                hadde vert fint å sett deg på et stevne, du får vel inn noen fly nå ser jeg, så da detter det vel et inn på hobbyrommet tenker jeg, får holde på med forbrennings motorer , når en ikke har peiling på watt og kv eller hva det heter
                                Rune Borgersen

                                Comment

                                Working...
                                X