Announcement

Collapse
No announcement yet.

Skjelving i 7955TG

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Skjelving i 7955TG

    Etter en flytur idag med litt diverse lett 3d kjøring kunne jeg se at siderorsservoen skjelver skikkelig rundt senterpunktet.
    Snakker ikke bare om littegrann, men skikkelig skjelving så vaierne dirrer... Noen som har vært borti dette?
    Er denne servoen på tur til å brenne opp?
    Hangaren full av drit...

  • #2
    Hadde sånn på Edge'n. Var ikke noe problem der. Er bare når den står på bakken.
    Jeg hadde ikke vært bekymret
    Tom I. Arntsen

    Comment


    • #3
      Sant som Tom sier. Og flytter du servoen til f.eks balanseror så skjelver den ikke lengere
      Må ha noe med avstanden mellom servo, ror og wirene og gjøre.

      Comment


      • #4
        Gyroen som korrigerer

        Comment


        • #5
          Rart at det ikke har vært slik hele tiden, dersom det har med avstand å gjøre...?

          Comment


          • #6
            Skjelving i 7955TG

            Har du testet å slække opp vaiere? Er de stramme har jeg opplevd at servoen konstant står å jobber for å holde center. Har du en slik programmeringsboks kan du også sette opp "deathband" slik at den da er litt mer tilgivende rundt center, riktignok på bekostning av noe presisjon rundt sentreringen.

            Men, som de andre skriver - ville ikke bekymret meg så mye, ved litt belastning i lufta forsvinner dette.

            ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

            Comment


            • #7
              Skjelving i 7955TG

              Sier meg enig i å justere opp deadband fra 1 til 2. I tillegg kan du sette en bit av "hårete" borrelås under den delen av sideroret som subber mot stabben ved midtstilt ror. Da får du litt friksjon, og minsker kanskje skjelvingen.
              Med vennlig hilsen
              Johannes Gjessing GMFK
              || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||

              Comment


              • #8
                Originally posted by Caasberg View Post
                Rart at det ikke har vært slik hele tiden, dersom det har med avstand å gjøre...?
                Har selvfølgelig ikke noe med selve avstanden mellom servo ror, men wirene i mellom påvirker dette. Setter du den et annet sted blir det borte.

                Comment

                Working...
                X