Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mer heli-aktivitet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mer heli-aktivitet

    Originally posted by Trulsen View Post
    ........men det er fortsatt en Align! ..
    Så enig. Forstår ikke hvorfor folk er så tro mot Align. Leser om folk som har alle modellene Align har i produktspekteret og har aldri prøvd noe annet.
    - Erik -

    ------------------------------------------
    Logo 600SX + 6003D
    Logo 400SE

    Futaba 18MZ

  • #2
    Fordelen med Align er jo at det er så utbredt...

    Men skulle ønske at "heli-kjernen" hadde kommet litt mer på banen
    med hva som funker og ikke funker.
    Eksempel Elefunfly. Da snakker vi 75 piloter. Én av disse skriver aktivt (noe Raptor-tjafs
    XX av dem leser og resten har annet å finne på.
    Her er det mye erfaring om tips og triks for å få bedre heli, hva funker, hva funker ikke osv...

    Nei. Skulle ønske ALLE skrev om ALT de holdt på med, og på den måten åpnet øynene til
    andre. Det er noe med å påvirke og bli påvirket...

    Jeg er 100% sikker på at minimum én person her inne har sett noe, blitt påvirket
    og handlet produktet. Uten å ha vært borti det før =)

    Målet er jo selvfølgelig at alle driver med mer RC, og aldri blir lei
    Tom I. Arntsen

    Comment


    • #3
      Align har jo gjort Heli tilgjengelig for "folket" og har jo presset prisene ned kraftig med sine pakkeløsninger. Har man en brukt T-Rex 700 som ble kjøpt før pakkene ble lansert nå så kan man omtrent bare kaste den, ikke verdt en skit.
      Det verste er at Align funker rimelig bra, så man kan jo ikke klage der heller.

      Man kan jo diskutere om verden har blitt bedre eller dårligere med Hobbyking/Align etc produsenter som produserer "billig for folket". Faktum er vel at mange ikke hadde drevet med RC om det kun var et fåtall merkevarer tilgjengelig og med ditto høye priser.
      Øystein T.

      EF Extra 300 70"
      Speedfire F5B
      Baudis Fosa F3B
      Ascot F3B
      Lynx Carbon
      EF Extra 300, 58" Electric
      T-Rex 700N

      www.artistic3d.net

      Comment


      • #4
        Originally posted by xilian View Post
        Men skulle ønske at "heli-kjernen" hadde kommet litt mer på banen
        med hva som funker og ikke funker.
        Eksempel Elefunfly. Da snakker vi 75 piloter. Én av disse skriver aktivt (noe Raptor-tjafs
        Raptor-tjafs..., er det meg du tenker på eller??

        På Viking Smackdown i helgen så var det i allefall et stort mangfold av helikoptre. Align dominerte ikke noe spesielt synes jeg. Jeg tror uansett alt "funker". Det kommer kun an på hva en liker, hva en er villig til å betale og hvor viktig deletilgang er osv. Men jeg ser i allefall mange av disse hard-smackerne som flyr Align så at det funker er det vel inge tvil om

        Align var kongen på haugen da jeg begynte med heli i 2008. Sikkert pga. det var nytt og man fikk mye for en rimelig penge som comboer osv. De tok vel over for TT Raptor som hadde hatt samme sits før dem, og Kyosho før der igjen tror jeg? Nå ser det ut som Align taper terreng, i allefall i de miljøene jeg beveger meg. Mulig folk har trøtnet litt på de. Det er lenge siden de laget noe skikkelig nytt. Det meste er bare oppgraderte versjoner av gamle, samtidig som det kommer mye nytt fra mange andre. Selv liker jeg i allefall å prøve litt annet...
        arhennie

        MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
        http://hadelandmfk.no/
        www.henniehobby.no/arne

        Comment


        • #5
          Originally posted by arhennie View Post
          Raptor-tjafs..., er det meg du tenker på eller??
          yep. Men var bare eksempel altså
          Tom I. Arntsen

          Comment


          • #6
            Jeg har i dag bare Align i hangaren min, selv om det hele begynnte med TT. Gikk sakte men sikkert over til Align pga. de var enkle (minst mulig mekk som kunne svikte), billige, fløy bra og god deletilgang hos nettbutikkene overalt og innad i klubben min.

            Jeg har flydd t-rex`ene mine endel tusen turer nå og liker dem veldig godt, men...er ganske lei av lagerkvaliteten, slarken, at det nesten ikke går ann å få kjøpt ett kit uten elektronikk, at de kun kort tid etter modellen er bygget og innflydd kommer med en nyere versjon og at delene hele tiden "forbedres i kvalitet" og design.

            Jeg har lenge lurt på om jeg skal bytte til feks. JR eller lignende, men deletilgangen er noe snever om jeg forventer delene i posten to dager etterpå. Har begynt å tenke på at jeg må ha et delekit å spise av, men først skal støvsugerene mine flys opp/slites ut før det blir nyinnkjøp....kanskje kommer det en 800 innom også på veien før den tid.

            Comment


            • #7
              Enig med Xilian. Ingenting er så kjedelig som å bruke masse tid på å lage en byggeblogg eller bruke energi på å legge ut et innlegg om et eller annet nytt, få 2-300 views og ikke mer enn en, kanskje to-tre kommentarer. Det frister ikke akkurat til gjentakelse. Ser flere som slutter å skrive her men som er veldig aktive på utenlandske forum, og det er fryktelig kjipt.

              Forøvrig burde kanskje denne diskusjonen bli skilt ut i en egen tråd! Align 800 fortjener vell en forumpost uten OT!

              Comment


              • #8
                Align T-Rex 800E

                Hvis man alltid skal ha det siste er det nok ett minus med oppdateringer.
                Jeg gidder ikke oppdatere bare for oppdateringens skyld med mindre det er noe galt med det gamle.
                Ellers er det jo f.eks logo som vel sjelden oppdaterer ett alternativ.

                Spent på hvor dyr den blir i forhold til logo 800 som tross alt kommer med vbar og yge.

                Sent from my iPad using Tapatalk HD
                Last edited by jonny; 29-08-12, 17:03.
                ---------------------------------------------
                Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
                Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
                Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
                Mikado logo 600 3D Vbar
                Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Trulsen View Post
                  Enig med Xilian. Ingenting er så kjedelig som å bruke masse tid på å lage en byggeblogg eller bruke energi på å legge ut et innlegg om et eller annet nytt, få 2-300 views og ikke mer enn en, kanskje to-tre kommentarer. Det frister ikke akkurat til gjentakelse. Ser flere som slutter å skrive her men som er veldig aktive på utenlandske forum, og det er fryktelig kjipt.
                  Forøvrig burde kanskje denne diskusjonen bli skilt ut i en egen tråd! Align 800 fortjener vell en forumpost uten OT!
                  guilty
                  ja sinns det er veldigt lite aktivitet på de noske forum ikke bara heli forum , eg med på volvo forum og de utenlandske ( svensk ) forum er mye aktivitet på de en de norske , kom igen folk vi mår vara mer aktivt , mer inspirasjon
                  Goblin 700 : vbar 5,3 pro
                  Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

                  HD 500 Cell : brain2

                  DX9

                  Comment

                  Working...
                  X