Announcement

Collapse
No announcement yet.

STM-Beaver

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • STM-Beaver

    Er det noen som har erfaring med STM-beaver? Skal snart bestille nytt fly, å syns dette så veldig fint og stabilt ut. Eller er det andre fly som egner seg bedre for en relativ nybegynner? Har nå et cessna 182 og en STM j3 Cub som jeg håndterer bra nå. Kunne gjerne tenkt meg et fly med minimum 150 vingespenn.

  • #2
    Det står jo litt i denne tråden.
    Olav Moe

    -- Uttrykket "flyinteressert ungdom" forteller ingenting om din fysiske alder. --

    Innholdet i min hangar, sånn ca

    Comment


    • #3
      nå klarte ikke jeg og linke riktig, men visst du søker på stm beaver og affa som skribent, så finner du svaret. har akkurat kjøpt denne selv, men ikke prøvd den enda. men etter videoen og dømme, så tror jeg dette er en veldig snill modell.

      Comment


      • #4
        Det ser iallfall ut som et stabilt fly. Har også kikket litt på Discovery, men ble fortalt at hvis man behersket et cessna182, så kunne det bli kjedelig. Noen som forresten vet om det er kraftigere motor i beaveren enn i cessna 182 141? Finner ingen info om motoren på beaveren..
        Last edited by koda; 01-09-12, 20:11.

        Comment


        • #5
          Ganske grei motorkraft i beaveren, noe som kommer greit med når den står på flottører. Tror beaveren er ett fint nr2 fly.

          Comment


          • #6
            Du bør seriøst ta enn titt på Multiplex Funcub. Stabilt som et fjell, men også meget akrobatisk. Kraften bestemmer du selv, jeg flyr med et moderat oppsett på omtrent 350 watt, men andre flyr den med det dobbelte og enda mer. Den har enorme flaps som gjør at den kan flys ekstremt sakte, særlig i litt motvind. Du finner mye info om den her på mfn, og her kan du se Multiplex sin egen demo video

            Comment


            • #7
              Den så fin ut den, men har sansen for litt større fly. Å den kostet jo litt. Hvordan er det i litt vind? Går den bra med original oppsett?
              Last edited by koda; 01-09-12, 20:42.

              Comment


              • #8
                Beaveren er ikke noen stor modell i det hele tatt. Vil si at funcubben er mer "massiv" og oppleves som større.

                Comment


                • #9
                  Får man fløttører til den? Kommer den som byggesett eller bare enkel montering?
                  Last edited by koda; 01-09-12, 20:56.

                  Comment


                  • #10
                    Et forslag, som kanskje er litt unna hva du ser for deg, men som jeg personlig mener må være et glimrende fly å fortsette med:

                    EF MXS 48". RCpro har den her:
                    Kristian Westgård
                    Nittedal

                    Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                    Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                    — Neil Armstrong

                    Comment


                    • #11
                      Funcub'en kommer som byggesett, det blir iallefall billigst. Den kommer også som såkalt "mottaker klar" versjon, men hvor mye av arbeidet som er gjort, vet jeg ikke. Man får også flottører til den, men det krever litt montering og tilpassing, så skal du ha det enkleste altenativet så er Beaveren vinneren.

                      Comment


                      • #12
                        Ser dem selger fun cuben for 2900kr nå. Hadde vært greit om den kom med bare enkel montering? Fikk se nå at dem selger dem i Sverige på autopartner for under 1000kr.
                        Last edited by koda; 01-09-12, 21:21.

                        Comment


                        • #13
                          Tror faktisk jeg heller litt mer mot funcub jeg. Da det ser om som landingsundersteller er mer solid der. Å man far jo kjøpt rr pakke, så man slipper all den liminga.

                          Comment


                          • #14
                            Ikke dumt, men for å ha sagt det så er det en smal sak å bygge en Funcub, det tar et par-tre kvelder. Du vil også spare en del kroner, særlig hvis du handler utstyr fra Hobbyking, men også om du handler i Norge. Multiplex tar seg MEGET godt betalt for elektronikken uten at den nødvendigvis er så mye bedre enn billigere alternativ.

                            Comment


                            • #15
                              Allt er liksom bare så mye enklere å bestille allt ferdig men vi får se. Driv å forhører meg litt om når dem får det inn igjen. Alle er utsolgt.

                              Comment

                              Working...
                              X