Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dave Platt Focke Wulf

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Har fått litt fremgang...

    Jeg har forsterket understellsbærere kraftig og planket vingen under. Nå jobber jeg med tuppen.

    Siden jeg hører på råd jeg får har jeg bestemt meg for å bygge inn flaps.. Jeg har funnet ut at tyskerne lagde flaps av tre og det gjør livet lettere for meg..

    Stian
    Attached Files

    Comment


    • #17
      Flott fly det der. Håper å få bygd en sånn igjen Tyskerne begynte med flaps av tre på D13 og Ta152H. Hele halepartiet ble også bygget av tre på slutten

      Click image for larger version

Name:	yellow02.jpg
Views:	1
Size:	144.3 KB
ID:	608705
      Last edited by Wulf; 17-08-14, 10:58.
      Balsa

      Comment


      • #18
        Aa fuck, det gjalt ikke A altså Jaja...semiscale da

        Comment


        • #19
          Har jobbet litt med vingetupper, flaps, balanseror og understellsdører.
          Attached Files

          Comment


          • #20
            Knoter litt med haleflater..Gjør meg klar til å lukke igjen der bak..
            Attached Files

            Comment


            • #21
              Kommer seg nå Stian
              Så det lå ett komplett sett på Ebay, men det var mange som la inn bud....
              Btw. Litt sent å si ifra, men buen nederst på sideroret til Platt tegningen er ikke helt riktig. Noe som irriterer meg når jeg ser på Ta152 jeg lagde
              Mulig jeg har spurt om det før, men hvor fikk du tak i cowlingen ??
              Last edited by Wulf; 26-10-14, 09:16.
              Balsa

              Comment


              • #22
                Uffda Det er mye som er feil med denne Platt...Heldigvis er jeg i litt "ikke så farlig" modus... Så lenge den er fin å fly er det greit..
                Cowlingen har jeg fått fra Bob Holman, er visst en Don Lien cowl.. Lurer på om han bruker den til sin forvokste BT FW i samme skala...Det er en A3 eller A4, men såvidt jeg forstår er cowlingene like, det er kroppene som har litt forskjellig lengde på A5 og oppover..

                Ja det er godt å få litt fremdrift Har holdt på en måned og litt med et seilfly i skala 1:2,5 og noen uker med Wilga 1:4. Bare bygge inn halen så er jeg klar for glassing!

                Comment


                • #23
                  Skal sjekke med Holman. Platt sin FW190 er nok det eneste byggesettet som er bra skalamessig. Har bare funnet feil med sideroret. Det er litt rart for modellen hans er riktig. Og han har brukt Arthur Bentley sine tegninger for å lage modellen. A5 og oppover har andre motorfester så motoren kom 15cm lenger frem
                  Balsa

                  Comment


                  • #24
                    Hva med denne da Wulf?

                    FW-190 D9 1/5 by fokkerc.com - RCU Forums

                    Den er basert på fabrikkstegninger og.
                    - Håvard Glad Andreassen
                    - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                    Comment


                    • #25
                      Brian taylor har jo også en veldig fin...Riktignok litt mindre...Men Bob selger en oppblåst en, ingen laserdeler til kroppen riktignok..

                      Understellet til Platt er altfor langt...stemte hvertfall ikke med lengden til BT..Derimot stemte størrelsen til BT og Sierra veldig godt overens..samme med haleretract og -hjul..

                      Hadde en litt knotete episode med herr platt så jeg er muligens noe negativt innstilt

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by flypilot View Post
                        Hva med denne da Wulf?

                        FW-190 D9 1/5 by fokkerc.com - RCU Forums

                        Den er basert på fabrikkstegninger og.
                        Det får tiden vise Håvard. Vingeprofilene til Rumen er hvertfall helt på jordet forløpig.
                        For dere som er på RCSB er nok denne Wulfen det mest ekstreme jeg har sett.
                        RCSB - Login
                        Balsa

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by Wulf View Post
                          Ja den der gjør seg bra på stuebordet...ikke noe som kommer til å fly noe spesielt bra tror jeg, men har tatt feil før, og er jo ikke feil at folk legger mye tid i detaljer, ikke tvil om at fyren har talent
                          - Håvard Glad Andreassen
                          - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by Wulf View Post
                            Det får tiden vise Håvard. Vingeprofilene til Rumen er hvertfall helt på jordet forløpig.
                            For dere som er på RCSB er nok denne Wulfen det mest ekstreme jeg har sett.
                            RCSB - Login
                            Dette er jeg helt enig i ! Kunne nok ikke tenkt meg å gjøre noe slikt sjøl med et modellfly, men det er artig at noen faktisk gjør det. Du snakker om kneskjelva ved første flight.
                            Last edited by toelarse; 27-10-14, 12:49. Reason: trykkleif

                            Comment


                            • #29
                              Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	132.5 KB
ID:	609637

                              Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	152.5 KB
ID:	609636

                              Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	141.0 KB
ID:	609635


                              Har knotet med halehjul..blir ikke skala tror jeg, men ingen som ser det... Denne bygges for å flys ikke for å være superskala.

                              og har begynt så smått å feste cowl
                              Last edited by Stian; 02-11-14, 21:05.

                              Comment


                              • #30
                                Dette blir da virkelig et veldig fint fly. Det med detaljene med halehjulet... i hele Norge tror jeg du kan telle på en hånd eller kanskje på noen fingre de som har så greie på FW 190 at de ser noen feil her. Fint det er flere som ser alternativet med elektro i Warbirds.
                                ( Håper du blir med til neste år ) Jeg er den eneste som fløy elektrisk 1/5 skala på stevnene i sommer og året før der også. Mange utenfor miljøet spør mye om set up og disse tingene etter at 1/5 Spitten har vært i lufta. Den går nemlig ikke dårlig...snarere tvert i mot

                                Comment

                                Working...
                                X