Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dave Platt Focke Wulf

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Lim, har faktisk brukt No More Nails ,med godt resultat
    Beklager, noe gikk galt

    Comment


    • #47
      Kjempefint at det kommer fram så mange alternativer til liming med midler uten løsemidler. Får handle inn noen av disse her. Kan jo rett og slett lime inn spanter og dra i dem etter et døgn eller to. Ser at det blir oppgitt limstyrke på 22kg kvadratsentimeter. Det burde jo holde til massevis av G Trans 7 har dem i standardbutikken hvor jeg kjøper smådeler/ skruer etc etc.

      Comment


      • #48
        Setter sammen det jeg har for å prøve å fyre opp litt motivasjon..!


        Jeg har også laget meg en liste over neste steg:

        1) Balanseror
        2) Flaps
        3) Canopy
        4) Våpendeksel
        5) Cowl
        6) Servoer i vingen
        Attached Files

        Comment


        • #49
          Slike jobbe lister lager jeg også når det går tregt med framdriften. Lurt ! Den blir fin den Focke Wulfen Håper å få Bates Mustangen opp på hjula jeg også snart for motivasjonens skyld først og fremst.

          Comment


          • #50
            Håper den blir fin ja og morro å fly tenker jeg

            Spørsmål til FWeksperter der ute..undersiden av balanseroret mitt er helt flatt...er det riktig eller må den tiltes litt opover mot tuppen?

            Stian

            Comment


            • #51
              De er flate under. Passer med washout som er bygget inn i vingeprofilen
              Balsa

              Comment


              • #52
                Stresser videre med cowl ( finnes det et godt norsk ord på denne? ) Skal lime inn denne lille saken, borre et lite hull i den og skru den fast til profilen foran våpenluken. Dessverre er det ikke helt eksakt lik form på kroppen til Platt og cowl til Holman så jeg limer på to små saker for å holde cowl inntil kroppen ved liming. Dette må limes med alt på plass og blir sikkert spennende.Click image for larger version

Name:	IMG_9400.jpg
Views:	1
Size:	28.2 KB
ID:	610856Click image for larger version

Name:	IMG_9399.jpg
Views:	1
Size:	38.0 KB
ID:	610857

                Comment


                • #53
                  Pokker ta Det klaffer dårlig med sånn jeg har pusset vingetuppene

                  Jaja..jeg får prøve å gjøre det beste utav det..

                  Takk for svar

                  Comment


                  • #54
                    Har tatt sin tid å komme videre...av den enkle grunn at jeg har fått nytt flyrom..datteren min blir større og trenger noe mer skikkelig. Siden det er helt umulig å få modeller og byggebord inn på et rom på omtrent halve størrelsen har jeg mått rydde ut av en bod jeg har under trappen....det har tatt sin tid.... Så har det gått en god del tid på og flytte over, montere garderobeskap etc, men nå er jeg endelig klar igjen! Jeg har fått det litt trangere, men modellene står i et eget rom uten å bli utsatt for store mengder balsastøv og jeg har nå dør direkte ut så det er lett å pusse ute. Føler det er like bra, kanskje litt bedre nå Og jenta mi er veldig fornøyd!!

                    Holder på med flapsen, har laget kontrollhorn av 1mm kryssfiner limt sammen til 2. De er pusset og formet bedre enn på bildet. hullene er også fyllt med lim for å mette og binde veden, så borrer jeg litt når limet tørker.
                    Attached Files

                    Comment


                    • #55
                      Du har noen fine byggeblogger ja.
                      Mvh Andreas
                      Stevensaero, glede i noen balsaflak.
                      PCM.at mye glede i litt carbon
                      Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

                      Comment


                      • #56
                        Takktakk
                        Jammen har jeg fått litt fremgang! Har limt inn tre-saken i cowling og når det tørker skal jeg lime inn en blokk av tre for å kunne drille hull til skrue som igjen holder cowlingen fast.
                        Attached Files

                        Comment


                        • #57
                          Jobber litt med cowling, viser seg at propell er 5mm utav senter, altfor mye. Cowl ser rett ut så det ser ut som om jeg må flytte motoren.. Har også lagt på en balsplate foran cockpit og lister langs sidene for å begynne med våpendekselet.

                          Har også sparklet en smule for å fylle i en del huller og ujevnheter.















                          Attached Files
                          Last edited by Stian; 24-05-15, 18:53.

                          Comment


                          • #58
                            Klarte ikke la vær å sette sammen hr Focke.. Jeg har skjært ut hull under våpendekselet, i utgangspunktet til batteripluggene, men funnet at jeg kan legge inn og ta ut batterier gjennom dette hullet. Min opprinnelige plan med å lage en uttagbar cockpit og cockpitglass for batteritilgang blir dermed skrotet og jeg kan lage en cockpit som er fast montert, fint for meg, mindre arbeid. Jeg har greid å glemme å lage plass til trykklufttank til understell og har klødd meg mang en gang i hodet og lurt på hvor jeg skal ha den/de..det ser ut som det blir en enkel sak å legge to tre små Robarttanker ned i hullet fremst under våpendeksel og med fylleventil lett tilgjengelig rett ved siden.







                            Attached Files
                            Last edited by Stian; 24-05-15, 18:51.

                            Comment


                            • #59
                              Jobber litt med cockpit og har pusset litt i "batterihullet". Tenker å spør "bestpilots" om jeg kan få hans tyske pilot uten ben..Kanskje lage sidepanelene og toppen av setet, men ikke full dybde cockpit..




                              Stian
                              Attached Files
                              Last edited by Stian; 24-05-15, 18:47.

                              Comment


                              • #60
                                Jobber litt med undersiden av vingen rett bak cowl..

                                Jeg hadde bestemt meg for ikke å lage overgang mellom ving og kropp for å spare tid, men på samme måte som jeg ombestmte meg for ikke å lage flaps har jeg ombestemt meg på dette òg...Kan bare ikke la det være..
                                Attached Files

                                Comment

                                Working...
                                X