Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forslag til lite hangfly.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Forslag til lite hangfly.

    Jeg er på utkikk etter et lite hangfly som kan fly i relativt lite vind.
    Jeg ser for meg noe mellom halvannen til drøye to meter. Hvis det nærmer seg to meter må det være todelt vinger.
    Det skal brukes på små hang og relativt lite vind.

    En mini elipse hadde vært helt ypperlig, men de er vel ikke så lette å få tak i lenger.

    Er det noen som har noen tips på noe rimelig og som er enkelt å skaffe i denne klassen?
    Try to keep the number of your landings equal to the number of your takeoffs.
    http://www.hadelandmodellflyklubb.net/

  • #2
    Et forslag er Multiplex sin EasyGlider
    Det har jeg ikke fått prøve på hang
    men er fin på thermik
    Min er Pro utgaven med motoroppsett fra Multiplex
    Hvis den blir for lett
    så kan ei gjengestang 8 mm legges inn i vingerøret
    som er ei karbonstang 10mm
    OAF
    Caliber 30FT MiniTitan
    Div Fly
    Radio Hitec Aurora 9
    www.ringerikemfk.com
    http://modelsport.no/

    Comment


    • #3
      Takk, men jeg tenkte på noe med litt mer "futt" i.
      Jeg har brukt opp to Easyglidere på hanget og kan bekrefte at de fungerer meget godt der. jeg har hatt mye moro med dem.
      Nå kunne jeg tenke meg noe lignende fly i glassfiber.
      Try to keep the number of your landings equal to the number of your takeoffs.
      http://www.hadelandmodellflyklubb.net/

      Comment


      • #4
        Da ville jeg kjøpt "Skua" fra Arthobby. Perfekt modell på hang når det er "null føre" eller lite vind. Den har utrolig bra flyegenskaper og er morsom å fly. Løp å kjøp! Du får tak i den hos RC-seilflysport
        Attached Files
        Ole Kr Follstad

        BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
        PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
        EF Extra 300 60"
        EF Extra 300 104" Eme120
        GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
        ESM Bearcat, NGH 38cc
        Phoenix p51D Mustang, Dle55
        Phoenix K8b, 1:2,5 6m
        Hangar 9 Piper cub 1\4
        Ask 21 1:3 5,7m helkompositt

        Comment


        • #5
          Saken er klar, du MÅ ha en Ocelot fra Ds-model!! Flyr på alt fra 3-17 m/s(sikkert mer vind og) avhengig av hvor my ballast du putter i. Den egner seg like godt på de minste og de største hang. Jeg kjøpte en gammel brukt når jeg lærte å fly på hang for 5 år siden. Den har vært med meg nesten alle turer siden da. Når er den utslitt etter maaaange harde landinger, og en ny ligger på Postkontoret og jeg skal hente den i morgen Du for den både med V hale og vanlig (Ocelot1). Jeg har hatt Ocelot1 og har bestilt den igjen, med flaps. Kan anbefales på det varmeste.

          Comment


          • #6
            Det var to interessante fly
            Ocelot har jeg egentlig kjennskap til fra tidligere. Det er jo et morsomt fly.
            Skua har jeg ikke sett noe på før, men likte det jeg så av videoer av den. Det ser ut til at den flyr i meget lite vind, men det går også an å ha det moro med den

            Med ett av disse har jeg et fly som kan brukes når det ikke er føre for Opusen.
            Try to keep the number of your landings equal to the number of your takeoffs.
            http://www.hadelandmodellflyklubb.net/

            Comment


            • #7
              Hei. Hva er prisen på Ocelot? Fant ikke noe på hjemmesiden. Nå det gjelder Art hobby sitt fly, sjekk litt byggebeskrivelsen på den.
              Ikke så mye Arf som vi vanligvis forstår som arf.
              Fly well-make my day!

              Comment


              • #8
                Originally posted by spacewalker View Post
                Hei. Hva er prisen på Ocelot? Fant ikke noe på hjemmesiden. Nå det gjelder Art hobby sitt fly, sjekk litt byggebeskrivelsen på den.
                Ikke så mye Arf som vi vanligvis forstår som arf.
                Den koster 2490,- hos Torbjørn & Kåre + frakt. Du sparer en 300-400 kr på å ta den inn fra DS model, jeg kjøpte den der. Han har ikke noen på lager nå, men skal produsere nye i oktober. Petr som driver det er veldig hyggelig og svarer altid på mail, dog på noe dårlig engelsk.
                Det er et fly du kan bruke på alle forhold, enkelt å ta med som fly nr 2 når en er ute. Det kan lønne seg, veeeeeeldig surt å ha gått langt og lenge, bare for å oppdage at en har tekniske problemer.

                Comment


                • #9
                  Takk. Jeg skal lukte grundig på den.
                  Fly well-make my day!

                  Comment


                  • #10
                    hmm, spørs hvor lite vind, men har egentlig bare et navn....Mini Ellipse
                    Lars Norberg

                    Comment


                    • #11
                      Som sagt i først post så ønsker jeg noe lignende Mini Ellipse, men de er vel ikke så lett å få tak i. Sist jeg sjekket (det er noen år siden) så lagde han bare noen få fly i året.
                      Vet du om de er blitt tilgjengelige igjen?
                      Hadde jeg fått tak i en ny Mini Ellipse hadde det vært det beste, men prisen må være fornuftig da.
                      Try to keep the number of your landings equal to the number of your takeoffs.
                      http://www.hadelandmodellflyklubb.net/

                      Comment


                      • #12
                        Forslag til lite hangfly.

                        Denne blir snart tilgjengelig...

                        Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1346967602.656791.jpg
Views:	1
Size:	143.3 KB
ID:	592727

                        Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1346967622.693856.jpg
Views:	1
Size:	149.0 KB
ID:	592728

                        Jeg flyr motorutgaven (med X tail) med ca 2kW, og den tåler det meste. Ikke flaps, men selv med mye motor og batteri (totalvekt på 1kg, hvorav motor, esc og batteri ca 550g) lander den i gangfart med spoilerons. Vingespenn er 134cm.
                        I hangaren:

                        SpeedFire F5B
                        X-plane fra www.yuri-models.com
                        Hawk F5B
                        MiniHawk (2stk)
                        3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
                        UM Stryker Q 180
                        FPV Raptor
                        EPO Cessna (156cm)

                        Comment


                        • #13
                          Sjekk denne:
                          Insect
                          Eller skal du ha det ultimate 2m flyet med 2-delt vinge, kjøp Espadita fra Euromodell..
                          -Jim Johansen-
                          Flyklart:
                          Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
                          Under construction:
                          Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

                          Comment


                          • #14
                            Hauptfenster

                            Tror de kan bestilels herfra, sikkert noe leveringstid men er usikker. Hva er fornuftig pris, synes hangmodeller koster skjorta uansett som regel, men bra er det jo:P
                            Lars Norberg

                            Comment


                            • #15
                              Sjekk ut sidene til T&K - her finner du en mengde bra modeller som ikke er for dyre heller:

                              RC-seilflysport


                              Tror også noen av modellen er lagervare i Oslo
                              Last edited by Quadrocopter; 07-09-12, 10:30.

                              Comment

                              Working...
                              X