Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lakk for Depron.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Sorry, er ikke Quick, men Duplicolor Aqua!
    OK. Da forstår jeg mer, det kunne vært verdt å teste. Er ikke så farlig om jeg fyller oppgangen og kjelleren med vaniljelukt.
    Vennlig Hilsen
    Arne Husby

    Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

    Comment


    • #17
      Vi er ikke en formell klubb. Er en gjeng entusiaster som samles i Sørkedalen. Og så får vi låne et lokale på vinteren på Hovseter (Hovseterstua). Alle er velkommen, spesielt yngre, som har lyst å begynne. Vi tilbyr opplæring med trainerkabel, og har noen skolefly også. Drømmen er en fast stripe i Sørkedalen, men vi møter visse byråkratiske hindringer. Men han som driver jorda på den store sletta, er grei. Bare vi ikke tråkker alt for mye på nysådd for-gress. Men vi kan bare fly elekto eller seilfly i Sørkedalen. Men vi lever godt med det. Er det noen som har lyst å lære mer, eller begynne med fly. Er det bare å møte på fellesarealet rett etter Bogstad Hovedgård. Fast møtetid, er siste torsdag i måneden, men det er alltid folk der. Når det er brukbart vær. Da får jeg ta en runde å kikke etter lakk i dag.

      Tusen takk !! Flott klubbside dere har, forresten !
      Vennlig Hilsen
      Arne Husby

      Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

      Comment


      • #18
        Mer om F-22

        F-22 er et morsomt fly. Som manøvrer utrolig bra. Og kan fly fort og i gangfart, dessuten er den største modellen lett å fly. Her er en tråd på RCG med den opprinnelige modellen, med masse tips: 6mmFlyRC Profile F-22 with Simple Thrust Vectoring

        Her er tråden med video og instruksjoner, for nybegynneren innen Depron. Har hjulpet meg mye: Foamboard Scratchbuild University

        Nå prata jeg meg litt bort fra lakk og maling, men det er gøy å prøve noe nytt. Bare synd kameraet tok kvelden. Men jeg legger ut bilder, når det er ordnet.
        Vennlig Hilsen
        Arne Husby

        Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

        Comment


        • #19
          Opprinnelig skrevet av GTI20
          har nå bygd noen debron kjærrer jeg også. bare brukt standard lakk fra europris jeg. funket fjell det også
          Husker du navnet på lakken fra Europris? Eller har de bare en type? Smallsize hadde selvfølgelig ikke den fargen jeg skal bruke.
          Kunne tenke meg sjatteringer av grått. Men jeg får se hvor mye arbeid jeg legger i første Depronkjerre.
          Vennlig Hilsen
          Arne Husby

          Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

          Comment


          • #20
            Har du airbrush/sprøytepistol? I så fall fungerer Tamiya acryl (og sikkert andre akrylfarger) bra. Da kan du blande og styre med farger som du vil samt at det vel er lettere å få militære farger.

            Comment


            • #21
              ellers kan du kjøpe lakk som brukes til motiv lakkering ...her er det et mylder av farger og jeg forsøkt en 3-4 fabrikanter og det spiser ikke depron...de er også veldig farge sterke
              Rune Gjelsnes
              Vikersund
              92624841

              Comment


              • #22
                Originally posted by ArneH View Post
                Husker du navnet på lakken fra Europris? Eller har de bare en type? Smallsize hadde selvfølgelig ikke den fargen jeg skal bruke.
                Kunne tenke meg sjatteringer av grått. Men jeg får se hvor mye arbeid jeg legger i første Depronkjerre.
                tak bare den de hadde i hylla jeg.. ikke ille på pris der de.. og kjøper du bare en og tester på en liten bit med depron først så ser du om det vil etse noe..
                syntes det er like gøy å se på som det er å fly
                carl goldberg ultimate
                DJI S900
                piper pawnie el kjærre


                Futaba 14SG
                diverse epp tjafs
                Per-Egil Furuseth

                Comment


                • #23
                  Det ble isoporlakk fra Elefun. Enkelt og greit, og helt sikkert. Lakken fra Europris ble for blank.
                  Last edited by ArneH; 11-09-12, 21:07.
                  Vennlig Hilsen
                  Arne Husby

                  Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                  Comment


                  • #24
                    Gikk selvsagt tom for lakk. Prøvde forskjellige Europris og en lakk fra Jernvaren som jeg hadde liggende på et stykke Depron. Alle typene etset små porer i Depronen. Skal ned å se hva som skjer når de har herdet.
                    Vennlig Hilsen
                    Arne Husby

                    Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                    Comment


                    • #25
                      En kamerat lakket med vanlig Tamaya hobbfarge. Kjøpt hos Small Size. Anbefales ikke, da resultatet ble blankt, og klumpete. Ikke pent. Brodren og jeg snakker om å spleise på en sprøytepistol. Tror det er løsningen. Selv om resultatet ble bra med boksene fra Elefun. Så har de begrenset med farger, og boksene er små.
                      Vennlig Hilsen
                      Arne Husby

                      Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                      Comment


                      • #26
                        Var det sprayboks eller med sprøytepistol?

                        Comment


                        • #27
                          Han lakket med boks. Det ble veldig blankt, og ujevnt. Men det kan jo være han har smurt på i store mengder, ser nesten slik ut. Lønner seg å være litt tålmodig, når man sprayer. Fant fort ut det. Flere tynne lag, ga god dekning og spredning.
                          Vennlig Hilsen
                          Arne Husby

                          Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                          Comment


                          • #28
                            Lakk for Depron.

                            Den greieste metoden jeg fant på depron modeller var vannbasert lakk type akryl maling.
                            Airbrush sprøyte fra hobbyking funker bra det.
                            For at det skulle holde bedre så penslet jeg på vannbasert lakk ble endel penere også
                            Min Hjemmeside..

                            http://sveininge.iflogg.com

                            Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

                            Comment


                            • #29
                              Click image for larger version

Name:	P1010463.JPG
Views:	3
Size:	90.9 KB
ID:	593559Hobbymaling fra Panduro, kan tynnes for sprøyte eller kostes med "svamppensel" Dette er 1 strøk.

                              Comment

                              Working...
                              X