Announcement

Collapse
No announcement yet.

Phoenix Mustang P51D 50cc

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Har ikke kommet så langt, monterte servoene til retract og sideror samt trottle i går. Blir motor det neste så får en se hva som må gjøres. Kjøpte Pitts potte PITTS POTTE FOR DLE 55 | RCPro.no siden orginalpotta visstnok skal bråke noe fælt. I tillegg har jeg kledd hele potta med 3mm rød silikonmasse som holder 300 grader og lagt over glassfiberduk. Det stod i RC M&E bladet at dette skulle dempe klangen i potta. Spent på resultatet.
    Pilot RC 29% Sbach 342 m DLE-55
    Phoenix Mustang P51D m DLE-55
    Blackhorse Spitfire Mk IX m O.S GF40
    Multiplex Minimag
    Multiplex Razzor
    Multiplex Rockstar
    Multiplex Shark
    Top Flite Piper Arrow O.S GT15 (ikke ferdig)
    Multiplex Profi TX 16
    Byggeblogger:
    http://www.lyngstad.synology.me/blog/index.php?

    Comment


    • #32
      Blir spennende å høre hvordan den eksosløsningen funker. Kanskje jeg kan gjøre noe tilsvarende på skalaeksosen min............................................... .................................................. .................................................. ...................den gan den dukker opp (men hver bestilling håndlages, så da tar det tid visst nok)

      Comment


      • #33
        Originally posted by arne.lyngstad@online.no View Post
        Har ikke kommet så langt, monterte servoene til retract og sideror samt trottle i går. Blir motor det neste så får en se hva som må gjøres. Kjøpte Pitts potte PITTS POTTE FOR DLE 55 | RCPro.no siden orginalpotta visstnok skal bråke noe fælt. I tillegg har jeg kledd hele potta med 3mm rød silikonmasse som holder 300 grader og lagt over glassfiberduk. Det stod i RC M&E bladet at dette skulle dempe klangen i potta. Spent på resultatet.
        Ok, blir spennende å høre om det blit noe forskjell på lyd med modifikasjonene dine. Jeg skal prøve med en pittspotte fra HK, tviler på at det er noe særlig demping men vi får se. Mulig jeg setter in keleo skalaeksos etterhvert, men der er det iallfall ikke mye demping tenker jeg.. men ser bra ut da=)
        Ole Kr Follstad

        BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
        PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
        EF Extra 300 60"
        EF Extra 300 104" Eme120
        GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
        ESM Bearcat, NGH 38cc
        Phoenix p51D Mustang, Dle55
        Phoenix K8b, 1:2,5 6m
        Hangar 9 Piper cub 1\4
        Ask 21 1:3 5,7m helkompositt

        Comment


        • #34
          Den Pits potta fra HK gir ingen lyddemping og løsner etter kun få turer. Jeg prøvde stort sett alt før jeg til slutt ga den opp og monterte caniater i steden, den dempet bra og løsnet ikke.

          Comment


          • #35
            Holder det ikke med locktite heller, samme bolter som orginalpotta?
            Har du plass da til et canister. Hvilken type og hvor kjøpte du canistere? Skulle gjerne sett bilde av montasje.
            Last edited by Leeds; 25-09-12, 06:42.
            Pilot RC 29% Sbach 342 m DLE-55
            Phoenix Mustang P51D m DLE-55
            Blackhorse Spitfire Mk IX m O.S GF40
            Multiplex Minimag
            Multiplex Razzor
            Multiplex Rockstar
            Multiplex Shark
            Top Flite Piper Arrow O.S GT15 (ikke ferdig)
            Multiplex Profi TX 16
            Byggeblogger:
            http://www.lyngstad.synology.me/blog/index.php?

            Comment


            • #36
              Det var i et helt annet fly en Cap 232 fra Phonix og med en DLA56. Men problemet med potta blir nokk det samme jeg prøvde med alle tenkelige typer av festestoff også locktite men uten hell. Aluminiumen i potta utviderseg mye mer en stålboltene når den blir varm og etter noen turer er potta helt løs.
              Nei det var ikke plass til canister så den ble montert under flyet men det fungerte utmerket i ca 200 turet før jeg kresjet hele flyet.

              Comment


              • #37
                Avstandstykkene mine DLE-55 orginal er på 68mm. Ifølge tegninga skal det være 165mm fra firewall til der spinner starter. Jeg måler da 169mm. Dette skal jeg klare å tilpasse enten ved å ta av 1,5mm i hver ende av hylsene elle la dem være så lange. Cowlingen kan jo justeres littegrann.
                Pilot RC 29% Sbach 342 m DLE-55
                Phoenix Mustang P51D m DLE-55
                Blackhorse Spitfire Mk IX m O.S GF40
                Multiplex Minimag
                Multiplex Razzor
                Multiplex Rockstar
                Multiplex Shark
                Top Flite Piper Arrow O.S GT15 (ikke ferdig)
                Multiplex Profi TX 16
                Byggeblogger:
                http://www.lyngstad.synology.me/blog/index.php?

                Comment


                • #38
                  Originally posted by arne.lyngstad@online.no View Post
                  Avstandstykkene mine DLE-55 orginal er på 68mm. Ifølge tegninga skal det være 165mm fra firewall til der spinner starter. Jeg måler da 169mm. Dette skal jeg klare å tilpasse enten ved å ta av 1,5mm i hver ende av hylsene elle la dem være så lange. Cowlingen kan jo justeres littegrann.
                  Jeg måler grovt ca 15cm fra firewall til fronten på cowling når den står i riktig posisjon. Jeg har en kompis som også bygger denne, og hans er lik som min. Måtte ned på 50mm standoff og dremle ut til forgasser i firewalln. Tydelig at det er gjort forandringer på dette kitet. Uvisst hvorfor...

                  Originally posted by bardp View Post
                  Det var i et helt annet fly en Cap 232 fra Phonix og med en DLA56. Men problemet med potta blir nokk det samme jeg prøvde med alle tenkelige typer av festestoff også locktite men uten hell. Aluminiumen i potta utviderseg mye mer en stålboltene når den blir varm og etter noen turer er potta helt løs.
                  Nei det var ikke plass til canister så den ble montert under flyet men det fungerte utmerket i ca 200 turet før jeg kresjet hele flyet.
                  prøvde du med epoxy? Jeg har gode erfaringer med det. Slet med en potte som løsna stadig vekk, men med epoxy løste problemet seg. Prøv å ta vekk pakning og bruk epoxy.
                  Last edited by ole.foll; 25-09-12, 13:00.
                  Ole Kr Follstad

                  BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
                  PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
                  EF Extra 300 60"
                  EF Extra 300 104" Eme120
                  GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
                  ESM Bearcat, NGH 38cc
                  Phoenix p51D Mustang, Dle55
                  Phoenix K8b, 1:2,5 6m
                  Hangar 9 Piper cub 1\4
                  Ask 21 1:3 5,7m helkompositt

                  Comment


                  • #39
                    prøvde du med epoxy? Jeg har gode erfaringer med det. Slet med en potte som løsna stadig vekk, men med epoxy løste problemet seg. Ta vekk pakning og bruk epoxy istedet.
                    Ja det ble også prøvd den ble svart og gikk i oppløsning etter noen turer.

                    Comment


                    • #40
                      Et lite spørsmål. Skal cowlinga stoppe akkurat der hvor den avtagbare cockpiten starter? I såfall er min montasje med 68mm standoff helt fin. Et par mm klaring til spinner.
                      Pilot RC 29% Sbach 342 m DLE-55
                      Phoenix Mustang P51D m DLE-55
                      Blackhorse Spitfire Mk IX m O.S GF40
                      Multiplex Minimag
                      Multiplex Razzor
                      Multiplex Rockstar
                      Multiplex Shark
                      Top Flite Piper Arrow O.S GT15 (ikke ferdig)
                      Multiplex Profi TX 16
                      Byggeblogger:
                      http://www.lyngstad.synology.me/blog/index.php?

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by arne.lyngstad@online.no View Post
                        Et lite spørsmål. Skal cowlinga stoppe akkurat der hvor den avtagbare cockpiten starter? I såfall er min montasje med 68mm standoff helt fin. Et par mm klaring til spinner.
                        Nei, den skal gå så langt inn slik at linjene på kroppen og cowling passer sammen, ellers ser det jo rart ut. Blir en overlapp mellom cowling og canopy på min iallfall.
                        Last edited by ole.foll; 26-09-12, 12:55.
                        Ole Kr Follstad

                        BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
                        PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
                        EF Extra 300 60"
                        EF Extra 300 104" Eme120
                        GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
                        ESM Bearcat, NGH 38cc
                        Phoenix p51D Mustang, Dle55
                        Phoenix K8b, 1:2,5 6m
                        Hangar 9 Piper cub 1\4
                        Ask 21 1:3 5,7m helkompositt

                        Comment


                        • #42
                          Tja, nå ser jeg at det er stor forskjell på linjene på de respektive linjene, umulig å passe på begge sider samtidig. Ser ut som han som satte på linjene i Vietnam har hatt en dårlig dag. Må nok lime på litt oracover for å få dette til å se pent ut. Men da blir nok standoffen å passe uansett
                          Ser jo og at pitts potta blir for bred til å gå inn under cowlinga dessverre. Orginalpotta er jo og for stor. Har noen et tips på potte som ikke kommer ut på siden av cowlinga?
                          Pilot RC 29% Sbach 342 m DLE-55
                          Phoenix Mustang P51D m DLE-55
                          Blackhorse Spitfire Mk IX m O.S GF40
                          Multiplex Minimag
                          Multiplex Razzor
                          Multiplex Rockstar
                          Multiplex Shark
                          Top Flite Piper Arrow O.S GT15 (ikke ferdig)
                          Multiplex Profi TX 16
                          Byggeblogger:
                          http://www.lyngstad.synology.me/blog/index.php?

                          Comment


                          • #43
                            Originally posted by arne.lyngstad@online.no View Post
                            Tja, nå ser jeg at det er stor forskjell på linjene på de respektive linjene, umulig å passe på begge sider samtidig. Ser ut som han som satte på linjene i Vietnam har hatt en dårlig dag. Må nok lime på litt oracover for å få dette til å se pent ut. Men da blir nok standoffen å passe uansett
                            Ser jo og at pitts potta blir for bred til å gå inn under cowlinga dessverre. Orginalpotta er jo og for stor. Har noen et tips på potte som ikke kommer ut på siden av cowlinga?
                            Ja, vanskelig å få det 100% perfekt på sidene, men linjene på cowling og kropp er ganske nøyaktig på min, så blir sånn ca 99%. Må nok desverre dremle ut litt i siden til pittspotte. Ganske trangt i snuta på mustangen. Kvier meg veldig for å skjære ut der, men med pittspotte er det eneste løsningen. Iallfall når man har motor med sideeksos. Kan evt lakke potte i samme farge som cowling, så synes det nesten ikke. Skulle hatt den nye dle55 RA med eksos bak. Da hadde man sluppet dette.
                            Ole Kr Follstad

                            BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
                            PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
                            EF Extra 300 60"
                            EF Extra 300 104" Eme120
                            GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
                            ESM Bearcat, NGH 38cc
                            Phoenix p51D Mustang, Dle55
                            Phoenix K8b, 1:2,5 6m
                            Hangar 9 Piper cub 1\4
                            Ask 21 1:3 5,7m helkompositt

                            Comment


                            • #44
                              Men den pittspotta som ble brukt av Rolv Leirro i Modellfly magasinet var helt skjult av cowlingen, kan det ha vært denne RCGF Pitts Potte for 50-55CC Bensinmotor - elefun.no - Radiostyrt hobby Den bygger kun 30mm ut av utblåsningen, det er jo 6 mm mindre enn den jeg har i dag og det kan være nok til å slippe å ødelegge siden.
                              Pilot RC 29% Sbach 342 m DLE-55
                              Phoenix Mustang P51D m DLE-55
                              Blackhorse Spitfire Mk IX m O.S GF40
                              Multiplex Minimag
                              Multiplex Razzor
                              Multiplex Rockstar
                              Multiplex Shark
                              Top Flite Piper Arrow O.S GT15 (ikke ferdig)
                              Multiplex Profi TX 16
                              Byggeblogger:
                              http://www.lyngstad.synology.me/blog/index.php?

                              Comment


                              • #45
                                Originally posted by Leeds View Post
                                Men den pittspotta som ble brukt av Rolv Leirro i Modellfly magasinet var helt skjult av cowlingen, kan det ha vært denne RCGF Pitts Potte for 50-55CC Bensinmotor - elefun.no - Radiostyrt hobby Den bygger kun 30mm ut av utblåsningen, det er jo 6 mm mindre enn den jeg har i dag og det kan være nok til å slippe å ødelegge siden.
                                Nei, Leiro måtte visst også skjære ut litt i sida på cowlingen sin for å få potta til å passe. Han brukte en pittspotte fra Troibulit. Vil tro det er en jtec potte, som forøverig er en av de beste pittspottene man får tak i. Det blir uansett ikke så ille som det høres ut som, og man kan evt lakkere potta i samme farge som cowling for best resultat. Dette er jo ikke noe hardcore skalamodell uansett, men perfeksjonist som jeg er vil jeg alikevel prøve å få det best mulig.
                                Legger ved ett par bilder fra produsenten.

                                Click image for larger version

Name:	res3ize.jpeg
Views:	1
Size:	17.9 KB
ID:	593386Click image for larger version

Name:	resizew.jpeg
Views:	1
Size:	23.5 KB
ID:	593387
                                Ole Kr Follstad

                                BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
                                PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
                                EF Extra 300 60"
                                EF Extra 300 104" Eme120
                                GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
                                ESM Bearcat, NGH 38cc
                                Phoenix p51D Mustang, Dle55
                                Phoenix K8b, 1:2,5 6m
                                Hangar 9 Piper cub 1\4
                                Ask 21 1:3 5,7m helkompositt

                                Comment

                                Working...
                                X