Announcement

Collapse
No announcement yet.

Motor oppsett Multiplex Funcub

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Motor oppsett Multiplex Funcub

    Hei har alt for lite peiling på elektro så det jeg lurer på er hvilket oppsett vil passe?
    Dette kanskje?
    Turnigy Aerodrive SK3 - 3530-1150kv Brushless Outrunner Motor

    11*7 apc prop har liggende

    TURNIGY Plush 30amp Speed Controller

    om noen kan hjelpe med dette?

  • #2
    30A blir for lite da oppsettet trekker mer enn det. Gå opp til 40A esc så har du samme oppsett som jeg har i min Funcub, og det har kraft nok til å hovre den og litt til. Jeg vet at andre har langt kraftigere oppsett på sine Funcuber, men jeg er fornøyd med dette oppsettet på min, da får man god flytid med billige 2200 mah batterier, og man holder vekten nede.

    Comment


    • #3
      Kan jeg da bruke hk red brick 50A som jeg har liggende?

      Comment


      • #4
        Det skulle funke knall det, er aldri feil å ha noen ekstra ampere å gå på.

        Comment


        • #5
          Litt of topic men hvordan kobles denne når du har esc med bec.
          TURNIGY 8-15A UBEC for Lipoly

          Comment


          • #6
            hvor glad er du i power? har 6-7 slike fly i drift i rc-vennegjengen, og de takler fint endel større motorer, skal sies at når du nærmer deg 1KW har motorene tendens til å stikke av fra flyet, så det er nok en anelse mye igjen, men 450-600W er fint, da kan du hovre, og klatre verticalt.

            har du tenkt å kjøre 3s eller 4s? hobbyking sin 40A (60A) med bec er fin i disse uansett btw, takler 2-6s

            Comment


            • #7
              visst det er bec på esc, så trenger du ikke bruke ekstern ubec.
              visst du vil bruke ekstern ubec må du koble vekk den røde ledningen på esc`, som skal inn i rx

              Comment


              • #8
                Originally posted by andersand View Post
                hvor glad er du i power? har 6-7 slike fly i drift i rc-vennegjengen, og de takler fint endel større motorer, skal sies at når du nærmer deg 1KW har motorene tendens til å stikke av fra flyet, så det er nok en anelse mye igjen, men 450-600W er fint, da kan du hovre, og klatre verticalt.

                har du tenkt å kjøre 3s eller 4s? hobbyking sin 40A (60A) med bec er fin i disse uansett btw, takler 2-6s
                Foreløpig ikke int i for mye power er snart 20 år siden jeg drev med dette men kjøpte en trex 450 for noen måneder siden og har fått lysten på fly igjen så får en se hvor mye som er glemt på 20 år. Har tenkt å bruke 3 s på den.

                Comment


                • #9
                  esc
                  HobbyKing 40A BlueSeries Brushless Speed Controller
                  motor + acc pack
                  NTM Prop Drive Series 35-30A 1400kv / 560w
                  NTM Prop Drive 35 Series Accessory Pack
                  prop, funker fint, kan gå opp litt i pitch også senere om du vil ha mere power.

                  JM 10x6 /254x152.5mm propeller

                  her slipper du ekstern bec, som bare er tull på 3s fly ellers funker analoge 929 servoer fint, og er billige

                  Comment


                  • #10
                    denne motoren bruker jeg, er den beste jeg har funnet til funcub, Den har 5mm aksling typisk turnigy motorer har 4mm aksling som bøyer seg veldig lett .
                    Emax motoren har power i bøttevis på funcubben, og skrufestene passer rett i .
                    Anbefales
                    EMAX 920KV Outrunner Brushless Motors W/ Prop Adapter Type Max-BL2815/09 | eBay
                    Min Hjemmeside..

                    http://sveininge.iflogg.com

                    Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

                    Comment


                    • #11
                      Den Emax motoren virker meget bra, og du får den i Norge til en meget god pris EMAX BL2815 - Hobby24.no - Alt innen r/c utstyr

                      Comment


                      • #12
                        Motor oppsett Multiplex Funcub

                        Det er den beste motoren jeg har hatt i min funcub den tålte. Et møte med et autovern også hehe
                        Min Hjemmeside..

                        http://sveininge.iflogg.com

                        Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

                        Comment


                        • #13
                          har tilgode å drepe 4mm shaft, men man får extra shaft for <1USD,...

                          Comment

                          Working...
                          X