Announcement

Collapse
No announcement yet.

Byggetråd/diskusjonstråd: Mikado Logo 600 SX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Gratulerer, Trulsen! Jeg har aldri flydd Logo 600 selv, men jeg har sett heliet i lufta mange ganger. Og det flyr veldig bra! Og de jeg vet om som har dette helikopteret er strålende fornøyd. Det er vel grunn til å håpe at du blir det også
    Hva er inntrykket nå da, etter at du både har skrudd på det og flydd det?
    Kristian Westgård
    Nittedal

    Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


    Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
    — Neil Armstrong

    Comment


    • #32
      Originally posted by jonny View Post
      video!
      Dere har flott utsikt må jeg si.

      Hva synes du om logoen da?
      Jeg liker min bedre for hver tur.


      Video skal bli!




      Jeg syns logo er knall å fly, men har mine bemerkninger. Den er relativt dyr sammenlignet med mye annet. Mye plastikk for den som syns det er negativt. Jeg syns det er litt både og. Plastikkramme er greit nok, men den er litt knotete å sette sammen og den føles litt "billig". Når den er skrudd sammen forandres det inntrykket totalt. All elektronikk er godt skjult om man kan si det på den måten og det gjør at hele helikopteret virker mer ryddig. Det er jeg opptatt av! Når drittværet kommer skal jeg kutte alle servokabler for å gjøre oppsettet ennå penere. Kommer også til å bytte til v-bar siden det lyyyyser v-bar på canopyen! Også litt knotete med alle skimsa på hoveddrevet og hovedmasta sammenlignet med feks Compass. Der er det mye lettere å få alt sammen osv. Så jeg mener compass er lettere å skru på. Liker også hodet bedre på compass men er slett ikke misfornøyd med logo heller for å si det slik.. Og så er det litt knotete å ta av og på batteriene, men det er nok sikkert en vanesak også.

      Men alt i alt godt fornøyd. Ble raskt "kjent" med det og det oppleves veldig lett i luften. Halen sliter litt med å holde i enkelte øvelser spesielt tic tocs. Som dere ser på videoen var det mye av dette og litt av det var for å sette opp alt skikkelig..


      Tar meg selv i gjøre for få øvelser når jeg flyr. Nå går det i å øve meg på opp ned baklengs, og det turte jeg ikke med Logoen!

      Menmen, videoen gir jo et lite inntrykk av hvordan den flyr. Jeg er fornøyd!

      Comment


      • #33
        Grattis med maiden!

        Jeg synes og shims er litt pes om du må bytte hoveddrev eller noe. Men siste gang jeg åpnet der lot jeg det være bittelitt slakk i hoveddrevet. Slik jeg forstår så foreskriver de en slakk der på Xxtreme, så hvorfor ikke på 600 og. Såpass trang mesh jeg har på hoveddrevet (slik jeg beskrev over her) så gir den lille slakken litt rom for eventuelt kast i hoveddrevet. Om det egentlig har noe for seg vet jeg ikke, men det er lettere å sette sammen da og jeg har ikke merket noe som helst negativt ved å gjøre det slikt.

        Plastikk her og der er jo normalt sett på som litt El kjipo, men på Mikado er det ingen grunn til å tenke den tanken etter min mening. Det er kun halegriperne jeg har valgt å bytte ut med alu.
        arhennie

        MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
        http://hadelandmfk.no/
        www.henniehobby.no/arne

        Comment


        • #34
          Re: Byggetråd/diskusjonstråd: Mikado Logo 600 SX

          Synes det ser ut som om halen slår ut til venstre.
          Hadde halen vært svak burde den gått til høyre.
          For høy precomp?
          ---------------------------------------------
          Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
          Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
          Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
          Mikado logo 600 3D Vbar
          Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

          Comment


          • #35
            Re: Byggetråd/diskusjonstråd: Mikado Logo 600 SX

            Originally posted by jonny View Post
            Synes det ser ut som om halen slår ut til venstre.
            Hadde halen vært svak burde den gått til høyre.
            For høy precomp?
            Den gjør ikke det Jonny. Ser det kan se slik ut. Dette var vell aller første tur og null expo på halen + veldig store utslag. Den var veldig følsom der kan du si.

            Plastikkhalen er egentlig helt grei. Null slarke og går utrolig presist uten antydninger til lugging etc. Kommer nok ikke til å bytte denne ut med det første. Er det enkelt å få fatt i karbonbom til denne? Er litt lysten på det med tanke på vinteren og halereim.

            Har bare ett sett med batterier nå på 12s3000. Tror jeg går for 12s3300 eller deromkring. Det burde gi meg i underkant av 6 min ish. For første gang på lenge er jeg sykt giret på å fly, så håper været holder seg fremover

            Comment


            • #36
              veldigt bra flyging ,
              Goblin 700 : vbar 5,3 pro
              Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

              HD 500 Cell : brain2

              DX9

              Comment


              • #37
                Originally posted by Trulsen View Post
                ...Er det enkelt å få fatt i karbonbom til denne? Er litt lysten på det med tanke på vinteren og halereim.
                Jeg bruker Raptor 90 hale som jeg kapper til rett lengde.
                Den er en anelse tykkere enn orginalen så jeg har funnet det nødvendig å shimme halekassa for å beholde "platene" parallelle. Hvis ikke går lagrene til haleakslingen fort. Tror jeg endte opp med ca 2,5mm om jeg husker rett...

                Originally posted by Trulsen View Post
                Har bare ett sett med batterier nå på 12s3000. Tror jeg går for 12s3300 eller deromkring. Det burde gi meg i underkant av 6 min ish. For første gang på lenge er jeg sykt giret på å fly, så håper været holder seg fremover
                Jeg flyr med 4000 batterier og synes ikke det blir for tungt.
                Om du synes festing av batterier er plundrete (jeg syntes det tidligere) så kan du sette sammen to batterier til én lang kubbe. Jeg bruker krympestrømpe som jeg legger rundt to batterier. Da blir batteribytte veldig enkelt. Bruker kun 2 stropper.
                arhennie

                MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                http://hadelandmfk.no/
                www.henniehobby.no/arne

                Comment


                • #38
                  Re: Byggetråd/diskusjonstråd: Mikado Logo 600 SX

                  Originally posted by arhennie View Post
                  Jeg bruker Raptor 90 hale som jeg kapper til rett lengde.
                  Den er en anelse tykkere enn orginalen så jeg har funnet det nødvendig å shimme halekassa for å beholde "platene" parallelle. Hvis ikke går lagrene til haleakslingen fort. Tror jeg endte opp med ca 2,5mm om jeg husker rett...



                  Jeg flyr med 4000 batterier og synes ikke det blir for tungt.
                  Om du synes festing av batterier er plundrete (jeg syntes det tidligere) så kan du sette sammen to batterier til én lang kubbe. Jeg bruker krympestrømpe som jeg legger rundt to batterier. Da blir batteribytte veldig enkelt. Bruker kun 2 stropper.
                  Takk for tips! Skal ta å lage meg en slik kube ja! Kjøper du krympestrømpe her på berget? På pakken jeg fikk stod det 10s4000 maks/12s3300 maks. 12s4000 er jo en god del over det som er vanlig på 600 men kanskje det er ok likevell slik det er nå balanserer heliet helt perfekt med to 6s3000. Vil ikke den blir fremtung med 4000? Får ikke batteriene lenger bak enn jeg har de nå faktisk..

                  Comment


                  • #39
                    Jeg husker ikke åssen de balanserer. Har ikke vært så nøye på det. Men det kommer jo litt an på lenden på batteriene du kjøper hva for mulighet du har til å flytte på de. Men du trenger ikke noe sinnsyk C-rating på de. Når mine batterier var nye merket jeg null forskjell på nano tech 25C og 45C bortsett fra at 25 var betydelig lettere. Nå er 25C batteriene snart 2 år gamle og de yter klart mindre. Men jeg bruker de fortsatt...

                    Jeg har funnet krymp her hjemme, på Elfa. Men jeg ville ha gjennomsiktig som kostet sjukt med penger. Så jeg har kjøpt hos Lindinger i Østerrike. Ellers har muligens HobbyKing kommet med noe nå..?
                    arhennie

                    MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                    http://hadelandmfk.no/
                    www.henniehobby.no/arne

                    Comment


                    • #40
                      jeg bestilte akkuratt 24 fot med 4" og 24 fot med 5" fra usa med gjennomsiktig krympestrøme, er for å lage 6+2 +6+2 16s "stickpacks"

                      med shipping og alt kom det på 33USD, selve greiene kom på 22USD

                      kan linke til ebay auksjonen om du trenger, ikke mottat enda, men er jo bare en uke siden ordre
                      Last edited by andersand; 15-10-12, 11:42.

                      Comment


                      • #41
                        hva c rateing på batterier angår, og vekt.

                        VEKT har mye å si, du skal akselerer deakslerere, så man vil ha nok C til at det går, men ikke for mye, da det er dødvekt, om du har en PL8, og cycler pakker noen ganger når de er nye, og brukte får du en opplevelse av tilstanden.

                        eksempel

                        på min 700E med 120A esc og 750mx motor, på ca 2250rpm headspeed får jeg da flydd <5 min til 30% på nye hyperion 35c 5000mah, mens jeg på nano-tech 35c 4500 får flydd hele 5:10-5:30 litt avhengig hva jeg driver med.

                        samme pakkene, på trex550 får 4500 pakken faktisk 1 minutt! mere flytid, og er vesentlig raskere/bedre i luften.

                        har prøvd noen nano-tech 65 5000 pakker også, ikke veldig imponert, desverre lyver de aller fleste produsenter kraftig på disse tallene, 25c, og 35c pakker (av og til 45c) er i nærheten å yte hva de lover.

                        i snitt på nye 35c 4500 nanotechs har de en reeel C rateing på 31-33C, på 45c pakker får jeg snit 35-37c, så her dabber de allerede av. på 25c pakker har jeg målt snitt rundt 23-25, så disse stemmer best.

                        Om du har en pl8 og cycler pakke, dvs storage charge/accurate charge, evnt lager egen cycle program, innebygde 7% cyclen de har default er jeg ingen tilhenger av med mindre du prøver redde gammel pakke eller er veldig usikker på kapasiteten
                        På en 4500 pakke, bør du se 2050-2100mah fra full til storage charge, lader du den opp, vil du se du får inn 2150-2200mah ca inn
                        På en 5000 pakke, bør du se 2200-2250mah fra full til storage charge, lader du den opp, vil du se du får inn 2300-2400mah ca inn

                        Hva pakker angår er 35c nanotech 4000 og 4500 fine, men 5000 pakken har tyngre/eldre celler, så du får ikke egentlig noen geviinst i flytid, og det er bare dødvekt som akslerers/dekaslereres. Dette gjelder også mange andre merker/produsenter, det er lurt å se på wattimer per gram.

                        Klar har jeg valget mellom en 65c 3700 og en 35c 4500 og de veier det samme, velger jeg sistnevnde, da hobbylipo ca aldri yter det de lover, og det er lettere å få ut flere A på høyere mah.

                        Mange flyr fortsatt på 5000, og høye C rateings, rett og slett fordi de ikke forstår hvordan lipo kjemi/elektro virker, eller relasjonene mellom C, A, mah, Watttimer, vekt osv.

                        Lagring, mange har altfor små ladere, dvs laderne i seg selv er store nok, men de bruker så lang tid, folk tar da ofte og lader batteriene si i uka, eller søndag og lignende etter endt flygning, dette er sikreste måtene å drepe batterier! interne cellemostanden går opp, og kapasiteten på cellene går ned, i tilegg mister batteriet sin egenskap til å holde på sine 4.2V etter lading. Å la 700 pakkene sine ligge fulladet, i romtemp er så langt fra optimalt som man får det, i tilegg til mest mulig farlig, da de inneholder maksimalt av energi.

                        Nøkkelord er storage charge, og aller helst i kjøleskap på 2-3 grader celsius. Fly de ned er seff også morsomste måten, men om man ikke får tatt siste flighten, er det bare å dunke lader i storage modus.
                        har en research paper pdf som har test/utregninger på alle mulige forhold, skal se om jeg finner den igjen, var spennende lesning for liponerden i meg
                        Last edited by andersand; 15-10-12, 11:46.

                        Comment


                        • #42
                          Re: Byggetråd/diskusjonstråd: Mikado Logo 600 SX

                          Jeg kjører gens Ace 3300 12s 30c.
                          ---------------------------------------------
                          Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
                          Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
                          Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
                          Mikado logo 600 3D Vbar
                          Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

                          Comment


                          • #43
                            LiPo nerd med PL8 lader eller ikke T-rex 700E på 12S og T-rex 550E på 6S er begge maskiner som krever mye av batteriene. Logo 600 er til sammenlikning ikke kravstor på batteriene. I allefall ikke om man klarer seg med moderate turtall. Den tåler vekten av litt tyngre batterier godt så derfor flyr jeg med litt større kapasitet på Logo enn hva som er mer vanlig på andre 600 maskiner. I tillegg Er ikke strømtrekket så stort at man behøver de store C-ratingene om man flyr f.eks 12S 4000. Det er i allefall min erfaring. Men mulig andre Logo eiere med hardere flystil enn meg har andre erfaringer...
                            arhennie

                            MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                            http://hadelandmfk.no/
                            www.henniehobby.no/arne

                            Comment


                            • #44
                              Med 12s 4000mah pakker på 600 maskin, har man uansett masser av A og futt, selv med laaav C

                              Får jo ganske mye fordel av bare å gå fra 10 til 12s også.

                              Hvordan opplevde du3300 vs 4000 12s på denne? Hvordan oppleves de 210-220 grammene i pakkevekt hva flytid og feeling i 3d angår?

                              Comment


                              • #45
                                Om det er meg du spør så har jeg aldri flydd Logo på 3300. Jeg har hatt 4000 bestandig. Men som nevnt så har jeg både 25C og 45C der vektforskjellen totalt ca 120g. på et sett med to batterier, og jeg har egentlig ikke merket noen forskjell på om jeg flyr på 25C eller 45C pakkene. Et sett 3300 45C ville forøvrig veid ytterligere 120g. mindre, men jeg synes Logo'en kjennes svært lett allerede som den er, så å ofre flytid for å få den enda lettere kunne jeg ikke tenke meg.

                                Nå skal det og sies at Logo er eneste elektro 600 maskin jeg noengang har flydd så jeg vet egentlig ikke hvor lette eller tunge konkurentene kjennes på 3000 eller 3300 som er vanlig. Men jeg har en annen 600 maskin på byggebordet som skal flys på 3300 så jeg får straks noe å sammenlikne med
                                arhennie

                                MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                                http://hadelandmfk.no/
                                www.henniehobby.no/arne

                                Comment

                                Working...
                                X