Announcement

Collapse
No announcement yet.

Byggetråd/diskusjonstråd: Mikado Logo 600 SX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Originally posted by arhennie View Post
    Men jeg har en annen 600 maskin på byggebordet som skal flys på 3300 så jeg får straks noe å sammenlikne med
    Fortell! byggeblogg!

    Jeg pleier låne bort heli, så du kan få prøve min 6HV en dag vi noen gang flyr sammen, 2500rpm headspeed, med 4035-560 scorp, 120A esc, 2650 45c 12s og totalvekt på 3501gram viste seg å være overaskende gøy :>

    Comment


    • #47
      Det skal bli en MI test av den saken der så følg med der Vet ikke hvem utgave jeg rekker å komme med i, men følg med. Men for de som har interesse av det og ikke leser MI så tenker jeg at jeg lager en tråd på den her også. Da i ettertid, men med litt ekstrabilder og sikkert en film eller to

      Ellers takk for tilbud, men jeg låner aldri andres heli
      Det er så inn i hampen surt om jeg skulle kræsje andres maskin, uansett hvor mye eieren måtte bedyre at det er ok.
      arhennie

      MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
      http://hadelandmfk.no/
      www.henniehobby.no/arne

      Comment


      • #48
        Re: Byggetråd/diskusjonstråd: Mikado Logo 600 SX

        Hadde en spesiell opplevelse nå. Når jeg fløy så fikk jeg en liten forstyrrelse. Det tenkte jeg bare var fordi jeg er for lat til å ha festa ledningen for jording av bommen. Så fløy jeg videre og plutselig ble høgre aileron servo mongo. Den ville ikke virke på et vis. Den virka men med svært begrensa utslag det resulterte i en ganske spennende auto fra 50 meter ish. Det gikk greit men hadde veldig liten kontroll på swashplata. Når jeg landa var swashen skeiv og høyre aileron servo som sagt mongo. Når jeg tok ut og inn batteriet var alt i skjønneste orden men nå er jeg usikker om jeg tør å teste det igjen!? Kan dette skje pga halebommen ikke er jorda!? Halekassa er jorda til bommen men ikke bommen til motorfestet..
        Last edited by Trulsen; 16-10-12, 15:31.

        Comment


        • #49
          er det 100% nye servoer? eller kan signalledning ha snitt/kutt/lignende? er jo plastramme, så man må evnt jorde hele kretsen da rammen ikke leder, verdt forsøk, men syyyyyyykt kipt å teste, hadde testet myeeee på benken før jeg sendte det opp

          Comment


          • #50
            Re: Byggetråd/diskusjonstråd: Mikado Logo 600 SX

            Originally posted by andersand View Post
            er det 100% nye servoer? eller kan signalledning ha snitt/kutt/lignende? er jo plastramme, så man må evnt jorde hele kretsen da rammen ikke leder, verdt forsøk, men syyyyyyykt kipt å teste, hadde testet myeeee på benken før jeg sendte det opp
            Servoene er helt nye. 8 turer totalt på de nå. Kanskje jeg skal rett og slett bytte ut den servoen. Men sånn teoretisk sett, kan det være pga statisk elektrisitet? Hmm...

            Comment


            • #51
              Byggetråd/diskusjonstråd: Mikado Logo 600 SX

              Sjekk logg og jord til motorplata.
              Er det statisk hit bør du vel få checksum error tror jeg.
              Men hvis du har jorda fra halerotor til bom, men ikke videre så har du vel laget en liten van der graaf generator
              Last edited by jonny; 16-10-12, 16:31.
              ---------------------------------------------
              Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
              Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
              Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
              Mikado logo 600 3D Vbar
              Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

              Comment


              • #52
                bx logger ikke noen ting vel :/

                Comment


                • #53
                  Byggetråd/diskusjonstråd: Mikado Logo 600 SX

                  Bx ja... Fint med vbar
                  Den loggen og vibrasjonsanalysen er nesten grunn nok alene til å kjøre vbar.
                  ---------------------------------------------
                  Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
                  Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
                  Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
                  Mikado logo 600 3D Vbar
                  Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

                  Comment


                  • #54
                    Re: Byggetråd/diskusjonstråd: Mikado Logo 600 SX

                    Da skal det byttes til vbar i kveld den dag! Jeg klarer ikke fremprovosere feilen en gang til. Hva skal jeg gjøre? Er skeptisk til å fly en jeg nå Bytter til vbar og jorder bommen til motorfestet i kveld før neste prøvetur. Er dog drittskeptisk på om det er servoen som er ødelagt? Det er jo digitale servoer. Kan statisk elektrisitet gjøre at de blir ute av sync på et vis? Hmm..

                    Comment


                    • #55
                      Re: Byggetråd/diskusjonstråd: Mikado Logo 600 SX

                      Statisk elektrisitet kan vel fucke med det meste som har microkontrollere og kjører kode vil jeg tro. Er ikke lett å si hva som har skjedd. Spørs også hvor det står over. Selv en 5v linje kan det vel slå over til så lenge differansen mellom strømmen er stor nok.
                      Strømmen tar alltid letteste vei, og rammen din er plast som neppe leder.
                      Skal dog sies att jeg ikke er elektriker, men har fiklet litt med microkontrollere og elektronikk som hobby.
                      Last edited by jonny; 16-10-12, 17:12.
                      ---------------------------------------------
                      Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
                      Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
                      Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
                      Mikado logo 600 3D Vbar
                      Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

                      Comment


                      • #56
                        kom hjem nå, hadde maseeeee shrinkwrap, skrik om du vil ha litt for stickpacks :> 24 fot er ganske mye :>

                        Comment


                        • #57
                          Re: Byggetråd/diskusjonstråd: Mikado Logo 600 SX

                          Originally posted by andersand View Post
                          kom hjem nå, hadde maseeeee shrinkwrap, skrik om du vil ha litt for stickpacks :> 24 fot er ganske mye :>
                          Post et bilde av en stickpack da!

                          Comment


                          • #58
                            hum, jeg må mekke enten en bitteliten extension, harness, eller noe lurt, men potensiale for sykt mye diggere pakkeskifter fremover, Jeg skulle krympe, men kom på at varmepistol har jeg bare på verkstedet ikke her, men dere skjønner tegninga

                            Click image for larger version

Name:	280996.jpg
Views:	1
Size:	47.5 KB
ID:	594056
                            Click image for larger version

Name:	743960.jpg
Views:	1
Size:	95.8 KB
ID:	594057
                            Click image for larger version

Name:	394620.jpg
Views:	1
Size:	100.5 KB
ID:	594058

                            Comment


                            • #59
                              Jeg klipper hull i krympen for å få kablene ut. For mye forlengelser på kablene er veldig uheldig for ESC kondensatorene.
                              arhennie

                              MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                              http://hadelandmfk.no/
                              www.henniehobby.no/arne

                              Comment


                              • #60
                                Lenge siden siste oppdatering fra min side i denne tråden, men jeg kan anslå at jeg har flydd den ca 50 turer totalt nå og jeg kan ikke si meg annet enn veldig fornøyd! Det er en fryd å fly elektro med governor, noe jeg ikke hadde på 6HV. Det er veldig stille i lufta og jeg har myye power fra motoren. Turtallet er veldig gjevnt i 6 min ish takket være bra batterier og god governor!

                                Den er veldig presis i lufta og lager feeete blade farts på lavt turtall Å slippe å messe med BEC eller mottakerbatteri er superdeilig, i tillegg var det en fryd å sette den opp med v-bar og S-bus. Omtrent ingen kabling omtrent og etter Arhennie sitt tips gikk også kabling av ESC kabel som en drøm!


                                Vi to har vært på isen i dag og koset oss masse. Jeg er superhappy med logo så langt!


                                Click image for larger version

Name:	2012-12-09 13.55.03.jpg
Views:	1
Size:	89.3 KB
ID:	595211

                                Comment

                                Working...
                                X