Announcement

Collapse
No announcement yet.

Er Phoenix rc-sim v4 beste kjøp?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Er Phoenix rc-sim v4 beste kjøp?

    Nylig anskaffet meg en blade 300x (heli) og skulle bruke kvelden på simulator og fyra opp min trofaste aerofly professional delux v1,8.
    denne har vært i huset så lenge at jeg ikke husker når den kom ut, sikkert rundt 7 til 10 år siden!

    * har virket ok for fly trening, men i kveld skulle jeg som elt blank på helikopter sette opp min dx7 og fly litt før maiden på blade'n
    fikk satt opp det meste men hovring er nesten umulig da dt virker som utrolig dårlig oppløsning på stikken for throtle/pitch. går enten rett opp eller rett ned!

    * ser ut at Phoenix 4 er noe av det hote om dagen, skal jeg løpe til smallsize på mandag og kjøpe denne pakken til 1000kr?
    http://shop.smallsize.no/product_inf...c0719ffc4932f5

    skal brukes sammen med dx7 og dx5 og om mulig den gamle futaba FF6 som bor i stua, har adapter så den er spektrum dx kompatible som trainer slave.
    Har vel også skjed noe utvikling pådette feltet siste åra skulle jeg tro?

    Er pris/ytelse her ok eller andre bedre?
    Last edited by AudunJ; 29-09-12, 22:58.
    Audun Johnsrud
    Nittedal - HMFK

    * Flyr divserse planker og noen visper.
    En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

  • #2
    Jeg har den og synes det fungerer meget bra, + er jo at stortsett alt av blade helier er på den

    Comment


    • #3
      Jeg aner ikke noe om de andre simmene, men har Phoenix 4 selv. Liker den godt. Det blir aldri som å fly et ekte heli, men for å øve inn øvelser og trene muskelminne er det perfekt. Og så er det bra å ha på regnetunge, forblåste og bekmørke høstkvelder.

      Du må bruke en egen dongle for å få Phoenix til å funke. Den følger med i pakka. Men du slipper å kjøpe radio - dx7 er helt perfekt.
      Kristian Westgård
      Nittedal

      Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


      Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
      — Neil Armstrong

      Comment


      • #4
        Hvorfor skal det alltid være søndag, når jeg skal kjøpe noe jeg vil ha nå?
        Vel blir vel en tur til strømmen for å henta nødvendig sw da.. Det er jo lovet mange høst kvelder framover...
        Audun Johnsrud
        Nittedal - HMFK

        * Flyr divserse planker og noen visper.
        En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

        Comment


        • #5
          Jeg har Phoenix 4 og synes den er helt topp. Adapteret som følger med passer Spektrum.
          MVH

          Jon Gunnar Wold

          Comment


          • #6
            Phoenix 3.x/4.x er veldig bra
            RealFlight 5,6 er bra
            Reflex XTR 3D synes jeg er noe ortnli' møl

            Flere har jeg ikke...
            Tom I. Arntsen

            Comment


            • #7
              Er Phoenix rc-sim v4 beste kjøp?

              Jeg burde også ha kjøpt meg en simulator for vinteren. Hvilken vil dere anbefale av siste til realflight og siste til phoenix da?
              Frank Thingelstad
              2050 Jessheim

              Comment


              • #8
                phoenix v4 kom i hus i kveld og eter at unga fikk prøvd seg ferdig var det min tur, joda det har skjed litt på kvaliteten de siste åra.
                Spesielt imponert over hvor grundig men enkelt det var å få dx5 sattopp mot interfacet osv.
                Click image for larger version

Name:	20121001_220350.jpg
Views:	1
Size:	83.3 KB
ID:	593494

                Eter noen timers flyvning, stiller det seg noen spørsmål ref online flyging osv.
                Kan noen gi litt mer detaljer rundt dette, hva er det man kan gjøre online osv..

                Laster ned det jeg fant av oppdateringer, men litt skuffet over at jeg ikke fant eks sebart sebash 342 osv, eller min pz f4 wildcat.
                Finnes det noen sider på nett med flere modellereller er alt kun via produsenten..

                Spesielt vil jeg ha min blade 300x, ikke bare flybar modeller...
                Alt i alt, har vel spart inn mange tusen i helikopter krash allerde i kveld så da er jo investeringen lønnsom alerede...
                Audun Johnsrud
                Nittedal - HMFK

                * Flyr divserse planker og noen visper.
                En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by TapZ View Post
                  Jeg burde også ha kjøpt meg en simulator for vinteren. Hvilken vil dere anbefale av siste til realflight og siste til phoenix da?
                  Ett mitt syn er Realflight best på fixed wing, Phoenix på visp.

                  Originally posted by AudunJ View Post
                  Eter noen timers flyvning, stiller det seg noen spørsmål ref online flyging osv.
                  Kan noen gi litt mer detaljer rundt dette, hva er det man kan gjøre online osv..
                  Online er i grunn bare å åpne for at du flyr sammen med andre. Skjer ikke noe spesielt.
                  Tom I. Arntsen

                  Comment


                  • #10
                    Er Phoenix rc-sim v4 beste kjøp?

                    Originally posted by AudunJ View Post
                    /
                    Spesielt vil jeg ha min blade 300x, ikke bare flybar modeller...
                    Alt i alt, har vel spart inn mange tusen i helikopter krash allerde i kveld så da er jo investeringen lønnsom alerede...
                    Hehe. Genialt med sim! Tror 300X er der? Trykk på oppdater fra menyen og se hva som kommer opp.

                    Når det er sagt er jo 300X enda mindre på pcen enn i virkeligheten. Jeg syns det er bortimot ubrukelig med så små modeller i sim. Syns jeg, da.
                    Fly heller en 700. Mye bedre! Avant Aurora i "stable" er fin å begynne med
                    Kristian Westgård
                    Nittedal

                    Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                    Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                    — Neil Armstrong

                    Comment

                    Working...
                    X