Announcement

Collapse
No announcement yet.

HK FunFighter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HK FunFighter

    Vi hadde et treff hjemme for 14 dager siden,der en møtte opp med en FunFighter fra Hobby-king.Den så ut som en vanlig parkflyer, men når den tok av holdt nesten øyeeplet på og dette ut. Satan så den gikk.Ble så mektig imponert av den lille krabaten at jeg måtte bare bestille en. Er det flere her som har denne som kan dele erfaring?

    Spitfire Funfighter - EPO 665mm (PNP) incl. High-Spec (3s~4s) ESC
    Ronny Andreassen
    Sunndal/Vinnu
    Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
    3DHs 33" EPP
    JR 9303 2,4

  • #2
    Jeg har hk p40 og rarbear funfighter. De går som ei kule og er utrolig mye morro for penga=) Skal sette inn gps og måle hastighet snart, men tror det ligger på rundt 170km\t+ med det oppsettet jeg kjører nå. Jeg måtte bytte den orginale esc'n da den røyk bokstaveligtalt på første tur. Har satt inn en 30A esc nå og kjører med 4cell 1000mah. Det fungerer mye bedre enn med 3cellers oppsettet, og esc'n blir ikke så varm. Jeg har lyst til å prøve på 5cellers også, men tror det blir en smule overkill og vanskelig å holde følge med flyet=) Servoene som følger med er crap, men det fungerer en stund. Uansett verdt penga vil jeg si=) Jeg har ikke flydd dogfight med mine enda, men det må være utrolig gøy!
    Last edited by ole.foll; 03-10-12, 21:07.
    Ole Kr Follstad

    BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
    PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
    EF Extra 300 60"
    EF Extra 300 104" Eme120
    GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
    ESM Bearcat, NGH 38cc
    Phoenix p51D Mustang, Dle55
    Phoenix K8b, 1:2,5 6m
    Hangar 9 Piper cub 1\4
    Ask 21 1:3 5,7m helkompositt

    Comment


    • #3
      Ja ser de fleste bytter ut esc på den til 30-40A. Har 40A liggende selv Jeg gikk for 800mAh 4s. Har du forsterket vingene med carbon? Ser fler og gjør det. Jeg gikk for p40.
      Ronny Andreassen
      Sunndal/Vinnu
      Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
      3DHs 33" EPP
      JR 9303 2,4

      Comment


      • #4
        Originally posted by ronnynorge View Post
        Ja ser de fleste bytter ut esc på den til 30-40A. Har 40A liggende selv Jeg gikk for 800mAh 4s. Har du forsterket vingene med carbon? Ser fler og gjør det. Jeg gikk for p40.
        Jeg har ikke forsterket noe på min, og det har holdt så langt. Vingene kommer med en karbonstang som som er tredd inn i vingen og tåler mye juling. Gikk over med litt zap jeg, det er det eneste.... P40'n flyr mega, men rarebearn er nok den raskeste av hk funfighterne, iallfall med standardoppsett. Må si jeg er Imponert over hvor bra disse flyr til å være så små og lette. Savner sideror, men det går det jo ann å modifisere litt hvis man vil.
        Last edited by ole.foll; 04-10-12, 13:20.
        Ole Kr Follstad

        BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
        PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
        EF Extra 300 60"
        EF Extra 300 104" Eme120
        GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
        ESM Bearcat, NGH 38cc
        Phoenix p51D Mustang, Dle55
        Phoenix K8b, 1:2,5 6m
        Hangar 9 Piper cub 1\4
        Ask 21 1:3 5,7m helkompositt

        Comment


        • #5
          Rarebear'en kommer også umalt og kun med motor, da slipper man dårlige servoer og esc, særlig om man har bra ustsyr liggende allerede. Og prisen er jo meget overkommelig, bare 55$.

          Rarebear Funfighter - EPO 620mm Un-Painted Kit Version with Motor

          Comment


          • #6
            Vi har prøvd litt forskjellige FunFightere i klubben vår. Mye morro for penga der. Min favoritt er Messerschmidt`n. Den har utrolig gode flyegenskaper, men de gjør seg klart best på 4 s.

            BF109 Funfighter - EPO 658mm (PNP) incl. High-Spec (3s~4s) ESC

            Comment


            • #7
              Har et par av dem,Helt råe,prøvde å fly litt pylon,da vi skulle ha en liten lokal konkuranse ca 75 m i mellom trærne vi hadde satt i enden av stripa prøvde å fly åttetall,vingtreff 2012.eriksrud - YouTube

              Comment

              Working...
              X