Announcement

Collapse
No announcement yet.

2 x Kerry Sterner DH-100 Vampire 1/4.7 scratch built

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 2 x Kerry Sterner DH-100 Vampire 1/4.7 scratch built

    Ja da er vi i gang med å bygge to stykk Vampire's på Skunkworks Fremo. Treverk ble kjøpt hos Al's Hobbies, spantene var skjært av Belair. Så langt er det super fin passning på alt. Er meget, meget imponert. Har hørt flere skryte av kerner sine tegninger, og han har lagt opp til en glimrende måte å bygge kropp på. So far, so good. Vingespenn blir 2.49 cm. Turbin størrelse er fra P-80 og opp.

    Click image for larger version

Name:	bilde (2).jpg
Views:	1
Size:	78.2 KB
ID:	632688Click image for larger version

Name:	bilde (3).jpg
Views:	1
Size:	77.4 KB
ID:	632689Click image for larger version

Name:	bilde (1).jpg
Views:	1
Size:	72.1 KB
ID:	632690Click image for larger version

Name:	bilde.JPG
Views:	1
Size:	104.4 KB
ID:	632691

  • #2
    Skal bli artig å følge med på. Lyst til å bygge en slik selv engang. Fant en video på tuben som jeg tror er samme size? Bygd fra Kerry Sterner tegninger.
    Ole Kr Follstad

    BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
    PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
    EF Extra 300 60"
    EF Extra 300 104" Eme120
    GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
    ESM Bearcat, NGH 38cc
    Phoenix p51D Mustang, Dle55
    Phoenix K8b, 1:2,5 6m
    Hangar 9 Piper cub 1\4
    Ask 21 1:3 5,7m helkompositt

    Comment


    • #3
      Vampire er en skikkelig kul klassiker. Skal de ha Norske farger?
      Vennlig Hilsen
      Arne Husby

      Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

      Comment


      • #4
        Ja det blir nok norske farger på de, tror jeg. Kanskje med litt kunstnerisk frihet da de to som flyr i dag er vanskelig å se lufta. Helt grå med veldig lite rødt på vingetuppen. Mulig det bare litt bredere rød stripe. Eller er det en grounda norsk en som er grønn, den er mye lettere å se. Det blir nok norsk ja. Vi er i en norsk era her oppe i trøndelag nå med F-84G fra 338, T-33 som blir lakkert som tintin sin, to norske DH-100, norsk army cub fra kjeller, norsk army cub fra værnes og norsk saab safir fra værnes også tror jammen at jeg lakker om min 1/3.3 tiger moth til norsk moth fra Kjeller.

        Comment


        • #5
          Re: 2 x Kerry Sterner DH-100 Vampire 1/4.7 scratch built

          Blir steiktøft det der oistein! Har du vært i kontakt med tintin, jeg mener å ha hørt at han skal lakkere om sin til norskt skjema?

          Sent from my LG-P990 using Tapatalk 2
          Olav Moe

          -- Uttrykket "flyinteressert ungdom" forteller ingenting om din fysiske alder. --

          Innholdet i min hangar, sånn ca

          Comment


          • #6
            Dette er et interessant prosjekt. Håper på bilder og film, etterhvert.
            Vennlig Hilsen
            Arne Husby

            Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

            Comment


            • #7
              Bilder fra dagens økt. Vi er nå like langt på begge flya. Det har gått fort frem da vi har kun jobbet i to dager. Blir en litt lenger tid til neste oppdatering nå, må jo jobbe litt ordentlig jobb og. Noen bilder av flitemetalisering av Bob Holman Tucano også.

              Click image for larger version

Name:	01-IMG_2580.JPG
Views:	1
Size:	141.9 KB
ID:	593655Click image for larger version

Name:	02-IMG_2581.JPG
Views:	1
Size:	127.5 KB
ID:	593656Click image for larger version

Name:	03-IMG_2582.JPG
Views:	1
Size:	122.8 KB
ID:	593657Click image for larger version

Name:	04-IMG_2583.JPG
Views:	1
Size:	88.9 KB
ID:	593658Click image for larger version

Name:	05-IMG_2584.jpg
Views:	1
Size:	48.9 KB
ID:	593659Click image for larger version

Name:	06-IMG_2585.JPG
Views:	1
Size:	132.6 KB
ID:	593660Click image for larger version

Name:	07-IMG_2586.JPG
Views:	1
Size:	105.2 KB
ID:	593661Click image for larger version

Name:	08-IMG_2587.JPG
Views:	1
Size:	133.9 KB
ID:	593662Click image for larger version

Name:	09-IMG_2588.JPG
Views:	1
Size:	100.3 KB
ID:	593663Click image for larger version

Name:	10-IMG_2589.JPG
Views:	1
Size:	129.7 KB
ID:	593664Click image for larger version

Name:	11-IMG_2590.JPG
Views:	1
Size:	133.1 KB
ID:	593665

              Comment


              • #8
                Originally posted by E&E View Post
                Blir steiktøft det der oistein! Har du vært i kontakt med tintin, jeg mener å ha hørt at han skal lakkere om sin til norskt skjema?

                Sent from my LG-P990 using Tapatalk 2
                Har ikke vært i kontakt med han enda, men jeg tenkte å prøve og høre hvilket norsk skjema han skal ha og om jeg kan ta en tur å kikke litt på den. Den står vel på Ørland til vanlig gjør den ikke?

                Comment


                • #9
                  Re: 2 x Kerry Sterner DH-100 Vampire 1/4.7 scratch built

                  Har sett den noen ganger i sommer, men vet ikke om den er der nå. Ta kontakt med han, han vil sikkert like ideen. Har mulighet til å bli et "ikke akkurat dusinvare" prosjekt dette .

                  Sent from my LG-P990 using Tapatalk 2
                  Olav Moe

                  -- Uttrykket "flyinteressert ungdom" forteller ingenting om din fysiske alder. --

                  Innholdet i min hangar, sånn ca

                  Comment


                  • #10
                    Rått prosjekt! Følger med her! Tar dere de helt ut med detaljer og sånn eller?

                    Comment


                    • #11
                      Helt ut tar vi den nok ikke i første omgang. Det blir jo selvsagt detaljer som retract, hjul dører, skala hengsling, pitot rør, cockpit etc i første omgang. Jeg vil at den skal flyes til sommeren igjen og da velger jeg nok å sette på vinyl merker i første omgang. Så blir det vel lakking og detaljering videre neste vinter dersom flyet oppfører seg og føles bra. Er det en skikkelig god maskin blir den nok rimelig detaljert til slutt tenker jeg. Vi legger selvsagt opp til lys og slikt npr vingen er åpen. Da blir det enklere senere når jeg evt skal legge in lysa. Må være litt pragmatisk for å bli ferdig og for å få nok flytimer på den slik at det ikke blir et slikt skala prosjekt som nesten aldri flyr.

                      Comment


                      • #12
                        Bygd litt vinge i dag. Litt mer klønete å bygge, men den har tapper på hver ribbe slik at evt washout og slikt skal bli riktig. Disse tappene gjør jo at bjelkene blir henge lufta. Vi er jo stykk som bygger og det bedrer saken betraktelig da en kan konsentere seg om at den ligger riktig i følge tegninga og en kan lime ribbe på riktig plass i rett vinkel. Det blei nå bra da. Da er det bare tre halvdeler igjen. Denne vingen skal deles og indre del skal limes fast til kroppen. På den måte sitter understellet fast i kroppen hele tiden og man skal bare putte på to vingestubber når man ankommer stripa for flyging. Av den grunn blir det kanskje hydraulisk understell da alle slanger er tilkoblet hele tiden. Kanskje legger vi opp dette med messingrør siden skal være helt fast.

                        Click image for larger version

Name:	1-IMG_2593.jpg
Views:	1
Size:	47.3 KB
ID:	593992Click image for larger version

Name:	1-IMG_2594.JPG
Views:	1
Size:	155.7 KB
ID:	593993

                        Comment


                        • #13
                          Litt mer vingebygging i går. Har kun tegning av venstre vinge så den høyre ble bygget oppå den venstre

                          Click image for larger version

Name:	1-2012-10-16 13.48.47.jpg
Views:	1
Size:	52.4 KB
ID:	594067Click image for larger version

Name:	1-2012-10-16 17.25.51.jpg
Views:	1
Size:	35.8 KB
ID:	594068

                          Comment


                          • #14
                            GROMT!!! Er det for mye å be om at dere testmonterer et fly så vi får se størrelsen på herligheten(e)? O Stå på videre!

                            Comment


                            • #15
                              Det skal bli! Vi bygger vel to bommer og kanskje et høyderor fredag. Får se hvir lang tid det tar. Da skal det være mulig å se litt mer på størrelser. Blir jo egentlig ganske stor da.

                              Comment

                              Working...
                              X