Announcement

Collapse
No announcement yet.

Naza GPS..... JIPPI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ble bra video kjetil! morro å se hva du får til, over skjærgården til sommern.

    har runar flydd? video?

    Comment


    • Originally posted by andersand View Post
      ble bra video kjetil! morro å se hva du får til, over skjærgården til sommern.

      har runar flydd? video?
      Takk for det, blir spennende ja!

      Runar hadde maiden i dag (uten video dessverre)...
      * T-rex 450 PRO DFC 6S * T-rex 500 PRO EFL DFC * DJI Inspire 1 * E-flite Carbon Z Cub * Multiplex Dogfighter * Futaba 14SG *

      Comment


      • vbar og gov? velykket?

        Comment


        • Originally posted by andersand View Post
          vbar og gov? velykket?
          Han får gi rapport selv, så får vi forsøke å ikke la tråden skli helt ut i OT her...

          (Men ja, v-bar uten gov).
          * T-rex 450 PRO DFC 6S * T-rex 500 PRO EFL DFC * DJI Inspire 1 * E-flite Carbon Z Cub * Multiplex Dogfighter * Futaba 14SG *

          Comment


          • Originally posted by Kjetil B View Post
            Hadde maiden på min F550 i går. Her er en liten videosnutt fra i dag (Står sammen med RunarSL):



            Veldig fornøyd "right out of the box". Må nok tweake litt på innstillinger etterhvert, men jeg syntes det fungerte over all forventning!
            Grattis. Dette kommer til å bli gøy fremover
            Hansi

            Comment


            • Noen som vet om dette fungerer greit som opptak\foto på Hexacopteret mitt?
              Komplett.no - Canon EOS M 18/55mm IS+90EX Blitz

              Kjøpte det til 2000,- på Komplett's.no timetilbud.. Sparte litt der.. Men usikker på om jeg skal selge det uåpna, eller bruke selv.

              Comment


              • Ehmm... Nå sliter jeg litt her.

                Hvordan kan jeg kalibrere Throttle på ESC når jeg bruker naza??

                Hjelper ikke å ta Throttle på Max og sette på batteriet. ESC vil ikke aktivere

                Comment


                • Plugg rett i mottaker og ta en og en

                  Comment


                  • Originally posted by Trulsen View Post
                    Plugg rett i mottaker og ta en og en
                    Yes... Seff. noen ganger blir en helt blind på alt.
                    Nå er alle calibrert.

                    Men noe rart, eller kanskje ikke.
                    Har akkurat byttet escene mine til en annen type. Byttet fra Tiger 18A ESC til fpvmanuals 30A SimonK Flash ESC.

                    Etter kalibrering av ESC og kalibrering av stikkebevegelsene i naza assistent.

                    Skal jeg teste om alt funker på benken. Uten prop. Aktiverer på vanlig måte og da skjer det noe rart. Det som skjedde før var at alle motorer startet likt med likt turtall og stoppet hvis jeg ikke gjore noe. Nå kan det være to som starter og de to andre starter ikke før jeg feks har kommet 50% på Throttle. Andre ganger er det en annen motor som starter og de andre kommer etter litt tilfeldig. Rart synes jeg men når jeg løfter quaden opp og vipper den hit og dit reagerer alle motorene riktig med tanke på kompansering i lufta. Så det er forsåvit riktig. Er det ESC som oppfører seg sånn eller er dette en feil.

                    Tror jeg må ut og teste i morgen med propeller og det hele. Kanskje det skal være sånn??

                    Comment


                    • Tror du må kalibrere en gang til, ikke fly som de er, høres ut som en forberedelse til et kræsj......
                      Bytt om esc'ene og se om de andre motorene oppfører seg likedan, gjør de det er det feil på esc'ene,
                      gjør de ikke det er det samspill mellom NAZA og esc'ene som må fikses. Har lest på andre forum at de kan være kilne
                      å kalibrere. Har også lest at noen har bedre erfaring med Tmotor sine uten Simon K og skiftet tilbake.
                      Mail Tim om du står fast, har har svart raskt når jeg har lurt på noe.
                      Jeg har noen Turnigy med nyeste Simon k om du trenger å låne noen for å komme i lufta.



                      Comment


                      • Har loddet motorene direkte til escene. Så får ikke byttet motorer sånn uten videre.

                        Hmmm dette var irriterende.
                        Hvorfor skal de være så vanskelig å kalibrere?
                        Har prøvd 2 ganger nå med samme resultat.
                        Når jeg kalibrere dem en og en tester jeg de samtidig og de starter fint i bunn og øker helt riktig hastighet helt til topp.

                        Men etter jeg kobler de til nazaen starter de helt forskjellig.
                        **%$$€>$£+€>



                        Teste mere i morgen.

                        Får sende en Mail til Tim.

                        Comment


                        • Det er normalt!

                          Øk motor start i naza assistant til high

                          Comment


                          • 2 dagers flyging. Video fra 2 discoer jeg satte sammen.

                            Mye action

                            Comment


                            • Originally posted by Trulsen View Post
                              Det er normalt!

                              Øk motor start i naza assistant til high
                              Hva er normalt? At de starter forskjellig?

                              Comment


                              • Originally posted by thomas.kjolstad View Post
                                Hva er normalt? At de starter forskjellig?
                                Ja.

                                Øk motor start eller hva det heter i naza assistant fra normal til high. Den slideren i programmet liksom.

                                Comment

                                Working...
                                X