Announcement

Collapse
No announcement yet.

Naza GPS..... JIPPI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by affa View Post
    Fått testa?
    Sorry, nei, regn og drittvær de siste dagene.
    Håpet på en tur i dag, men det gikk ikke.

    De nye propellene fikk jeg på lørdag men; Bestilte 10x4.7" APS propeller fra
    Mikrokopter, OnyxStar, Droidworx, ArduPilot : AltiGator, radio controlled aircrafts: aerial photography & video
    og fikk 14x4.7" Er det mulig?????
    De sa de skulle sende nye ASAP på mandag.
    Last edited by knupps; 18-11-12, 18:48.

    Comment


    • #32
      Hei,

      Når det gjelder "jello" effekt på film så har eg montert Naza på ein QAV500.
      Har ikkje fått testa så mykje pga. forbaska møkkavær, men kan ikkje sjå at det er noko "jello" på det eg har filma til no.
      Har også denne gimbal'en (QuadFrame 2-axis GoPro Gimbal Black Version - elefun.no - Radiostyrt hobby), men brukar ikkje naza'en til å kompensere pga. dette fører til uønska rykkingar på gimbal. Brukar bere gimbal til å kunne justere i høgde det eg vil filme.
      Det som også er bra med denne løysinga er at propellane ikkje blir med på filmen uansett vidvinkel på gopro.

      Har som sagt ikkje fått testa så mykje til no, men det ser ut til at QAV500 ikkje likar så mykje vind. Har litt problemer med å få den stabil i Yaw retning.
      Driver fortsatt å justerer på alle gain i Naza'en for å sjå om eg får den meir stabil


      Attached Files
      Futaba 10C 2.4GHz, Align T-rex 500 3GX, Align T-rex 450 3GX, Align T-rex 250 3G, DJI F450 KK2.0, DJI F450 NAZA V2, DJI F550 Wookong, QAV500 Wookong, Gaui 330X KK2.0, Alexmos BGC, DJI Zenmuse H3-2D Gimbal.

      Comment


      • #33
        Originally posted by knupps View Post
        Testet Mercalli plugin for Adobe Premiere Pro CS4.



        Den gjør en rimelig god jobb, men jeg har en jobb å gjøre med å få hexaen vibrasjonsfri.
        Går nå igjennom alt på nytt. Motorer, propeller og gimbal sjekkes.
        Monterer også fire dempere mellom hexaen og landingsstellet.

        [ATTACH=CONFIG]60629[/ATTACH]

        Så får vi håpe på det beste.......
        Veldig nyttig plugin det der..

        Slike plugins kutter jo gjerne av litt på bildet, så forstørrer resten slik at det skal dekke hele skjermbildet, da blir jo gjerne kvaliteten en smule dårligere (avhengig av hvor mye risting osv det er).

        Er ikke da et GoPro Hero 3 et godt alternativ siden det kan ta opptak i 2.7K og 1440P ? Da har man en god del og gå på når det kommer til den pluginen, siden den kan kutte i kantene uten at du mister noe bilde (om du ekspoterer det i 1080p).

        + at det kan ta bilde mens du filmer, som er jo litt kult.

        Bestillte GoPro Hero 3 Black Edition fra Apple.no til rundt 3290,- én måneds leveringstid da.

        Comment


        • #34
          Kjøpte Mercalli Easy standalone stabilisering for $14.95.
          http://www.mercallieasy.com/
          Til den prisen bare måtte jeg prøve.

          Det gikk rimelig greit, men rolling shutter problemet klarte programmet ikke.
          Litt tregt, men raskere enn DeShaker.

          Eksporterer kun til wmv.
          Last edited by knupps; 27-11-12, 21:24.

          Comment


          • #35
            Originally posted by Merko View Post
            Veldig nyttig plugin det der..

            Slike plugins kutter jo gjerne av litt på bildet, så forstørrer resten slik at det skal dekke hele skjermbildet, da blir jo gjerne kvaliteten en smule dårligere (avhengig av hvor mye risting osv det er).

            Er ikke da et GoPro Hero 3 et godt alternativ siden det kan ta opptak i 2.7K og 1440P ? Da har man en god del og gå på når det kommer til den pluginen, siden den kan kutte i kantene uten at du mister noe bilde (om du ekspoterer det i 1080p).

            + at det kan ta bilde mens du filmer, som er jo litt kult.

            Bestillte GoPro Hero 3 Black Edition fra Apple.no til rundt 3290,- én måneds leveringstid da.
            Får Hero3 BE den 7 desember og ser frem til å prøve 2.7k og Mercalli stabilisering.
            Naza gimbal stabilisering er ikke noe å skryte av akkurat.

            Video + foto samtidig var avgjørende for å kjøpe en ny GoPro.

            Comment


            • #36
              Re: Naza GPS..... JIPPI

              Jeg fikk samme mail på fredag, hurra!

              Jeg bestille gp3 istedetfor gp2 fordi... Fordi jeg kunne! Trenger ikke noen bedre unnskyldning enn det
              Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

              Anything worth doing is worth overdoing!

              Comment


              • #37
                Originally posted by knupps View Post
                Får Hero3 BE den 7 desember og ser frem til å prøve 2.7k og Mercalli stabilisering.
                Naza gimbal stabilisering er ikke noe å skryte av akkurat.

                Video + foto samtidig var avgjørende for å kjøpe en ny GoPro.
                Hehe ja. Fikk samme epost.. Men når jeg sporer pakken hos tnt.no står det:

                Forventet leveringsdato05 Dec 2012 Så kanskje vi får den enda tidligere

                Comment


                • #38
                  Fikk mitt i dag levert på døra

                  Comment


                  • #39
                    Originally posted by knupps View Post
                    Fikk mitt i dag levert på døra
                    Igår? Heldigris.. får mitt sannsynligvis i morgen eller på torsdag.. Fikk SMS av posten idag at den iallefall ikke kom idag.

                    Må bare gå til anskaffelse av et micro SD kort..

                    Comment


                    • #40
                      Jeg kjøpte minnekort på Minnekort - Kjøp SD, CF, MS, XD kort til lav pris og synes det var gode priser.
                      Kjøpte et Sandisk class10 kort med 30mbs skrivehastighet.
                      Dette er et søsterselskap til Japanphoto.
                      Last edited by knupps; 04-12-12, 10:59.

                      Comment


                      • #41
                        Har du fått filmet noe med nye gopro?

                        Jeg testet mitt her om dagen i skumringen.

                        Comment


                        • #42
                          Originally posted by Efti View Post
                          Har du fått filmet noe med nye gopro?
                          Har ikke fått flydd noe ennå, men satte kamera på dashbordet og tok en tur ut i drittværet rett før jul.
                          Var ute på formiddagen og kvelden i dårlig lys. Synes kamera gjorde en god jobb i mørket.

                          Last edited by knupps; 12-01-13, 20:37.

                          Comment


                          • #43
                            Er bra kamera ja. Ser det er skarpere enn gopro2.
                            Ser at bildet er endel mørkere en før, så må ofte inn å få på mer lys i videoredigeringen.

                            Comment


                            • #44
                              stemmer det at det blir mørkere.. her en fra min 3 black i dagslys.. med masse sol..

                              syntes det er like gøy å se på som det er å fly
                              carl goldberg ultimate
                              DJI S900
                              piper pawnie el kjærre


                              Futaba 14SG
                              diverse epp tjafs
                              Per-Egil Furuseth

                              Comment


                              • #45


                                I går var jeg ute for å teste Hero3-BE og tok en tur til Høllen i Søgne.
                                Brukte funksjonen med foto og video samtidig. Genial funksjon.
                                Som dere ser er det ikke akrobatikk jeg driver med .
                                Sakte filmatiske sener er det jeg er ute etter.

                                Mye gikk galt:
                                Først oppdaget jeg at gimbalstabiliseringen ikke virket på pitch.
                                Da jeg skulle prøve Home Lock virket ikke den heller.
                                Hadde ikke med PC for å sjekke.
                                Plutselig datt hexaen 5m rett ned som en stein.
                                Det var lav kveldssol og jeg husket at jeg hadde fjernet teipbiten kvelden før og glemt å sette på ny.
                                I følge sveininge og flere på forumet mener at barometeret er følsom for dette lyset.

                                Ingenting ble ødelagt, fløy ei lita runde til og det samme skjedde.
                                Må ha ei ny runde med programeringen ser det ut som.

                                Jeg har fire Avroto motorer liggende å slenge. Lurer på å kjøpe to til.
                                Er 10x5" APS propeller for små for Avroto motorene?
                                Kan ikke bruke større uten å kjøpe armforlengere.

                                Noen bilder fra i går:
                                Attached Files
                                Last edited by knupps; 14-01-13, 10:24.

                                Comment

                                Working...
                                X