Announcement

Collapse
No announcement yet.

Naza GPS..... JIPPI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Fikkn testet litt mer failsafe i dag, og toggling av bryteren virket som forventet.
    Men jeg oppdaget en anne snodig sak.
    Jeg fløy quaden ca 50m opp og ca 100m ut rett forann meg og aktiverte så failsafe.
    Quaden begynte fint å flytte seg bakover for så å snu seg 180grader og fly fint tilbake.
    Dvs at helikopteret kommer hjem med nesen mot deg.
    Er dette slik det skal fungere?
    Kan fort bli litt rot hvis en velger å ta kontroll over heliet igjen og det plutselig er "nose in".
    Jan Eric Klausen
    Forus RC Klubb

    Comment


    • #62
      Mener å huske att min snur også

      Men setter du den på home lock så vil den jo fly som om du har tail inn samme hvordan du roterer den.
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment


      • #63
        Ja det er jo en mulighet.
        Har sett på litt videoer på youtube, og det ser ut til at alle snur før de flyr hjem.
        Nå vet jeg jo at den lander fint i failsafe, så det er jo egentlig ingen grunn til å ta over kontrollen igjen før den er på bakken.
        Det var forøvrig ganske bra presisjon på landingen når jeg testet idag, heliet bommet med ca 70cm på takeoffposisjonen.
        Jan Eric Klausen
        Forus RC Klubb

        Comment


        • #64
          så lenge det er ganske flatt så lander den veldig fint ja. min ligger vel i samme feilområdet. veldig bra det synes jeg
          Tom Nohr
          Tennisveien 9
          2450 Rena

          Frsky taranis 9+
          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
          + diverse små ting

          Comment


          • #65
            Naza GPS..... JIPPI

            Her er en fin video av home lock og return to home.

            Comment


            • #66
              Stjeler tråden for et raskt spørsmål.

              Må DJI Escene kalibreres? Isåfall, hvordan? Mente at de skulle være ferdigkalibrerte..

              Uansett, testet litt med propsa av istad, da er det flere av motorene som starter mens andre står stille.. må gi mer throttle før de andre kjører på.. Normalt?

              Comment


              • #67
                De skal være ferdig kalibrert. men min er også sånn att når den står på bakken met motorene såvidt igang så går de ikke like fort. men alt stabiliserer seg når man tar av.
                Tom Nohr
                Tennisveien 9
                2450 Rena

                Frsky taranis 9+
                Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                + diverse små ting

                Comment


                • #68
                  Originally posted by tyor View Post
                  De skal være ferdig kalibrert. men min er også sånn att når den står på bakken met motorene såvidt igang så går de ikke like fort. men alt stabiliserer seg når man tar av.
                  Okei, takk for svar

                  Comment


                  • #69
                    Må vel snart prøve failsafe og RTH i Naza.
                    Har satt failsafe på egen bryter, men Nazaen går ikke i failsafe når jeg slår av senderen.
                    Noen tips til hvordan jeg gjør det?
                    Noe annet smart jeg må huske på?

                    Dette gruer jeg meg litt til......

                    Comment


                    • #70
                      Re: Naza GPS..... JIPPI

                      Hvilken radio har du?
                      Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                      Anything worth doing is worth overdoing!

                      Comment


                      • #71
                        Naza GPS..... JIPPI

                        Originally posted by knupps View Post
                        Må vel snart prøve failsafe og RTH i Naza.
                        Har satt failsafe på egen bryter, men Nazaen går ikke i failsafe når jeg slår av senderen.
                        Noen tips til hvordan jeg gjør det?
                        Noe annet smart jeg må huske på?

                        Dette gruer jeg meg litt til......
                        Du må binde radioen opp mot mottakeren din med failsafebryteren din på.

                        Comment


                        • #72
                          Originally posted by thomas.kjolstad View Post
                          Du må binde radioen opp mot mottakeren din med failsafebryteren din på.
                          Har en JR XG7.

                          Da skal jeg prøve å binde mottageren.

                          Takker for svar.

                          Comment


                          • #73
                            Naza GPS..... JIPPI

                            Husk å ha 30-40% på Throttle da "detter" den sakte og fint ned hvis du bruker return to home.

                            Comment


                            • #74
                              Originally posted by knupps View Post
                              Må vel snart prøve failsafe og RTH i Naza.
                              Har satt failsafe på egen bryter, men Nazaen går ikke i failsafe når jeg slår av senderen.
                              Noen tips til hvordan jeg gjør det?
                              Noe annet smart jeg må huske på?

                              Dette gruer jeg meg litt til......
                              Slik jeg har bundet det opp er Gear Switch til GPS Mode, Attitude og Normal. Så har jeg en annen knapp som gjør at den kan gå i FailSafe uansett hvilken mode jeg er i (GPS, Atti eller Normal).

                              Men har enda ikke fått til FailSafe når jeg mister dekkning \ skrur av radioen, men kan se ut som det kommer noen kloke ord allerede nå her i tråden..


                              Originally posted by thomas.kjolstad View Post
                              Du må binde radioen opp mot mottakeren din med failsafebryteren din på.
                              Jeg har selv en Spektrum DX8, må man velge en "failsafe bryter" i instillingene, så ha den aktivert mens man skal binde?

                              Originally posted by thomas.kjolstad View Post
                              Husk å ha 30-40% på Throttle da "detter" den sakte og fint ned hvis du bruker return to home.
                              Hmm, trodde Dji NAZA ordnet farten selv? Slik jeg har sett på youtube, så øker den høyde med X antall meter, går til home posisjon, så hovrer den i 15 sekunder før den decender..

                              Comment


                              • #75
                                Naza GPS..... JIPPI

                                Originally posted by Merko View Post
                                Slik jeg har bundet det opp er Gear Switch til GPS Mode, Attitude og Normal. Så har jeg en annen knapp som gjør at den kan gå i FailSafe uansett hvilken mode jeg er i (GPS, Atti eller Normal).

                                Men har enda ikke fått til FailSafe når jeg mister dekkning \ skrur av radioen, men kan se ut som det kommer noen kloke ord allerede nå her i tråden..



                                Jeg har selv en Spektrum DX8, må man velge en "failsafe bryter" i instillingene, så ha den aktivert mens man skal binde?


                                Hmm, trodde Dji NAZA ordnet farten selv? Slik jeg har sett på youtube, så øker den høyde med X antall meter, går til home posisjon, så hovrer den i 15 sekunder før den decender..
                                Yes.
                                "Failsafe bryteren" (jeg vil kalle den for Return to home) MÅ være aktivert når du binder radioen. Da vil det funke. Med forbehold at du først har satt den opp riktig i naza assistent.

                                Angående Throttle så Skal jeg ikke si noe sikkert. Mulig nazaen fikser dette selv. Når jeg bindte radioen min gjore jeg det kun med 40% Throttle. Og det funka. Mulig det ikke har noe å si.

                                Comment

                                Working...
                                X