Announcement

Collapse
No announcement yet.

Valg av nytt fly.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Valg av nytt fly.

    Har etter vært fått greit tak på seilflyene mine, og det går etter vært også gansge greit å fly en Cessna med 156cm vingespenn.

    Cessna`n har hatt sine turer og begynner å bli sliten (les lappet samen noen ganger)
    Var innom den lokale butikken her om dagen og så på noe nytt - trivelig sjappe - De foreslå enten Multiplex Fun cub, byggesettet, den vil vel med servoer og det hele komme på ett sted rundt 3000, den andre modellen de foreslo var en Trojan28D - 120cm vingespen - fra Parkzone, ca 15/1600kr.

    Hvilken av disse er ett greit steg videre, har settt på mange videoer på You tube, og de ser jo fine ut begge.
    Takknemelig for tips.
    Er i utgangspunktet ute etter ett fly som jeg kan hygge meg med, fart er ikke det viktigste.

  • #2
    Funcub'en er glimrende kosefly. Trenger minimal stripe.
    Det er ingen utpreget akromodell, men du kan likevel gjøre mange øvelser
    og det er et fint fly. Flyr av seg selv.

    Men når du sier "et steg videre", så er vel i grunn ingen av modellene du nevner det.
    Det blir et steg til siden.

    Funcub for hygge, skal du videre kjøp en akromodell.
    Tom I. Arntsen

    Comment


    • #3
      Et forslag på noe som er billig og skikkelig morsomt og fly.
      SPIRIT 3-D EXPO - ARF TT | RCPro.no
      ASP FS61AR Four Stroke Glow Engine
      Digital metal gear servo 49g/7.2kg/.14sec

      Comment


      • #4
        De som flyr T-28 Trojan skryter veldig av det. Skal være et utmerket fly, både i høye og lave hastigheter. Hadde jeg hatt kr, hadde jeg kjøpt meg en Trojan.
        Vennlig Hilsen
        Arne Husby

        Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

        Comment


        • #5
          Eller hvorfor ikke kjøpe noe brukt da får du somoftest mye for pengene som denne:
          RCMarked.no / Tribute 36

          Comment


          • #6
            Funcuben vil være mer enn en verdig erstatter for Cessnaen, det er er virkelig et knall kosefly. Det samme om T-28 modellen, den er veldig populær (har ikke prøvd den selv). Så jeg tipper du vil kose deg med begge de to, men jeg klarer ikke å la vær å nevne Parkmaster fra Mulitplex som også lage Funcub'en. Det er en akromodell som er meget snill mot nybegynneren, tåler masse og flyr helt supert.

            Men hvis du ikke har insistert i det ennå, så vil jeg sterkt anbefale en god radio før du skaffer deg flere fly, ala DX6i fra Spektrum eller en enda bedre modell.
            Last edited by Kyrre; 15-10-12, 11:58.

            Comment


            • #7
              Var innom Elefun og så at de har satt ned prisen på Electrostiken fra Great planes til 977, det er en knall pris for en veldig bra modell GP ElectroStik ARF - elefun.no - Radiostyrt hobby Dette var mitt første "onkli" fly og det flyr helt supert, selv for en med liten erfaring.

              Comment


              • #8
                Da er det avgjort - kona sier det må bli en julepressang, så da kjøper jeg Fun Cub`n fra Multiplex. Har sett mange videoer og tilbakemeldinger på denne i de siste dagene, og de er positive. At det ser ut som ett artigt fly i tllegg gjør ikke noe. Kjøper det som byggesett - er en del av gleden det og - sattser på å sette den opp med de servoene de anbefaler på sin hjemmeside - Hi Tec - passer greit for har en Hi Tec radio også.
                MEN det er en ting jeg lurer på med denne, og det er motoren, Multiplex anbefaler mellom 300 og 400 Watt i størrelse, men den pakken de selger til den med har ikke større moter en 200 watt. Kommer til å sette den opp med en gang med flaps, men bør kanskje ikke bruke den på de første turene.

                Comment


                • #9
                  Valg av nytt fly.

                  Meget godt valg!
                  * T-rex 450 PRO DFC 6S * T-rex 500 PRO EFL DFC * DJI Inspire 1 * E-flite Carbon Z Cub * Multiplex Dogfighter * Futaba 14SG *

                  Comment


                  • #10
                    Superb valg!

                    Aner ikke hvor mange watt det er på min, men jeg kjøpte sånn combo fra Elefun, funker fjell.
                    Og bare gyv løs med flaps. Det er supermorro!
                    Tom I. Arntsen

                    Comment


                    • #11
                      Gratulerer med godt valg! Når det gjelder motor, du er sikker på at du ikke har funnet motorsettet til Easycub'en, Funcubens forgjenger? Uansett, disse motorsettene til Multiplex er i mine øyne alt for dyre, du får like bra oppsett til langt lavere pris om du bruker "uorginale" deler. Det finnes en myriade av forskjellige motorer som passer, alt avhengig av hva du selv vil at Funcub'en skal gjøre, husker jeg rett så ligger det en tråd her på forumet om akkurat det temaet. Jeg har et oppsett som gir litt under 400 watt, og det er nok til å hovre den. Ellers cruiser jeg rundt på ca halv gass så for min del er det nok kraft i massevis.

                      Comment


                      • #12
                        Da er Fun Cub kjøpt inn, kjøpte også det settte med motorsettet som Multiplex anbefaler på sine sider til denn modellen.
                        Bare ett men, det er to mnd til jul, har lovet kona å vente med å bygge til etter jula - er det julepresang så er det julepresang.
                        Sette meg ned å finne servoer nå, så er allt på plass.

                        Comment


                        • #13
                          funcubben er mest fun fra 600watt motor og oppver, og mest "cub" på <400w

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Trulte View Post
                            Da er Fun Cub kjøpt inn, kjøpte også det settte med motorsettet som Multiplex anbefaler på sine sider til denn modellen.
                            Supert! En gullcombo og et fly man bare kan elske!

                            Originally posted by Trulte View Post
                            Bare ett men, det er to mnd til jul, har lovet kona å vente med å bygge til etter jula - er det julepresang så er det julepresang.
                            Her må du sette ned foten umiddelbart. Det er jo rett og slett tortur!
                            Tom I. Arntsen

                            Comment


                            • #15
                              Ja det er tortur, kommer til å få absidenser, og det som værre er - troligt så ødelagt at jeg ikke er i stand til å bygge i romjula.
                              Men her bør jeg jo ha ett godt forhandlingskort - skal jeg støvsuge konemor, så vil jeg ha fly.

                              Men måtte jo titte oppi esken når han først var kommet inn i huset da, stilligt, og de hjula VAR store, og den positive overaskelsen var att det nå følger med motorfeste/brakett i alluminium, og ikke i plast som jeg ser noen har skrevet på div fora er for mykt - har vist vært tilfeller av vibrasjon, og det kan man jo også skjønne når man ser størrelsen på proppelen.
                              Last edited by Trulte; 24-10-12, 16:07.

                              Comment

                              Working...
                              X