Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nytt fly snart klar for maiden og antageligvis knusing.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nytt fly snart klar for maiden og antageligvis knusing.

    Click image for larger version

Name:	Fly.jpg
Views:	1
Size:	84.9 KB
ID:	633014

    Begynner å bli klar med flyet. Det varer nok ikke lenge. Er noen år siden sist sist så er sikkert rusten. Og før dere sier at jeg må få med noen som kan fly så kan jeg bare si at det er imot min religion. Da knuser jeg heller et par fly. Kall meg gjerne sta

  • #2
    Tenker det går veldig bra jeg... Kjør på. Break a wing!
    Tom I. Arntsen

    Comment


    • #3
      Flott model med skikkelig 4t motor blir nokk knalbra.
      Setter du litt moderate rorutslag og lar flyet være urlit fortungt flyr den jo besten av seg selv så det går nokk sikkert veldig bra.
      NB! Har hatt samme innstiling som deg og tror nokk jeg knuste 2-3 fly før det satt.

      Comment


      • #4
        Tipper det går bra. Har hatt en sånn en, og den fløy veldig pent. Med fornuftige utslag, riktig tyngepunkt (og ror som går riktig vei...), er den snill og grei. Jeg bygde dog min om til taildragger, så originalt understell vet jeg ikke noe om. Hadde noen deadstick landinger (mistet sansynligvis trykk på tanken), og den var totalt ukritisk å lande uten motor.
        Knut

        Diverse fly; de fleste med propell...

        Comment


        • #5
          Originally posted by Tipstall View Post
          Tipper det går bra. Har hatt en sånn en, og den fløy veldig pent. Med fornuftige utslag, riktig tyngepunkt (og ror som går riktig vei...), er den snill og grei. Jeg bygde dog min om til taildragger, så originalt understell vet jeg ikke noe om. Hadde noen deadstick landinger (mistet sansynligvis trykk på tanken), og den var totalt ukritisk å lande uten motor.
          Har du noen bilder av hvordan flyet ser ut som taildragger? Kanskje et dumt spørsmål, men er det servo på bakhjulet da eller svinger man bare med sideroret?

          Comment


          • #6
            Originally posted by Session View Post
            Har du noen bilder av hvordan flyet ser ut som taildragger? Kanskje et dumt spørsmål, men er det servo på bakhjulet da eller svinger man bare med sideroret?
            Det vanligste er at hjulet er koblet til sideroret, så de følger hverandre.
            Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

            Steinar B Johansen
            Lillehammer mfk

            Comment


            • #7
              Originally posted by Session View Post
              Har du noen bilder av hvordan flyet ser ut som taildragger? Kanskje et dumt spørsmål, men er det servo på bakhjulet da eller svinger man bare med sideroret?
              Har ikke noe veldig godt bilde, men her er et par utsnitt. Selve understellet var noe jeg hadde liggende, og det ble festet til kroppen like foran vingen. Bunnen i kroppen ble forsterket med et par lag 3mm kryssfiner rundt området (et stykke for- og bakover) hvor understellet ble festet. Halehjulet var i form av en brakett som ble skrudd fast til kroppen, mens en styrepinne ble festet til sideroret slik at hjulet fulgte rorbevegelsen. Veldig standard opplegg på denne typen fly. Bilde nr. 2 viser forøvrig med all mulig tydelighet hvordan man ikke skal rette eksosutløpet, og hvorfor. Eksosavledere er vel og bra, men ikke når de vrir seg og peker i feil retning

              Click image for larger version

Name:	tiger1.jpg
Views:	1
Size:	101.8 KB
ID:	593995Click image for larger version

Name:	tiger2.jpg
Views:	1
Size:	90.5 KB
ID:	593996
              Knut

              Diverse fly; de fleste med propell...

              Comment


              • #8
                Og mens vi er i gang. Ca. hvor mange grader har du vridd motoren? Frykter at min er vridd litt i meste laget.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Session View Post
                  Og mens vi er i gang. Ca. hvor mange grader har du vridd motoren? Frykter at min er vridd litt i meste laget.
                  Mener du høyre/nedover trekk? Jeg boltet bare fast motoren på motorbukken som fulgte med. og satset på at denne var vinklet nogenlunde riktig. Og du går ikke i bakken av litt for lite eller litt mye høyretrekk, for å si det sånn. Nå har jeg ikke flyet lenger, så jeg får ikke sjekket. Litt dumt egentlig, for flyet var fint det. Fint å fly med ski om vinteren også - akkurat det var mye av grunnet til at jeg bygde om til taildragger...
                  Knut

                  Diverse fly; de fleste med propell...

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Session View Post
                    [ATTACH=CONFIG]60001[/ATTACH]

                    Begynner å bli klar med flyet. Det varer nok ikke lenge. Er noen år siden sist sist så er sikkert rusten. Og før dere sier at jeg må få med noen som kan fly så kan jeg bare si at det er imot min religion. Da knuser jeg heller et par fly. Kall meg gjerne sta
                    Simulator ...

                    Comment

                    Working...
                    X