Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nybegynner innen RC Fly.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Taco View Post
    har lest att toppvinge og 150 cm vingespenn er best for nybegynnere.
    Stemmer ganske bra det, og nevnte Funcub passer perfekt i den kategorien. Det som er ekstra bra med den er at den vil by på mye morro lenge etter at en tradisjonell trainer har blitt kjedelig.

    Comment


    • #17
      har lest att toppvinge og 150 cm vingespenn er best for nybegynnere.
      Egentlig passer 250cm best for nybegynere jo større jo enklere er de og fly.
      Last edited by bardp; 22-10-12, 21:02.

      Comment


      • #18
        Har du sett nærmere på Firebird Stratos? Som jeg skrev? Da kan du ihvertfall ikke ta feil, og du lærer deg å fly på en relativt rimelig og smertefri måte.
        Vennlig Hilsen
        Arne Husby

        Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

        Comment


        • #19
          Originally posted by Taco View Post
          Takka for all info.
          Trur eg venta med byggesett til eg er komme meir inn i flygingo.
          Ka tenke dokke om Cessna Skylane 182 EPO Mini BL RTF - ThrottleStore.Com
          Har og sett på beaver med flotørsett.

          Har prøvd å fly ett lite isopor fly. Det ga meirsmak.
          Men ette min oppfattning tålte det ikkje ein smell.
          Så kunne tenkt meg ein modell som er meir robust og tåle meir en isopor.

          Bur berre 5 - 10 min fra Os aero klubb.
          Styr unna isoporfly med nesehjul....

          Jeg støtter Bjorndals forslag... Nesten ivertfall. Har flydd den og den er det beste nybegynnerflyet jeg har flydd gjennom mine 5 år i hobbyen. Det er kommet en ny versjon av det flyet han nevnte, nemlig Bixler 2. Tror ikke det er noen grunn til at det skal fly dårligere enn vanlige Bixler som jeg har prøvd.

          Ryggmontert motor er alltid en fordel dersom du skal ha et fly som tåler mye.

          Jeg har flydd både STM easy fly, JP prangster og clouds fly som tidligere er nevnt, og ingen av de kan måle seg i forhold til Bixler når det gjelder flyegenskaper.

          Hobbyking Bixler 2 EPO 1500mm w/ Brushless Motor, Servos and Optional Flaps (ARF)
          Last edited by JayBee; 22-10-12, 20:56.
          Jon-Brage Hoel Andorsen
          -------------------------------------------------------------------------
          Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

          Alt flyr bare du har nok motor!

          Comment


          • #20
            En fin regel er forresten å styre unna alt som ser "tøft" og "kult" ut Mye av det som er markedsført som tøft er ofte bare leketøy. Som for eksempel det flyet med kamera som du linket til. Det er produsert av Silverlit som er en leketøysprodusent.

            Lykke til og velkommen til en fantastisk hobby!
            Jon-Brage Hoel Andorsen
            -------------------------------------------------------------------------
            Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

            Alt flyr bare du har nok motor!

            Comment


            • #21
              Noken som har kjennskap til Icon A5?
              The ICON Aircraft Store — ParkZone ICON A5 R/C Bind-n-Fly (BNF)

              Finne ikkje nokke norske side med info om denne modellen.
              Den har ryggmontert motor og er vell grei størrelse på?

              Comment


              • #22
                Dette er ikke noe nybegynner fly. Kan allikevel helt sikkert fly greit med riktige rorutslag. Hadde en lignende modell for noen år siden fra Hacker som Griffin solgte, og den var helt grei å fly. Endte livet på grunn av noe så teit som å glemme å bytte modell på senderen
                Espen Kvien
                Gruppeleder F3A
                Vingtor RC Club
                f3a.norge@gmail.com

                Mange fly og mye moro

                Comment


                • #23
                  Her er en snutt om Parkzone Icon:
                  Knut

                  Diverse fly; de fleste med propell...

                  Comment


                  • #24
                    Hae hatt en Coda som er stortsett samme flyet det flyr det men er på ingen måte noe nybegynerfly.

                    Comment


                    • #25
                      Slenger meg på og anbefaler HK Bixler evt Multiplex Easystar 2 jeg også. Bixler er billig og bra, Multiplex Easystar 2 koster mer, og er i mine øyne egentlig ikke verdt de ekstra kronene iforhold til Bixler. Kjøpte Easystar 2 etter at min første Bixler knakk vingen og gikk rett i et låvetak.
                      Kjøpte Easystar fordi Bixler var utsolgt for øyeblikket, og jeg "måtte" ha nytt fly:P

                      Plusspoeng til Easystar, er at det er enkelt og komme til motor, for evt bytte, da motorfeste er tilgjengelig ved å skru av et lokk.

                      På Bixler limer du fast motorfestet inne i skroget, og er nok litt vanskeligere og komme til når modellen er ferdig limt.(Dette er noe jeg antar, for har ikke prøvd og skifte motor på en ferdiglimt Bixler)
                      Last edited by Rafo; 28-10-12, 09:50.
                      Multiplex Easystar 2, Fpv Raptor, Stm Cessna 182, HK Reaktor, NE Solo Pro 260, 1989 mod Carl Goldberg Eagle II(under construction)
                      Spektrum Dx8 Dsmx

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by Rafo View Post
                        Slenger meg på og anbefaler HK Bixler evt Multiplex Easystar 2 jeg også. Bixler er billig og bra, Multiplex Easystar 2 koster mer, og er i mine øyne egentlig ikke verdt de ekstra kronene iforhold til Bixler. Kjøpte Easystar 2 etter at min første Bixler knakk vingen og gikk rett i et låvetak.
                        Kjøpte Easystar fordi Bixler var utsolgt for øyeblikket, og jeg "måtte" ha nytt fly:P

                        Plusspoeng til Easystar, er at det er enkelt og komme til motor, for evt bytte, da motorfeste er tilgjengelig ved å skru av et lokk.

                        På Bixler limer du fast motorfestet inne i skroget, og er nok litt vanskeligere og komme til når modellen er ferdig limt.(Dette er noe jeg antar, for har ikke prøvd og skifte motor på en ferdiglimt Bixler)
                        Bixler og Easystar er nesten prikk like Bare detaljer som skiller dem. Det finnes et forbedret motorfeste til Bixler som gjør at man kan ha på større propell og større motor, samt komme enklere til motor. Hobby King Bixler Adjustable Motor Mount Outrunner
                        Jon-Brage Hoel Andorsen
                        -------------------------------------------------------------------------
                        Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

                        Alt flyr bare du har nok motor!

                        Comment


                        • #27
                          Wing Dragon Sportster 4CH 2,4 GHz :: KOMPLETT - elefun.no - Radiostyrt hobby

                          Dette er flyet jeg startet med, tåler masse og er greit å fly, kan faktisk fly opp-ned med det er vell 6 år siden jeg startet nå, og de første årene var det rett som det var jeg hentet fram det flyet ja

                          Comment


                          • #28
                            Wing dragon er jo et gammeldags fly med utstyr tilhørende forrige årtusen. Sikkert et morsomt fly det også, men Bixler og Easy star tåler nok en god del mere juling siden de er laget i EPO og ikke plastikk. Børstemotor og nikkelbatteri som tar 10 timer å lade... Og verst av alt, 35mhz radio... :P

                            Har nettop hjulpet en kompis med en Bixler 2 og den var en drøm å sette sammen. Bixler 1 var fantastisk i lufta, og jeg har ennå ikke hørt noe negativt om Bixler 2.
                            Jon-Brage Hoel Andorsen
                            -------------------------------------------------------------------------
                            Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

                            Alt flyr bare du har nok motor!

                            Comment


                            • #29
                              Jon-Brage Hoel Andorsen
                              -------------------------------------------------------------------------
                              Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

                              Alt flyr bare du har nok motor!

                              Comment


                              • #30
                                I likhet med halsen89, var Wingdragon mitt første fly. Og jeg vil si at en Wingdragon er mye bedre egnet enn en Bixler/Cloudsfly/Easystar hvis man har liten plass å fly på, men du har rett i at den er gammeldags med tanke på motor og batteri. Det finnes riktignok børsteløs versjon, men den blir litt for dyr igjen sammenlignet med andre fly i samme størrelse.

                                Comment

                                Working...
                                X